Νέο online σούπερ μάρκετ από... παλαιούς του λιανεμπορίου

Νέο online σούπερ μάρκετ από... παλαιούς του λιανεμπορίου

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Με στόχο να διευρύνει και να αναπτύξει περαιτέρω τις on line αγορές και όχι να κόψει μερίδια από τις ήδη δραστηριοποιούμενες εταιρείες, παρουσιάστηκε χθες η νέα επιχειρηματική προσπάθεια τριών καταξιωμένων στελεχών του λιανεμπορίου. Πρόκειται για το yoda.gr, το οποίο αποτελεί ένα αμιγώς online supermarket, χωρίς την ύπαρξη φυσικού καταστήματος, που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Νοέμβριο και φιλοδοξεί σταδιακά να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αναπτυσσόμενη αγορά του online λιανεμπορίου στην Ελλάδα.

Οι εμπνευστές και οι ιθύνοντες του νέου εγχειρήματος, θεωρούν ότι ο τομέας του on line super market έχει μεγάλα περιθώρια στη χώρα μας, καθώς η διείσδυση των αγορών μέσω internet, παραμένει ακόμη – συγκριτικά με τα διεθνή στάνταρ – μικρή.

Η φιλοσοφία της δημιουργίας του yoda.gr ακολουθεί την ευρωπαϊκή τάση των online supermarket, τα οποία καταλαμβάνουν μεταξύ 5% έως 10% του συνόλου της λιανικής, τάση που δεν έχει, μέχρι σήμερα, αποκτήσει την ίδια δυναμική στην Ελληνική αγορά, στην οποία το αντίστοιχο ποσοστό είναι αισθητά κάτω του 1%!

Στην Ελλάδα σήμερα στο χώρο του onlline λιανεμπορίου δραστηριοποιούνται εταιρείες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, η caremarket.gr, η e-fresh.gr και η welovesupermarket.gr που ξεκίνησε το 2011 ως welovetoys.gr και γενικώς εστιάζεται κυρίως στα προϊόντα για μωρά και παιδιά.

Μέσα σ'' αυτό το σκηνικό, το yoda.gr φιλοδοξεί να εξελιχθεί, μέσα στην επόμενη τριετία, ένας σημαντικός «παίκτης» της on line αγοράς, στοχεύοντας σε σημαντικά μερίδια έως και 50% στο online λιανεμπόριο.

Με 22 εργαζόμενους αρχικά – Συνεργασία με την ΕΛΟΜΑΣ

Το yoda.gr, το οποίο κατά την πρώτη φάση λειτουργίας είναι μια επένδυση μισού εκατ. ευρώ και απασχολεί 22 άτομα, θα εξυπηρετεί (αρχικά) την αγορά της Αττικής, προμηθευόμενο τα προϊόντα του από την αλυσίδα BAZAAR, μέλος του ομίλου ΕΛΟΜΑΣ.

Η έδρα άλλωστε του yoda.gr είναι στο Μοσχάτο, πλησίον της έδρας και της κεντρικής αποθήκης του BAZAAR, όπου μετά από συμφωνία με την οικογένεια κ. Δήμου Βερούκα, θα υπάρξει αυτή η συνεργασία και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σημειώνεται ότι η χρήση και η αξιοποίηση των online supermarket πανευρωπαϊκά είναι συνεχώς αυξανόμενη, με αγορές όπως για παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας όπου το 35% των καταναλωτών πραγματοποιούν τα ψώνια τους από online πλατφόρμες.

Σύμφωνα με έρευνα του Convert group, για την Ελληνική αγορά, οι online αγορές προϊόντων λιανικής αναμένεται να δεκαπλασιαστούν μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, παρουσιάζοντας κύκλο εργασιών κοντά στα 400 εκατ. ευρώ. Οι σχετικές προβλέψεις μάλιστα προσδιορίζουν το μερίδιο των αμιγώς online supermarket σε περισσότερο του 30%.

Ποιοι είναι οι ιδρυτές

Τη νέα πλατφόρμα on line αγορών δημιούργησαν τρία πολύ έμπειρα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου με σημαντική διαδρομή σε κορυφαίες θέσεις του κλάδου και αρκετές επιχειρηματικές επιτυχίες έως τώρα.

Πρόεδρος του δ.σ. του yoda.gr είναι ο κ. Γιάννης Χήτος, που έχει σημαντική επιχειρηματική διαδρομή, έχοντας επιτυχημένες συμμετοχές στο νερό Ζαγόρι, στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία και την Green Cola. Είναι ο άνθρωπος που προ λίγων ετών επαναλάνσαρε με άκρως επιτυχημένο τρόπο την ιστορική μπύρα Fix.

Διευθύνων σύμβουλος του yoda.gr είναι ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Carrefour, ενώ αντιπρόεδρος είναι ο κ. Βασίλης Ανδρικόπουλος, καταξιωμένο στέλεχος με εμπειρία σε θέσεις Οικονομικής και Γενικής Διεύθυνσης σε εταιρίες καταναλωτικών αγαθών.

Ανακοινώνοντας χθες στην Αθήνα την έναρξη λειτουργίας του yoda.gr, ο κ. Γιάννης Χήτος τόνισε μεταξύ άλλων ότι «η παγκόσμια τάση των online supermarket δεν έχει αποτυπωθεί στην ελληνική αγορά, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης πλουραλισμού στην ίδια την αγορά. Η δυναμική μας είσοδος, θα δημιουργήσει νέα δεδομένα για το online, του οποίου η διεύρυνση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δική μας αξιοπιστία και ανάπτυξη. Το online supermarket θα κερδίζει συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο δεδομένου ότι οι καταναλωτές, θέλουν να κάνουν τις αγορές τους γρήγορα, ευέλικτα και αξιόπιστα».

Από την πλευρά του ο κ. Βασίλης Στασινούλιας σημείωσε ότι «το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα υφίσταται πολύ μεγάλες αλλαγές, με σημαντικές ανακατατάξεις, ενώ το online μπαίνει δυναμικά στην αγορά. Στόχος δεν είναι η διεκδίκηση μεριδίου από τον σημερινό όγκο του online, αλλά η διεύρυνση της ίδιας της αγοράς, δημιουργώντας νέα δεδομένα για το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο».

O κ. Βασίλης Ανδρικόπουλος τόνισε ότι «μέσα σε μια περίοδο παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, επενδύουμε σε αυτό που πιστεύουμε ότι θα είναι η επόμενη ημέρα στο μοντέρνο λιανεμπόριο. Ο συνδυασμός καινοτόμων υπηρεσιών μέσα από online πλατφόρμες, με ένα άριστο μοντέλο λειτουργίας και εξυπηρέτησης του καταναλωτή. Έτσι θα είμαστε on line με την ζωή του».

Ποια προϊόντα θα διατίθενται σε πρώτη φάση

Το yoda.gr θα διαθέτει σε πρώτη φάση όλα τα βασικά καταναλωτικά αγαθά, συμπεριλαμβανομένων φρέσκων προϊόντων αλλά και ιδιωτικής ετικέτας, ενώ η διανομή πραγματοποιείται από την ίδια την εταιρεία με αποκλειστική μίσθωση και χρήση ψυχόμενων βαν.

Σε ότι αφορά την τιμολογιακή πολιτική του yoda.gr, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, στόχος είναι να συνδυάσει χαμηλές τιμές με διάφορες προσφορές κ.λπ. και ένα σύστημα απονομής πόντων και εξαργύρωσής τους στο e shop.