Ν. Χήτος (Ζαγόρι): Η κρίση οδήγησε σε διεθνή επέκταση τις ελληνικές επιχειρήσεις

Ν. Χήτος (Ζαγόρι): Η κρίση οδήγησε σε διεθνή επέκταση τις ελληνικές επιχειρήσεις

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Αν έφερε ένα καλό η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, είναι το γεγονός ότι εμείς οι επιχειρηματίες, απ'' όλους τους κλάδους, αναζητήσαμε τρόπους ώστε να καλύψουμε τις εγχώριες απώλειες, ψάχνοντας τις αγορές και την επέκταση στο εξωτερικό.

Η κρίση μας οδήγησε σ'' αυτό, δεκάδες εταιρείες τα τελευταία χρόνια διεθνοποιήθηκαν, πήγαν σε εκθέσεις, ψάχτηκαν, σύναψαν συμφωνίες και τώρα θερίζουν τα καλά αποτελέσματα. Αυτό ήταν ένα καλό της κρίσης».

Αυτά επισήμανε - μεταξύ άλλων - στο Liberal o πρόεδρος της εταιρείας Χήτος ΑΒΕΕ κ. Νίκος Χήτος, στο περιθώριο της εκδήλωσης «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ-ΜΑΣ» την περασμένη Τρίτη στην Αθήνα, δίνοντας το... στίγμα του πως σκέφτεται ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, που ψάχνει τρόπους και ευκαιρίες ώστε να υπερκεράσει όλες τις δυσκολίες.

Πριν την κρίση, σύμφωνα με τον κ. Χήτο, αρκετοί επιχειρηματίες ήταν επαναπαυμένοι, είτε συμβιβασμένοι με το «ταβάνι» της εγχώριας αγοράς είτε συμφιλιωμένοι με τις εγχώριες πωλήσεις. Η κρίση, έφερε το αδιέξοδο, οπότε η διεθνοποίηση και το ανασκούμπωμα ήρθε ως μέσο επιβίωσης, που όμως άνοιξε έναν... ωκεανό ευκαιριών για τις ελληνικές εταιρείες που και άριστα προϊόντα έχουν, και ευθέως ανταγωνιστικά διεθνώς.

Με +15% «τρέχουν» φέτος οι πωλήσεις της Χήτος ΑΒΕΕ

Μιλώντας για τη Χήτος ΑΒΕΕ, της εταιρείας που εμφιαλώνει το φυσικό μεταλλικό νερό «Ζαγόρι», ο κ. Χήτος τόνισε ότι οι πωλήσεις «τρέχουν» με ρυθμούς περίπου 15% στη φετινή χρονιά, ενώ εξαιρετικά πάνε και οι εξαγωγές. Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιτυχημένη εμπορική πολιτική, η εξωστρέφεια αλλά και το δυνατό φετινό τουριστικό ρεύμα, οδηγούν σε μια εξαιρετική χρονιά τη Χήτος ΑΒΕΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Χήτο, οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν αυτή τη στιγμή το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας, η οποία έχει σταθερά προσηλωμένο το management της και όλες τις στρατηγικές της κινήσεις προς την εξάπλωση σε νέες, διεθνείς αγορές. Μάλιστα, την τελευταία διετία η εταιρεία έχει καταφέρει να αυξήσει τις εξαγωγές της περισσότερο από 40%, πιστοποιώντας τα περιθώρια που υπάρχουν στο διεθνές περιβάλλον για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Οι προοπτικές είναι μεγάλες σύμφωνα με τον ίδιο, κάτι που φάνηκε στο πλαίσιο της φετινής Anuga, της μεγαλύτερης έκθεσης τροφίμων και ποτών στον κόσμο, όπου το ενδιαφέρον για το Ζαγόρι από υποψήφιους πελάτες ήταν μεγάλο, ενδεικτικό των περιθωρίων περαιτέρω διεθνοποίησης που υπάρχουν.

