Παρά τα πισωγυρίσματα ο Μακρόν εμμένει στην μεταρρυθμιστική του ατζέντα

Παρά τα πισωγυρίσματα ο Μακρόν εμμένει στην μεταρρυθμιστική του ατζέντα

Στη Γαλλία λέγεται ότι όταν ο πρόεδρος θέλει να αλλάξει «ρότα» το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να αλλάξει τον πρωθυπουργό. 

Οι δύο προηγούμενοι ένοικοι του Ελιζέ, ο Φρανσουά Ολαντ και ο Νικόλα Σαρκοζί ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους όσον αφορά το ζήτημα αυτό. Ο μεν Ολαντ έκανε τρεις αλλαγές στον επικεφαλής του Ματινιον της πρωθυπουργικής κατοικίας, ενώ ο Σαρκοζί καμία. Αμφότεροι θεωρείται ότι το μετάνιωσαν. 

Ο Εμμανουέλ Μακρόν από την πλευρά του έχει αρκετές φορές πει "mea culpa" χωρίς να αναζητήσει "αποδιοπομπαίο" τράγο στο πρόσωπο του πρωθυπουργού. 

Εν τούτοις, τα αποτελέσματα των δημοτικών εκλογών όπου το κόμμα του "Republique En Marche" δεν απέσπασε ούτε μια μεγάλη πόλη, θεωρήθηκε ισχυρό μήνυμα στο οποίο έπρεπε να απαντήσει. 

Είχαν προηγηθεί οι αποχωρήσεις βουλευτών του κόμματος, οι οποίοι αποσκίρτησαν για να συγκροτήσουν το κεντροδεξιό κόμμα Agir, την ώρα που άλλοι δημιούργησαν το νεοπαγές κεντροαριστερό κόμμα "Οικολογία - Δημοκρατία - Αλληλεγγύη". 

Παράλληλα, ο Μακρόν ο οποίος δεν κατέφυγε σε παλινωδίες τύπου Τραμπ ή Τζόνσον όσον αφορά τον κορονοϊό, είδε τη χώρα του να υφίσταται σκληρό χτύπημα από τον κορονοϊό με περίπου 30.000 νεκρούς.

Παρά τα παραπάνω πισωγυρίσματα, ο γάλλος πρόεδρος παραμένει πεπεισμένος ότι οι χρόνιες παθογένειες της οικονομίας, όπως π.χ η απώλεια ανταγωνιστικότητας, ιδιαίτερα απέναντι στη Γερμανία, πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ο Μακρόν θεωρεί ότι ο κορονοϊος αποτελεί μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ανάκαμψης της βιομηχανίας της χώρας.

Για αυτόν τον λόγο άλλωστε έχει ανακοινώσει μεγαλόπνοα σχέδια όπως αυτό για την στήριξη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ύψους άνω των 8 δισ. ευρώ το οποίο έχει στόχο να καταστήσει τη χώρα του τον μεγαλύτερο παραγωγό "καθαρών" οχημάτων στην Ευρώπη. 

Όπως έγινε λοιπόν και στην περίπτωση της αεροπορικής εταιρείας AirFrance στην οποία το γαλλικό κράτος κατέχει ποσοστό 14% και χορήγησε δάνειο ύψους 7 δις ευρώ ώστε να διασωθεί, έτσι και στην περίπτωση της Renault, ο Μακρόν θέλει να δώσει το έναυσμα για "εθνικούς πρωταθλητές" χωρίς όμως να δημιουργήσει κρατικό μονοπώλιο, κάτι που άλλωστε αντίκειται στις αρχές του.

Υπό το πρίσμα των παραπάνω, ο ευρύς ανασχηματισμός στον οποίο θα προχωρήσει ο Γάλλος πρόεδρος θεωρείται μια ιδανική ευκαιρία να αντιστρέψει το αρνητικό γι’ αυτόν κλίμα. Η επικείμενη Σύνοδος Κορυφής ίσως αποτελεί το δεύτερο σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.