Α. Συρίγος: Προανάκρουσμα για αυτό που θα ακολουθήσει το δημοσίευμα του BBC

Α. Συρίγος: Προανάκρουσμα για αυτό που θα ακολουθήσει το δημοσίευμα του BBC

Tο χθεσινό δημοσίευμα του ΒΒC περί «μακεδονικής μειονότητας» σχολιάζει ο καθηγητής στο Πάντειο, Άγγελος Συρίγος, εκφράζοντας τους προβληματισμούς του αναφορικά με το περιέχομένό του και τις αντιδράσεις της κυβέρνησης.

Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1, ο κ. Συρίγος σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «το ρεπορτάζ του BBC δεν μιλάει για μια καταπιεζόμενη μειονότητα αλλά μιλάει για μια καταπιεζόμενη γλώσσα». 

«Το βασικό στοιχείο είναι ότι υπάρχει μια καταπιεζόμενη γλώσσα, εκείνοι που τη μιλούν, δεν μπορούν να τη μιλούν οι οποίοι όμως είναι Έλληνες και αισθάνονται Έλληνες. Το ρεπορτάζ μιλάει για μια γλωσσική μειονότητα, το θέμα είναι ότι η απόσταση από ένα σημείο και μετά αρχίζει να γίνεται μικρή διότι η γλώσσα είναι βασικό εθνοτικό στοιχείο επί της ταυτότητας μιας μειονότητας. Έτσι όπως παρουσιάζεται το ρεπορτάζ μιλάμε για μια γλωσσική μειονότητα διαρκώς καταπιεζόμενη, αυτό συνδέεται άμεσα με τη Συμφωνία των Πρεσπών η οποία αναγνωρίζει "μακεδονική" γλώσσα. Δεν είναι τυχαία η σύνδεση του ενός από το άλλο, είναι άμεσα συνδεδεμένα. Θεωρώ ότι είναι το προανάκρουσμα για αυτό το οποίο θα ακολουθήσει. Το πρόβλημα δεν θα προέλθει από τους Σκοπιανούς, θα προέλθει από Έλληνες πολίτες οι οποίοι θα πάνε και θα καταθέσουν μια αίτηση “σωματείο για την προστασία και την καλλιέργεια και τη μελέτη της μακεδονικής γλώσσας”», σημειώνει στη συνέχεια.

Για την αντίδραση της ελληνικής κυβέρνησης στο ρεπορτάζ του BBC αναφέρει ότι «Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις αντιμετωπίζεται αποφεύγοντας καταρχάς επίσημες ανακοινώσεις. Για μένα το μείζον είναι ο Έλληνας πρέσβης να μην στείλει επιστολή στη διοίκηση του BBC λέγοντας “παρακαλώ δημοσιεύστε τη στην πρώτη σελίδα”, όπως λέει ο νόμος, αλλά να μιλήσει με τη διεύθυνση του BBC και να τους πει ότι υπάρχει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων, θέλετε να στείλετε ένα δημοσιογράφο να δει το θέμα σφαιρικά; Να του πούμε και εμείς την άποψη μας διότι στη συγκεκριμένη περίπτωση -και εδώ τίθεται ως θέμα το θέμα της αντικειμενικότητας- δεν ακούστηκε η άλλη άποψη».