Έρχονται τα αυτοκίνητα της BMW χωρίς οδηγό

Έρχονται τα αυτοκίνητα της BMW χωρίς οδηγό

Του Γιάννη Γορανίτη

Στον απόηχο της είδησης του τραγικού θανάτου του οδηγού ενός ημι-αυτόνομου οχήματος της Tesla, η BMW ανακοίνωσε ότι τα σχέδια της για την κατασκευή πλήρως αυτόνομων οχημάτων έχουν μπει στην τελική ευθεία.

Σε συνέντευξη Τύπου μάλιστα που διοργανώθηκε στο Μόναχο δημοσιοποιήθηκε η σχετική συμφωνία με την Intel και την Mobileye προκειμένου να προμηθευτεί τα απαραίτητα υποσυστήματα για την υλοποίηση ενός τόσο απαιτητικού project. Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της εταιρείας τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό θα είναι έτοιμα να βγουν στους δρόμους έως το 2021.

Τα ερωτηματικά βέβαια είναι αρκετά και οι ανησυχίες –δικαιολογημένες ή μη– αναμένεται να ενταθούν μετά το πρόσφατο δυστύχημα με το Model S, της Tesla , το οποίοι ήταν και το πρώτο με ανθρώπινο θύμα που αποδίδεται στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης.

Ένα ρομπότ πίσω από το τιμόνι

Το concept της BMW βέβαια απέχει από το αντίστοιχο της Tesla και προσιδιάζει στο όραμα της Google για οχήματα που δεν θα απαιτούν την παραμικρή συμβολή του ανθρώπου. Το όραμα συνοψίζεται σχηματικά στο «αντί για οδηγούς και συνοδηγούς, θα έχουν μόνο επιβάτες». Η στρατηγική των εταιρειών θα ξεδιπλωθεί σε τρία στάδια: το πρώτο «χωρίς χέρια στο τιμόνι», το επόμενο «χωρίς μάτια στο δρόμο» το μεθεπόμενο «χωρίς προσοχή στον δρόμο» και το τελευταίο «χωρίς οδηγό».

Αυτός άλλωστε είναι και ο αυτοσκοπός της συνεργασίας με ένα μεγαθήριο της Πληροφορικής όπως η Intel, αλλά και την εξειδικευμένη σε θέματα αυτόματης πλοήγησης Mobileye με έδρα το Ισραήλ. Το εταιρικό τρίο θα συνεργαστεί με στόχο την ανάπτυξη προηγμένων υπολογιστικών συστημάτων αλλά και ειδικών αισθητήρων που θα επιτρέψουν στα οχήματα να πηγαίνουν κυριολεκτικά μόνα τους.  

Βασικό μέλημά τους θα είναι βέβαια η ασφάλεια τόσο των αυτοοδηγούμενων οχημάτων και των επιβατών τους όσο και των υπολοίπων οχημάτων αλλά και των πεζών. Οι ιθύνοντες της BMW δηλώνουν πεπεισμένοι ότι οι υλοποιήσεις που θα παρουσιάσουν θα καταστήσουν πανεύκολη και πλήρως ασφαλή τη μετακίνηση ολόκληρων στόλων οχημάτων χωρίς οδηγό, όχι μόνο σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας αλλά και εντός πόλεων. Αισιοδοξούν ότι με αυτό τον τρόπο θα αποσυμφορήσουν τα αστικά κέντρα από το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και θα απαλλάξουν τους οδηγούς από κουραστικές μετακινήσεις.

Εξάλλου, οι ιθύνοντες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δηλώνουν έτοιμοι να μοιραστούν τα αποτελέσματα των ερευνών τους με άλλους κατασκευαστές, ερευνητές και εταιρείες ηλεκτρονικών και Πληροφορικής προκειμένου να δημιουργηθούν κοινές τεχνολογικές υποδομές και να διευκολυνθεί περαιτέρω το πέρασμα στην εποχή των πλήρως αυτόνομων οχημάτων.

Οι δοκιμές ξεκινούν σε λίγους μήνες

Τα πρώτα αυτόνομα οχήματα της BMW θα ξεκινήσουν τις δοκιμαστικές διαδρομές τους μέσα στο 2017, αν και το πρώτο διάστημα στο όχημα θα επιβαίνει και άνθρωπος έτοιμος να επέμβει αν κάτι δεν πάει καλά. Ήδη πάντως αρκετές πόλεις στις ΗΠΑ αλλά και το Λονδίνο έχουν δώσει τη σχετική άδεια για τη διεξαγωγή δοκιμών σε ημι-αυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα.

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα που θα προκύψει από τη συνεργασία της BMW με την Intel και την Mobileye θα αποκαλείται iNext, ενώ στην ίδια οικογένεια αναμένεται να ενταχθεί το υβριδικό i8 και το πλήρως ηλεκτρικό i3. Σύντομα θα έχουμε περισσότερα νέα τόσο για τα οχήματα της BMW όσο και για τις υλοποιήσεις των πολυάριθμων ανταγωνιστών της που θα βιαστούν να βγουν πρώτοι στο δρόμο «χωρίς οδηγό».


(από αριστερά) Ο CEO της Intel, Brian Krzanich, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG, Harald Kruger και ο συνιδρυτής και CTO της Mobileye, Amnon Shashua στην κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στο Μόναχο.


Ο Klaus Frohlich του BMW Group ανακοινώνει τη συνεργασία των τριών εταιρειών με όραμα τη δημιουργία του πλήρως αυτόνομου οχήματος.