Από το animation «Οι Χωρικοί». Πηγή φωτ.: Facebook/ The Peasants
Νέες ταινίες: «Οι Χωρικοί» όπως το Loving Vincent
Από το animation «Οι Χωρικοί». Πηγή φωτ.: Facebook/ The Peasants

Νέες ταινίες: «Οι Χωρικοί» όπως το Loving Vincent

Τέσσερις νέες ταινίες στους κινηματογράφους την πρώτη εβδομάδα του νέου έτους, ο ίδιος αριθμός ταινιών και στην τελευταία εβδομάδα του προηγούμενου έτους. Ας μη λησμονούμε ότι από την πρώτη ημέρα του νέου έτους προβάλλεται στους κινηματογράφους η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, «Poor Things».

Ένα εικαστικό ταξίδι προσφέρουν «Οι Χωρικοί» λόγω της τεχνικής δημιουργίας τους –ελαιογραφίες σε κινούμενες εικόνες– ένα ταξίδι ενηλικίωσης χαρακτηρίζεται η ταινία «Λίμνη Φάλκον». Πρόκειται για δύο ταινίες διαφορετικών μεταξύ τους κινηματογραφικών ειδών και αυτή την τετράδα νέων κυκλοφοριών συμπληρώνουν η μικρού μήκους ταινία, θρίλερ, των Ροντ Μπλάκχερστ και Μπρους ΜακΓκουάιαρ με τίτλο «Στοιχειωμένα νερά» και το animation «Digimon Adventure 02: The Beginning» του Τομοχίσα Ταγκούτσι. Η τελευταία, έρχεται στην Ελλάδα 22 χρόνια μετά την προβολή της στην ελληνική τηλεόραση, αυτή την φορά στους κινηματογράφους.

Οι Χωρικοί 

Ήταν το 2017 οπότε και το «Loving Vincent» είχε παρουσιαστεί στους κινηματογράφους κεντρίζοντας το ενδιαφέρον του κινηματογραφόφιλου αλλά και φιλότεχνου κοινού λόγω της τεχνικής δημιουργίας της ταινίας: της παράθεσης ελαιογραφιών τη μία μετά την άλλη σε κινούμενες εικόνες, δημιουργώντας ένα εικαστικό ταξίδι που δεν επέτρεπε στον αμφιβληστροειδή να στρέψει αλλού το βλέμμα.

Περίπου έξι χρόνια μετά, η ομάδα που δημιούργησε το animation για τον Βαν Γκογκ επιστρέφει στην κινηματογραφική βιομηχανία προσφέροντας στο κοινό το animation «Οι Χωρικοί». Πρόκειται για μεταφορά του βιβλίου του βραβευμένου με Νόμπελ, Βλάντισλαβ Ρέιμοντ, με τη χρήση χιλιάδων ελαιογραφιών σε κινούμενες εικόνες.

Η ταινία, η οποία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Τορόντο (2023) και αποτελεί την επίσημη υποβολή της Πολωνίας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, μεταφέρει το κοινό στην Πολωνία των αρχών του 20ου αιώνα. Επικεντρώνεται στην ιστορία μίας νεαρής επαρχιώτισσας η οποία υποχρεούται να παντρευτεί έναν κατά πολύ μεγαλύτερό της σε ηλικία, οικονομικά ευκατάστατο κτηνοτρόφο, παρότι τρέφει αισθήματα για τον γιο του.

«Η αγάπη έρχεται και φεύγει, αλλά η γη μένει» είναι μία από τις φράσεις που αναφέρονται στην ταινία κατά την οποία οι ιστορίες διαδέχονται η μία την άλλη όπως οι εποχές. Ας μη λησμονούμε ότι οι εποχές επηρεάζουν τη γη, θα μπορούσαν επίσης να είναι αντίστοιχες της συναισθηματικής κατάστασης των προσώπων.

Λίμνη Φάλκον

«Αυτός είναι ο μεγαλύτερος φόβος μου, να νιώθω μόνη μου», εξομολογείται η πρωταγωνίστρια της ταινίας της Σαρλότ Λε Μπον, με τίτλο «Λίμνη Φάλκον», μία arthouse δημιουργία που αφηγείται μία ιστορία ενηλικίωσης και διαχείρισης των συναισθημάτων μας. Κυριαρχεί η παρουσία των παιδιών - εφήβων, έμφαση δίνεται στα διαφορετικά συναισθήματα με τα οποία έρχεται αντιμέτωπο καθένα από τα δύο φύλα, όπως και τα όρια που δοκιμάζονται προκειμένου το ένα φύλο να εντυπωσιάσει το άλλο.

Η ιστορία της ταινίας της Λε Μπον με την οποία συμμετείχε στο 15ήμερο σκηνοθετών στο Φεστιβάλ των Καννών, εκτυλίσσεται –όπως προκύπτει από τον τίτλο της– σε ένα τουριστικό θέρετρο δίπλα σε μία λίμνη που σύμφωνα με τον θρύλο, έχει στοιχειωθεί. Προκειμένου ο 14χρονος  Μπαστιάν να εντυπωσιάσει την 16χρονη Κλοέ, διατίθεται να περάσει μία σειρά από δοκιμασίες - προκλήσεις.

Από την ταινία «Λίμνη Φάλκον». Πηγή φωτ.: Weirdwave

Το μυστήριο γύρω από την εικασία περί στοίχειωσης και φαντάσματος αντιπαρατίθεται με τη σχέση που δημιουργείται μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών ενώ η λίμνη βυθίζει στο βυθό της όσα βλέπει να διαδραματίζονται γύρω της. Μένει να εξακριβωθεί εάν, βρισκόμενοι στη φύση, αποδεχόμαστε τη δική μας φύση: τα συναισθήματά μας.

Κεντρική φωτ.: Από το animation «Οι Χωρικοί». Πηγή φωτ.: Facebook/ The Peasants