Υπ. Εσωτερικών: Ψηφιακά ο έλεγχος τήρησης των ωραρίων στο δημόσιο

Υπ. Εσωτερικών: Ψηφιακά ο έλεγχος τήρησης των ωραρίων στο δημόσιο

Με ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης θα διενεργείται ο έλεγχος τήρησης του ωραρίου των υπαλλήλων, στο σύνολο των δημοσίων υπηρεσιών, καθιστώντας παρελθόν το χτύπημα της κάρτας στις απλές συσκευές σήμανσης (ρολόγια) και τα βιβλία στα οποία υπογράφουν οι υπάλληλοι κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους, προκειμένου να ενισχυθεί η διαφάνεια και της ακεραιότητα στη λειτουργία του Δημοσίου.

Στο πλαίσιο αυτό, την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού-ψηφιακού μηχανισμού ζητά το υπουργείο Εσωτερικών από τους φορείς του Δημοσίου (δημόσιες υπηρεσίες, ΟΤΑ α' και β' βαθμού και ΝΠΔΔ) προκειμένου να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός έλεγχος τήρησης του ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων.

Με εγκύκλιο, το υπουργείο διασαφηνίζει την ανάγκη να υπάρξει ενιαίο σύστημα ελέγχου και συνολική καταγραφή και αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, συγκέντρωσης και αποστολής όλων των στοιχείων -σχετικά με την τήρηση του ωραρίου- στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Σημειώνεται ότι σήμερα παρατηρείται ανομοιομορφία μεταξύ των φορέων του δημοσίου, καθώς άλλοι διαθέτουν τον ηλεκτρονικό-ψηφιακό μηχανισμό, άλλοι τα ρολόγια και ορισμένοι φορείς διατηρούν τα βιβλία, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών.

Επισημαίνεται ακόμη ότι δεδομένης της υποχρέωσης των υπαλλήλων για τήρηση του ωραρίου εργασίας τους στο πλαίσιο του θεμελιώδους σκοπού της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών και του υπέρτερου σκοπού εξυπηρέτησης των πολιτών και του δημοσίου συμφέροντος, οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών κατά λόγο αρμοδιότητας, θα προβούν σε προγραμματισμό διενέργειας συστηματικών ελέγχων τήρησης αυτού.

Τρεις νέοι εγκύκλιοι

Επίσης, με δεύτερη εγκύκλιο που υπογράφει ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, υπενθυμίζεται η υποχρέωση τήρησης συγκεκριμένης προθεσμίας εντός της οποίας οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες, με σκοπό την αποφυγή χρονικών καθυστερήσεων στην αποστολή προς τις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση γνωματεύσεων και τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στους υπαλλήλους.

Επιπλέον, επισημαίνεται, προκειμένου να διαπιστωθούν οι ενδεχόμενες αιτίες καθυστέρησης έγκρισης χορήγησης αναρρωτικών αδειών, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού οφείλουν ανά περίοδο έξι μηνών να ενημερώνουν την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Εσωτερικών.

Με τρίτη εγκύκλιο, το υπουργείο Εσωτερικών επισημαίνει την ανάγκη για ενημέρωση της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα με τα στοιχεία των πειθαρχικών υποθέσεων Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για το έτος 2019, προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα για την πορεία των πειθαρχικών υποθέσεων, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την εξαγωγή χρήσιμων στοιχείων για την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των υπηρεσιών.

Τέλος, με άλλη εγκύκλιο, παρέχονται οδηγίες για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ), όπως προβλέπει ο Υπαλληλικός Κώδικας.