Toyota: Από τα «έξυπνα» αυτοκίνητα, στα «έξυπνα» σπίτια

Toyota: Από τα «έξυπνα» αυτοκίνητα, στα «έξυπνα» σπίτια

Του Γιάννη Παλιούρη

Αντιμέτωπη με τον αδυσώπητο ανταγωνισμό στους… δρόμους, η Toyota αποφάσισε να στρίψει λίγο το τιμόνι και όπως πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθεί να βρει νέες πηγές εσόδων πέρα ??από την παραγωγή οχημάτων. Έτσι, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας τώρα θέλει να πρωταγωνιστήσει και στην πολλά υποσχόμενη αγορά «έξυπνων» κατοικιών που θα μπορούν να συνδεθούν με αυτοκίνητα, συσκευές και υπηρεσίες, μέσω του Διαδικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Panasonic. Oι δύο εταιρείες θα δημιουργήσουν μια κοινοπραξία στις αρχές του επόμενου έτους, που θα συνδυάσει τη θυγατρική κατασκευών της Toyota, Misawa Homes με την Panasonic Homes. Οι εταιρείες δήλωσαν ότι η συνεργασία θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους στην ιαπωνική αγορά κατοικίας, όπου ο συρρικνούμενος πληθυσμός της χώρας οδηγεί σε μείωση τη ζήτηση νέων κατοικιών.

Η Toyota και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε νέες τεχνολογίες που συνδέουν τα οχήματα με την οδική υποδομή και τις συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών προϊόντων. Η κοινοπραξία με την Panasonic, η οποία ειδικεύεται στις συνδεδεμένες οικιακές συσκευές και τις μπαταρίες, θα μπορούσε να προσφέρει τεχνικές καινοτομίες που θα βοηθούσαν την Toyota να ανταγωνιστεί την Tesla, τη Google και την Uber.

Η αγορά των «έξυπνων» διασυνδεδεμένων κατοικιών αποτελεί δέλεαρ για πολλές εταιρείες, από διαφορετικούς επιχειρηματικούς κλάδους, καθώς αναμένεται να παρουσιάσει αλματώδη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια αγγίζοντας τα 151,4 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2024. Η πρόβλεψη αυτή είναι μία ακόμα σαφής ένδειξη ότι η τεχνολογία επηρεάζει κάθετα και οριζόντια το επιχειρείν, συνδέοντας μεταξύ τους αγορές οι οποίες μέχρι και πριν λίγα χρόνια δεν είχαν καμία συνάφεια.

Προ ημερών έκθεση της εταιρείας τεχνολογικών ερευνών IDC ανέφερε ότι η παγκόσμια αγορά έξυπνων οικιακών συσκευών αναμένεται να αυξηθεί 26,9% σε ετήσια βάση το 2019. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης για την περίοδο 2019-2023 θα φτάσει το 16,9%, με σχεδόν 1,6 δισεκατομμύρια «έξυπνες» συσκευές να εγκαθίστανται σε κατοικίες το 2023, καθώς θα αυξάνεται η διαθεσιμότητα σχετικών προϊόντων και υπηρεσιών.

Αν και προς το παρόν στην εν λόγω αγορά κυριαρχούν η Amazon, η Google και έπεται η  Apple, η IDC βλέπει ένα πεδίο στο οποίο χωράνε και άλλοι «παίκτες», με δεδομένο ότι μόλις έχει αρχίσει να διαμορφώνεται. Η ανάπτυξη της αγοράς smart home καθορίζεται από διάφορους παράγοντες, όπως η διεύρυνση της βάσης χρηστών του διαδικτύου, η τάση για υιοθέτηση λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας και χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η προτεραιότητα που θέτουν οι πολίτες των ανεπτυγμένων χωρών για εξοικονόμηση ελεύθερου χρόνου. Σε αυτό το τοπίο ακόμα και μια κλασσική αυτοκινητοβιομηχανία έχει χώρο για να καταθέσει τη δική της πρόταση «ευ ζην». Αυτό, πάντως, πιστεύουν στην Toyota.