Jumbo: The place to be!

Jumbo: The place to be!

Σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού οι καταναλωτές στρέφονται σε οικονομικές λύσεις. Προτιμούν προϊόντα που ενδεχομένως να μην είναι επώνυμα ωστόσο έχουν τις προδιαγραφές να εξυπηρετήσουν του σκοπό τους: Ένα καθαριστικό σπιτιού, ένα εργαλείο ή ένα σετ ποτήρια διατηρεί τις βασικές χρηστικές ιδιότητες ακόμα και αν η συσκευασία του δεν είναι η πλέον ελκυστική.

Η στροφή των καταναλωτών σε είδη λιγότερο επώνυμα λόγω της αύξησης των τιμών στο ράφι είναι το περιβάλλον στο οποίο η Jumbo έχει το ισχυρότερο πλεονέκτημα από τους ανταγωνιστές της. Αυτή είναι και η βασική φιλοσοφία της εταιρίας. Πουλάει πρώτα τιμές και μετά προϊόντα. Και αυτό ξέρει να το κάνει χρόνια στην Ελλάδα την Κύπρο και όπου αλλού στα Βαλκάνια βρίσκεται.

Την προηγούμενη εβδομάδα το Jumbo ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του φετινού 10μήνου τρέχουν με ρυθμό 11%. Όσοι παρακολουθούν την εταιρία χρόνια μάλλον δεν εξεπλάγησαν από την υπεραπόδοση έναντι των αρχικών εκτιμήσεων της διοίκησης που ήθελαν την χρήση να κινείται με ρυθμούς αύξησης των πωλήσεων μεταξύ 2% και 5%. Στο 10μηνο της χρήσης το Jumbo πραγματοποιεί το 67% σχεδόν της αξίας των ετήσιων πωλήσεων της και με βάση τον ρυθμό αύξησης που καταγράφεται ως τώρα η χρονιά θα ξεπεράσει το ορόσημο των 900 εκατ. ευρώ.

Για να επιβεβαιωθεί η αρχική εκτίμηση της διοίκησης στο 5% θα πρέπει οι πωλήσεις στο δίμηνο που απομένει να υποστούν μια μικρή πανωλεθρία: Οι δύο μήνες που απομένουν θα πρέπει να εμφανίσουν επιβράδυνση κοντά στο 9%. Σημειώστε ότι επιβράδυνση σε μεγέθη πωλήσεων έχει να δει το Jumbo όταν έκλεισαν τα μαγαζιά στην Ελλάδα την περίοδο που ξεκίνησε η πανδημία. 

Ανάλογα όμως θα πρέπει να προσαρμοστεί και η εκτίμηση των κερδών. Το εύρος κερδοφορίας μεταξύ 175 και 195 εκατ. ευρώ είναι μάλλον μια πολύ συντηρητική προσέγγιση. Το πιο λογικό είναι να περιμένουμε τα καθαρά κέρδη να κινηθούν μεταξύ 210 και 220 εκατ. ευρώ  ειδικά από την στιγμή που τα ναύλα έχουν πλέον υποχωρήσει κάτω από τα 4000 δολάρια, μακράν χαμηλότερα των 12.000 και 14.000 που είχαν παρατηρηθεί κατά την διάρκεια του 2022. Η υποχώρηση του ευρώ έναντι του δολαρίου ενδεχομένως να έχει κάποιο αντίκτυπο στο κόστος πωληθέντων ωστόσο σε όρους ανταγωνισμού αυτό είναι κάτι που θα επηρεάσει τους πάντες. 

Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας βρίσκεται στα 2 δις ευρώ και η ταμειακή της θέση στο εξάμηνο δημιουργεί ένα μικρό ίλιγγο. Με καθαρό ταμείο 435 εκατ. ευρώ η εταιρία έχει αρκετή δύναμη πυρός να μοιράζει μερίσματα (όχι λιγότερα από 0,77 ευρώ ανά μετοχή) να επεκτείνεται με νέα μαγαζιά (1 στην Ρουμανία και 1 στην Ελλάδα ως το τέλος του έτους) και να έχει ισχυρή διαπραγματευτική ισχύ να αγοράζει στις τιμές που θέλει προϊόντα που γεμίζουν τα ράφια της ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Με τα περισσότερα ρίσκα να υπάρχουν στην σφαίρα υποθέσεων (πόλεμος Κίνας – Ταιβάν, δελτίο ηλεκτρικής ενέργειας στην Ρουμανία, έξοδος από τον MSCI κλπ) η αποτίμηση της αδικείται κατάφορα. Τουλάχιστον έχουμε μια αντικειμενικά φθηνή μετοχή μιας εταιρίας παντός καιρού που πάντα βρίσκει τον τρόπο να πουλάει φθηνότερα και περισσότερο από τους ανταγωνιστές της. Και στους καιρούς που ζούμε αυτό είναι το νούμερο ένα ζητούμενο.


Η εξέλιξη των τιμών των ναύλων σε δολάρια (Ιαν. 2019 – Σεπ. 2022)