Guardian: Αμφιλεγόμενη εταιρεία παρέσυρε τον ΠΟΥ σε λάθη για την πανδημία

Αμφιλεγόμενη εταιρεία παρέσυρε τον ΠΟΥ σε λάθη για την πανδημία

Αμφιβόλου ποιότητας στοιχεία, που δόθηκαν από μία μικρή αμερικανική εταιρεία αναλύσεων, την Surgisphere, χρησιμοποίησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αλλά και ορισμένες κυβερνήσεις για να καθορίσουν τους χειρισμούς τους και τις μεθόδους θεραπείας για τον COVID-19,σύμφωνα με έρευνα του Guardian.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα η εταιρεία παρείχε στους ερευνητές στοιχεία που έδειξαν ως επικίνδυνη τη χρήση της υδροξυχλωροκίνης, κάτι που δημοσιεύτηκε μάλιστα στην έγκυρη ιατρική επιθεώρηση The Lancet. Κατόπιν τούτου, ελήφθη απόφαση από τον ΠΟΥ αλλά και ινστιτούτα ερευνών ανά τον κόσμο, να διακόψουν τις δοκιμές του φαρμάκου 

Σήμερα το Lancet τήρησε αποστάσεις από την έρευνα που δημοσίευσε, προκαλώντας ερωτηματικά για την εγκυρότητα των μελετών που φιλοξενούν τα πιο σημαντικά ιατρικά περιοδικά. Παρόμοια αναγγελία έκανε και το “New England Journal of Medicine” που χρησιμοποίησε τις μελέτες της Surgisphere

\Στους υπαλλήλους της εταιρείας, που έχει έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να συμπεριλαμβάνεται ένας συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας καθώς και ένα μοντέλο για περιεχόμενο που απευθύνεται μόνο σε ενήλικες  Η εταιρεία έχει μέχρι στιγμής αποτύχει στο να εξηγήσει επαρκώς τα δεδομένα ή την μεθοδολογία που ακολούθησε.

Τα στοιχεία αυτά, τα οποία ισχυρίζεται ότι έχει συγκεντρώσει νόμιμα από περισσότερα από χίλια νοσοκομεία παγκοσμίως, διαμορφώνουν τη βάση επιστημονικών άρθρων που έχουν οδηγήσει σε αλλαγές στην πολιτική για τις θεραπείες του  COVID-19 σε χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Ένας ανεξάρτητος έλεγχος για την προέλευση και την εγκυρότητα των εν λόγω δεδομένων, θα διεξαχθεί από συντάκτες που δεν σχετίζονται με την Surgisphere, λόγω των «ανησυχιών σχετικά με την αξιοπιστία» τους.