Διώρυγα Κωνσταντινούπολης: 5 εταιρίες στο διαγωνισμό για το φαραωνικό σχέδιο Ερντογάν

Διώρυγα Κωνσταντινούπολης: 5 εταιρίες στο διαγωνισμό για το φαραωνικό σχέδιο Ερντογάν

Η Τουρκία πραγματοποίησε σήμερα την πρώτη δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του φαραωνικού έργου της διάνοιξης μίας νέας διώρυγας στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε σήμερα εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών, τονίζοντας πως το έργο θα προχωρήσει παρά τις επικρίσεις για το κόστος του και τις περιβαλλοντικές συνέπειές του.

Ο διαγωνισμός αφορούσε τη φάση σχεδιασμού της ανακατασκευής δύο ιστορικών γεφυρών στην περιοχή απ΄όπου αναμένεται να διέρχεται η 45 χλμ διώρυγα του Κανάλ Ινσταμπούλ, που προωθεί ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και θα συνδέει τον Εύξεινο Πόντο, βορείως της Κωνσταντινούπολης, με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, στα νότιά της.

Πέντε εταιρείες κατέθεσαν σήμερα προσφορές για την ανακατασκευή των γεφυρών Ονταμπασί και Ντουρσούνκοϊ και οι προσφορές κυμαίνονται από 408.000 λίρες (63.500 δολάρια) έως 550.000 λίρες, μεταδίδει το πρακτορείο Anadolu.

Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 75 δισεκ. τουρκικές λίρες (11,6 δισεκ. δολάρια) κι η κυβέρνηση διατείνεται πως θα αποφορτίσει τη θαλάσσια κυκλοφορία στα Στενά του Βοσπόρου και θα αποτρέψει τα θαλάσσια ατυχήματα.

Όπως όλα τα έργα που έχει ανακοινώσει ο Ερντογάν και η κατασκευή της νέας διώρυγας έχουν συγκεντρώσει πυρά από αντιπάλους του, που αντιτείνουν πως θα προκαλέσει περιβαλλοντικές καταστροφές και θα μολύνει τις πηγές πόσιμου νερού. Το έργο που είχε παγώσει λόγω της υφεσιακής πορείας της τουρκικής οικονομίας το 2018, επανήλθε στο προσκήνιο τον περασμένο Δεκέμβριο, αποτελώντας αιτία προστριβής ανάμεσα στον Ερντογάν και τον προερχόμενο από την αντιπολίτευση δήμαρχο της Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου.

Ο Ιμάμογλου επέκρινε τη δρομολόγηση του έργου την ώρα που 50.000 χιλιάδες οικογένειες έχουν προσφύγει για βοήθεια στη δημαρχία λόγω των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού και ζήτησε αυτά τα χρήματα να διατεθούν «στον λαό μας, αντί να ξοδεύουμε τα αποθεματικά μας στο Κανάλ Ισταμπούλ, που για εμάς αποτελεί ένα τρελό σχέδιο».