Φρανκφούρτη - Ντουμπάι σε 90 λεπτά: Η Ευρώπη στην κούρσα των υπερηχητικών αεροσκαφών

Φρανκφούρτη - Ντουμπάι σε 90 λεπτά: Η Ευρώπη στην κούρσα των υπερηχητικών αεροσκαφών

Έχουν περάσει δύο δεκαετίες από τότε που η εποχή των υπερηχητικών εμπορικών πτήσεων έληξε με την τελική προσγείωση του Concorde σε ένα αεροδρόμιο στη νοτιοδυτική Αγγλία.

Τα τελευταία χρόνια, πολυάριθμοι διεκδικητές του θρόνου - υπερηχητικά, υδρογονοκίνητα, με τεχνολογία κατά των εκρήξεων - έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου, τουλάχιστον εννοιολογικά, αλλά πολλά από αυτά τα σχέδια που υπόσχονται απρόσκοπτα υπερταχεία ταξίδια έχουν, αντίθετα, κολλήσει, ξεφουσκώσει ή καθυστερήσει.

Τώρα, μια ευρωπαϊκή νέα υπερηχητική επιχείρηση επιχειρεί, υποσχόμενη δελεαστικούς χρόνους ταξιδιού, όπως Φρανκφούρτη - Σίδνεϊ σε 4 ώρες και 15 λεπτά ή Μέμφις - Ντουμπάι σε 3 ώρες και 30 λεπτά, όπως μεταδίδει το CNN.

Η ιδέα του Destinus είναι η πτήση με υδρογόνο σε πενταπλάσια ταχύτητα από την ταχύτητα του ήχου, μειώνοντας τη διάρκεια της πτήσης σε λιγότερο από το ένα τέταρτο των σημερινών εμπορικών αεροπορικών ταξιδιών.

Με έδρα την Ελβετία και μια ομάδα περίπου 120 ατόμων που απασχολούνται στην Ισπανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, η Destinus ιδρύθηκε το 2021, αλλά σημειώνει γρήγορα ορόσημα. Τα δύο πρώτα πρωτότυπά της έχουν πραγματοποιήσει επιτυχείς δοκιμαστικές πτήσεις και πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα δοκιμές πτήσης με υδρογόνο. Το τρίτο πρωτότυπό της - Destinus 3 - πρόκειται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση μέχρι το τέλος του έτους.

Τα σχέδια της εταιρείας εξαρτώνται αρκετά από τις ιδιοτροπίες της αγοράς υδρογόνου, την οποία ο Löfqvist παραδέχεται ελεύθερα ότι δεν ελέγχει, αλλά ειδικοί εντός και εκτός της εταιρείας έχουν ενημερώσει ότι εκτιμούν ότι οι τιμές θα πέσουν.

Τον περασμένο μήνα η Destinus εξαγόρασε την ολλανδική εταιρεία OPRA, η οποία τώρα ονομάζεται Destinus Energy. Ο Löfqvist λέει: "Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να έχουμε έσοδα ήδη από φέτος, επειδή έχουν ήδη τουρμπίνες αερίου που έχουν κατασκευαστεί και πωλούνται. Τώρα δεν θα έχουμε μόνο την αεροδιαστημική πλευρά των υπερηχητικών αεροπλάνων, αλλά θα έχουμε και κάποιες από αυτές τις ενεργειακές πτυχές εντός της εταιρείας".

Εκτός από τις ιδιωτικές επενδύσεις και τη δημόσια χρηματοδότηση που έχει ήδη λάβει - τον Απρίλιο του 2023 εξασφάλισε επιχορηγήσεις ύψους 26,7 εκατομμυρίων ευρώ (29,4 εκατομμύρια δολάρια) από την ισπανική κυβέρνηση για την επέκταση των δυνατοτήτων προώθησης υδρογόνου - η Destinus ελπίζει ότι αυτά τα πρόσθετα έσοδα θα τη βοηθήσουν να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έχουν δει άλλα υπερηχητικά και υπερηχητικά έργα να πέφτουν στο κενό. Ο Löfqvist τονίζει ότι η εταιρεία στοχεύει σε μια "ρεαλιστική" προσέγγιση "τώρα που το περιβάλλον χρηματοδότησης είναι λίγο πιο σκληρό".