Το δικαίωμα του Ζαζέμπ και του Γιώργου να προκόψουν στα γράμματα

Το δικαίωμα του Ζαζέμπ και του Γιώργου να προκόψουν στα γράμματα

Ο Ζαζέμπ από το Πακιστάν έφτασε στην Ελλάδα ως ανήλικος πρόσφυγας, και τα τελευταία δύο χρόνια ζει στη δομή της κοινωνικής οργάνωσης «Αρσις» στη Θεσσαλονίκη.

Ο Ζαζέμπ, όπως διαβάζω σε ρεπορτάζ στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο «τιμωρήθηκε γιατί ήταν φιλομαθής αλλοδαπός» και αποκλείστηκε από τις πανελλαδικές. Από τα επιμέρους στοιχεία του ρεπορτάζ δεν προκύπτει ευθέως σύνδεση της «τιμωρίας» του επειδή ήταν «φιλομαθής» πρόσφυγας αλλά μπορεί ίσως να είναι έτσι.

Η ιστορία του Ζαζέμπ εν συντομία λέει ότι ολοκλήρωσε φέτος τις σπουδές του στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) στα Βασιλικά της Θεσσαλονίκης και ήταν υποψήφιος στις πανελλαδικές εξετάσεις.

«Την περασμένη Τρίτη, ο φιλομαθής 18χρονος μπήκε στην αίθουσα και άρχισε να γράφει το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά. Έπειτα από λίγη ώρα, όμως, με εντολή του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας απομακρύνθηκε από την αίθουσα, πριν προλάβει να ολοκληρώσει την εξέτασή του! Όπως του είπαν, «αποκλείεται»..»

Περίεργα πράγματα θα πω για αρχή. Πώς ένας υποψήφιος μπαίνει στην αίθουσα για τις πανελλαδικές και τον πετάνε έξω;

Παρακάτω το ρεπορτάζ αναφέρει «ο αποκλεισμός του από το δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις οφείλεται σε μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση που έγινε εις βάρος του από έναν διδάσκοντα στο ΕΠΑΛ απ’ όπου αποφοίτησε! …

Συνέπεια αυτού είναι ο ασυνόδευτος ανήλικος να αποκλείεται από τις πανελλαδικές εξετάσεις, αφού για μισή μονάδα δεν συγκεντρώνει την απαιτούμενη βάση».

Η κρίση περί «καταχρηστικής βαθμολόγησης» δεν είναι του Ζαζέμπ που είχε γράψει ένα συγκινητικό γράμμα στον συγκεκριμένο καθηγητή και τον παρακαλούσε να δείξει λίγη επιείκεια και κατανόηση να του βάλει ένα βαθμό παραπάνω ώστε να μπορέσει να συνεχίσει τη διαδρομή του και να μην ξαναγυρίσει στην αρχή.

Ο καθηγητής για λόγους που εκείνος γνωρίζει βαθμολόγησε όπως βαθμολόγησε και παρά τις εκκλήσεις του Ζαζέμπ και των συναδέλφων του δεν ανταποκρίθηκε.  

Ο Ζαζέμπ όμως έχει την αγάπη και την υποστήριξη των δασκάλων του. Της ομάδας «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» που ορθώς αναφέρουν ότι στηρίζουν την προσπάθεια του μαθητή για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία και πως ο αποκλεισμός των παιδιών από το αγαθό της εκπαίδευσης τα οδηγεί μοιραία στο κοινωνικό περιθώριο».

Ο Ζαζέμπ έχει και το αμέριστο ενδιαφέρον και τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ. 25 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητούν από την υπουργό Παιδείας να προχωρήσει σε όλες εκείνες τις ενέργειες προκειμένου να του δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου.

«Εν προκειμένω, η υπουργός Παιδείας έχει μια μοναδική ευκαιρία να αποδείξει ότι διατηρεί ευήκοα ώτα απέναντι σε αντιπαιδαγωγικές και άδικες συμπεριφορές, που δεν συνάδουν με την αποστολή του σχολείου και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικές διαδικασίας» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ερώτηση έχει καταθέσει και το ΜΕΡΑ25.

Το αίτημα τους είναι ο 18χρονος να μην μείνει εκτός πανελλαδικών εξετάσεων «εξαιτίας της μικρόψυχης βαθμολογίας ενός καθηγητή».  

Είναι αλήθεια τυχερός ο Ζαζέμπ που τόσοι άνθρωποι παλεύουν για το δικαίωμα του στη μόρφωση. Και είναι αλήθεια κρίμα που ο επίσης φιλομαθής Γιώργος και τα χιλιάδες άλλα παιδιά που διεκδικούν μια θέση στα πρότυπα για να «προκόψουν στα γράμματα» δεν έχουν όλους αυτούς στο πλευρό τους.

Ούτε ψίθυρος, ούτε ανακοίνωση, ούτε δήλωση από την αντιπολίτευση για τον ανήθικο συνδικαλιστικό εκβιασμό της ΟΛΜΕ.

Εκτός κι αν εκληφθεί ως διαρκής παραίνεση στη Νίκη Κεραμέως όσα γράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τον Ζαζέμπ: ότι αντιπαιδαγωγικές και άδικες συμπεριφορές, δεν συνάδουν με την αποστολή του σχολείου και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικές διαδικασίας.

Ο Ζαζέμπ έχει ήδη στραφεί στον  Συνήγορο του Πολίτη, προτίθεται ν’ απευθυνθεί και στον επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και σε κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης.

Μακάρι να μην χρειαστεί και αν όντως τα πράγματα είναι όπως περιγράφονται ο Ζαζέμπ να βρει τελικά το δρόμο του προς το ελληνικό πανεπιστήμιο.