Βρετανικά ΜΜΕ: Πώς «βλέπουν» την εμπλοκή της χώρας στη Μέση Ανατολή

Βρετανικά ΜΜΕ: Πώς «βλέπουν» την εμπλοκή της χώρας στη Μέση Ανατολή

Οι περισσότερες βρετανικές εφημερίδες της Δευτέρας ασχολούνται με τις επιπτώσεις της πρωτοφανούς επίθεσης ιρανικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών και πυραύλων στο Ισραήλ

Η Sun αναφέρει ότι τουλάχιστον τέσσερα «κορυφαία όπλα» της Βασιλικής Αεροπορίας (RAF) συμμετείχαν στη μεγαλύτερη αερομαχία από την εποχή των Φόκλαντ.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι τα μαχητικά Typhoon εξουδετέρωσαν μη επανδρωμένα αεροσκάφη με προορισμό το Ισραήλ, αφού απογειώθηκαν από στρατιωτική βάση στην Κύπρο. Αυτά τα “κορυφαία όπλα της RAF” πέταξαν σε αυτό που η εφημερίδα αναφέρει ότι ήταν η «μεγαλύτερη μάχη αέρος-αέρος» στην οποία έχει λάβει μέρος το Ηνωμένο Βασίλειο μετά τον πόλεμο των Φόκλαντς το 1982.

Οι Times αναφέρουν ότι το Υπουργείο Άμυνας έχει δημοσιοποιήσει λίγες λεπτομέρειες σχετικά με την τελευταία εμπλοκή λόγω της νευρικότητας στην κυβέρνηση σχετικά με τη συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου. Αλλά η εφημερίδα αναφέρει ότι ο Ρίσι Σούνακ αναμένεται να δώσει περισσότερες πληροφορίες αργότερα σήμερα.

Ο αρθρογράφος Ρότζερ Μπόις λέει ότι η γεωπολιτική τράπουλα έχει ανακατευτεί και ο σκιώδης πόλεμος μεταξύ των δύο χωρών έχει πλέον βγει στο άπλετο φως. Η αντεπίθεση του Ισραήλ του κόστισε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια (805 εκατ. λίρες) και έδειξε την εξάρτηση του από τους κύριους υποστηρικτές της ασφάλειάς του, για τις πληροφορίες και την πυραυλική άμυνα.

Ο Guardian γράφει ότι η απάντηση του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν καλά μελετημένη, με προετοιμασίες που συνεχίζονταν για αρκετές ημέρες την περασμένη εβδομάδα. 

Η Telegraph φιλοξενεί λεπτομέρειες για τη βρετανική στρατιωτική εμπλοκή. Τα αεροσκάφη της RAF κατέρριψαν κάπου μεταξύ 10 και 20 μη επανδρωμένα αεροσκάφη “αυτοκτονίας” Shaheed.  Κάθε αεροσκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έξι πυραύλους αέρος-αέρος μεσαίου βεληνεκούς και δύο μικρού βεληνεκούς.

Η ακρίβειά τους βοηθήθηκε από το σύστημα συμβολομετρίας στο κράνος (HMSS), ένα «βιονικό» κράνος και σύστημα υποστήριξης που επιτρέπει στον πιλότο να «βλέπει» μέσα από το σώμα του αεροσκάφους, δίνοντας του ένα ζωτικό πλεονέκτημα όταν πρόκειται για λήψη αποφάσεων σε κλάσματα του δευτερολέπτου, γράφει η εφημερίδα.

Πηγή: ΕΡΤ, Guardian, Times, Telegraph

Διαβάστε Περισσότερα