Αυτή τη στιγμή το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι βρίσκεται ήδη σε 25 χώρες στον κόσμο, με παρουσία στην Ευρώπη, την Αυστραλία, τις Η.Π.Α., τον Καναδά, τον Παναμά, τη Ρωσία, την Αφρική, την Κίνα κ.α. Στόχος της Χήτος ΑΒΕΕ είναι η προώθηση της εξαγώγιμης σειράς προϊόντων του φυσικού μεταλλικού νερού Ζαγόρι, με την ταυτόχρονη επιδίωξη προσέλκυσης νέων συνεργατών από τη διεθνή αγορά.

Ο κ. Χήτος τονίζει ότι αυτή την περίοδο ολοκληρώνονται σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των μονάδων παραγωγής στα εργοστάσια της εταιρείας στην Ήπειρο, οι οποίες θα ενισχύσουν ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και θα συμβάλουν στη μείωση του κόστους, σε μια εποχή που όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «δεν υπάρχουν περιθώρια για καμία επιπλέον ανατίμηση».

Η ΧΗΤΟΣ απασχολεί στα τρία εργοστάσια που διαθέτει στην Ήπειρο 300 εργαζόμενους σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας.

Το στοίχημα του Σκλαβενίτη

Μιλώντας για το στοίχημα που έχει επωμιστεί η οικογένεια Σκλαβενίτης σ'' ό,τι αφορά τη διάσωση των καταστημάτων της Μαρινόπουλος, ο κ. Χήτος εύχεται να επιτύχει παρά το αντίξοο περιβάλλον, ενώ επισημαίνει πως την όλη προσπάθεια στηρίζει σύσσωμη η ελληνική βιομηχανία. Εκφράζει παράλληλα την εμπιστοσύνη του στην οικογένεια Σκλαβενίτη που έχει δείξει εξαιρετικά δείγματα γραφής επί χρόνια.

Γιατί... ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

Αναφορικά με την πρωτοβουλία «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» που αποτελεί μια σύμπραξη 34 ελληνικών εταιρειών – μεταξύ των οποίων και η Χήτος ΑΒΕΕ – που πασχίζουν να «χτίσουν» και να ενισχύσουν το brand... made in Greece, ο κ. Χήτος τονίζει ότι «ένας από τους λόγους που συστήσαμε αυτή την πρωτοβουλία είναι για να αναδείξουμε το ελληνικό επιχειρείν.

Βαρεθήκαμε να βλέπουμε Έλληνες πρωθυπουργούς και υπουργούς να συναντώνται με επικεφαλής ξένων πολυεθνικών στην Ελλάδα, μιλώντας για ζητήματα που απασχολούν το εγχώριο επιχειρείν. Κανείς δεν ξέρει τα προβλήματα του ελληνικού επιχειρείν από εμάς που ζούμε και παράγουμε στη χώρα, εδώ και δεκαετίες. Βγήκαμε μπροστά για να προβάλουμε το ελληνικό επιχειρείν. Παράγουμε εδώ, φορολογούμαστε εδώ, μένουμε εδώ», τονίζει.

Αποτελέσματα 2016

Στη χρήση του 2016 η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ είχε πωλήσεις 43,517 εκατ. ευρώ έναντι 43,352 εκατ. ευρώ το 2015 (+0,38%). Τα κέρδη μετά φόρων ήταν μειωμένα καθώς κατήλθαν στα 1,892 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,186 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Τα αποτελέσματα προ φόρων πάντως ήταν ενισχυμένα καθώς είχαν διαμορφωθεί στα 3,288 εκατ. ευρώ το 2016 από 3,063 εκατ. ευρώ το 2015. Ενισχυμένα είναι επίσης τόσο τα κέρδη προ φόρων και τόκων, που ανήλθαν σε 3,339 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση 2016 από 3,056 εκατ. ευρώ το 2015. Το σύνολο της καθαρής θέσης της εταιρείας στο κλείσιμο της χρήσης του 2016 διαμορφώθηκε σε 29,895 εκατ. ευρώ.