Οι επενδυτές έχουν μεγάλη εμπιστοσύνη στις γνώσεις τους, όμως λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τι ακριβώς κάνει μία εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της παγκόσμιας έρευνας που διενήργησε ο επενδυτικός οίκος Schroders. Η έρευνα «Schroders Global Investor Study 2016», στην οποία έλαβαν μέρος 20.000 ιδιώτες επενδυτές από 28 χώρες, δείχνει επίσης ότι οι επενδυτές έχουν όρεξη να μάθουν περισσότερα και ότι οι γυναίκες προσεγγίζουν μάλλον πιο ρεαλιστικά τις επενδυτικές τους ικανότητες.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, σε ποσοστό 87% οι επενδυτές εκτιμούν ότι οι γνώσεις τους είναι ανάλογες ή και περισσότερες από τον μέσο επενδυτή. Οι millennials (ηλικιακή ομάδα 18-35) πιστεύουν σε μεγαλύτερο ποσοστό ότι καταλαβαίνουν περισσότερα από το μέσο επενδυτή (61%), σε σύγκριση με τους παλαιότερους επενδυτές (45%).
Παρά την αυτοπεποίθηση που εμφανίζουν οι επενδυτές, μόλις το 37% προσδιορίζει με ακρίβεια τι ακριβώς κάνει μία εταιρεία διαχείρισης επενδύσεων (32% οι millennials, 41% οι παλαιότεροι επενδυτές).
Η έρευνα, ωστόσο, δείχνει ότι υπάρχει δίψα για μάθηση. Σε ποσοστό 89% οι επενδυτές επιθυμούν να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα το επενδυτικό σύμπαν, με το αντίστοιχο ποσοστό στους millennials να φτάνει στο 94%.
Οι γυναίκες παραδέχονται πιο εύκολα ότι οι γνώσεις τους είναι λιγότερες από το μέσο όρο, με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 18%, όταν οι άνδρες που το παραδέχονται αγγίζουν μόλις το 11%. Επίσης, οι γυναίκες εμφανίζουν μεγαλύτερο ποσοστό στην πρόθεση για περισσότερη μάθηση (91% έναντι 88% οι άνδρες).
«Η έρευνα δείχνει ότι οι επενδυτές έχουν την τάση να εμφανίζουν υπερβολική αυτοπεποίθηση στις επενδυτικές τους γνώσεις. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με άλλα ευρήματα, όπως ότι οι επενδυτές δεν έχουν ρεαλιστική εικόνα για τα εισοδήματα που μπορούν να αναμένουν από τις επενδύσεις τους, σημαίνει ότι κινδυνεύουν να μην επιτύχουν τους μελλοντικούς χρηματοοικονομικούς τους στόχους», δήλωσε η Sheila Nicoll, Head of Public Policy της Schroders.