Του Προκόπη Χατζηνικολάου
Η αλληλογραφία των πολιτών της χώρας είναι ζητούμενο τον 21ο αιώνα. Οι λογαριασμοί της ΔΕΗ, του ΟΤΕ, της ΕΥΔΑΠ, των τραπεζών ακόμα και τα συστημένα όχι μόνο καθυστερούν να φθάσουν στους αποδέκτες, αλλά πολλές φορές δεν μοιράζονται από τα ταχυδρομεία.
Αυτό συμβαίνει διότι έχουν λήξει οι συμβάσεις κάποιων ταχυδρόμων. Και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν μπορούν να βρουν λύση. Αφήνουν τα πράγματα όπως έχουν.
Όμως οι αποστολείς πληρώνουν τα ΕΛΤΑ για υπηρεσίες που δεν τους προσφέρονται. Και από την άλλη πλευρά οι πολίτες σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο, δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν τις όποιες εκπτώσεις και προσφορές που γίνονται από διάφορες εταιρείες όπως για παράδειγμα από τη ΔΕΗ.
Οι λογαριασμοί, τους οποίους δυστυχώς αναζητούν πλέον μόνοι τους οι πολίτες είναι ληγμένοι με αποτέλεσμα να χάνεται η έκπτωση που δίνει η ΔΕΗ για την έγκαιρη πληρωμή των λογαριασμών. Προφανώς κανείς δεν θα πληρώσει τα σπασμένα για την εξέλιξη αυτή. Όπως και κανείς δεν πρόκειται να πληρώσει τους τόκους καθυστέρησης πληρωμής του δανείου ή της κάρτας.
Τα ΕΛΤΑ αδιαφορούν και για μία ακόμη φορά οι πολίτες αναγκάζονται να λάβουν τα μέτρα τους.
Για παράδειγμα στα γραφεία των ΕΛΤΑ στη Μεσογείων, αναγκάστηκε να μεταβεί πολίτης για να αναζητήσει την αλληλογραφία του. Ο προϊστάμενος τον ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει ταχυδρόμος, καθώς δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση του με την εταιρεία και δεν μπορούν να δώσουν καμία λύση. Ζήτησε μάλιστα από τον πολίτη να παραλάβει την αλληλογραφία όλης της πολυκατοικίας που διαμένει για να τους εξυπηρετήσει.
Ο πολίτης θέλοντας να βοηθήσει παρέλαβε τα γράμματα της πολυκατοικίας του, αλλά και της διπλανής πολυκατοικίας που διαμένει.
Οι πολίτες λοιπό αναλαμβάνουν και χρέη ταχυδρόμου της γειτονιάς τους, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα χάσουν την αλληλογραφία τους, που συσσωρεύεται σε «ντάνες» σε κάποιο γραφείο των ΕΛΤΑ.
Αν αυτό γινόταν σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της ΕΕ, τα αντίστοιχα ΕΛΤΑ θα αποζημίωναν όχι μόνο τους πολίτες για οποιαδήποτε βλάβη, αλλά και τους αποστολείς που καταβάλλουν σημαντικά ποσά στα ταχυδρομεία.
Στην Ελλάδα ο πολίτης είναι δεύτερης κατηγορίας. Ουδείς ενδιαφέρεται για την εξυπηρέτηση, πλην ολίγων φιλότιμων υπαλλήλων που νοιάζονται ακόμα.