Megas Yeeros: Νέες επενδύσεις με στόχο ο γύρος να γίνει παγκόσμιο brand

Megas Yeeros: Νέες επενδύσεις με στόχο ο γύρος να γίνει παγκόσμιο brand

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Έχοντας ήδη πετύχει μέσα σε μόλις δώδεκα χρόνια λειτουργίας να καταστεί η κορυφαία εταιρεία στην Ελλάδα στην επεξεργασία κρέατος, η ελληνική εταιρεία Megas Yeeros, ετοιμάζει νέες επενδύσεις και θέτει υψηλούς στόχους για την προσεχή πενταετία. Δρομολογεί τη δημιουργία και δεύτερου εργοστασίου στην Αμερική, ενώ στοχεύει έως το 2023 σ'' έναν ετήσιο τζίρο στα 70 εκατ. ευρώ από τα 37,5 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα.

Και όλα αυτά, όταν την πρώτη της χρονιά, το 2007 η εταιρεία έκανε τζίρο μόλις 2,4 εκατ. ευρώ. Μέσα σ'' αυτή τη 12ετία η Megas Yeeros έχει καταστεί η κορυφαία – εξειδικευμένη - δύναμη στο χώρο οργανωμένης επεξεργασίας κρέατος για σουβλάκια και «γύρο» σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Παράλληλα, ο Νικόλαος Λούστας, διευθύνων σύμβουλος της Megas Yeeros, κατά τη διάρκεια ξενάγησης δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο, επανέλαβε το όραμά του που είναι «ο ελληνικός γύρος να γίνει ένα παγκόσμιο διατροφικό brand και να πάρει τη θέση που του αξίζει».

Η Μέγας Γύρος δεν κάνει εμπόριο κρεάτων, δεν έχει παραγωγικές ή κτηνοτροφικές μονάδες. Εξαγοράζει μέσω σταθερών συμβάσεων την πρώτη ύλη, το κρέας, χοιρινό, μοσχαρίσιο, κοτόπουλο και προβαίνει σε επεξεργασία του, αναβαθμίζοντάς το ως τελικό προϊόν, παρασκευάζοντας ποικίλα προϊόντα. Το χοιρινό και το μοσχαρίσιο το αγοράζει εδώ και δώδεκα χρόνια από τους ίδιους προμηθευτές (από Δανία, Ολλανδία και Γερμανία), ενώ το κοτόπουλο το προμηθεύεται από Έλληνες παραγωγούς.

Στις δύο παραγωγικές του εγκαταστάσεις – σε Ασπρόπυργο και New Jersey – επεξεργάζεται καθημερινά περίπου 35 τόνους κρέατος. Επεξεργάζεται περίπου 20 τόνους χοιρινό την ημέρα, 8 τόνους κοτόπουλο, παράγει περίπου 200 έως 250 χιλ. σουβλάκια και περίπου πέντε τόνους παραπλήσια κρεατοσκευάσματα, τα οποία διαρκώς εμπλουτίζονται, τόσο από πλευράς «μαστοριάς» στην επεξεργασία, όσο και από πλευράς προσμίξεων με βότανα και μπαχαρικά.

Εκτός από σουβλάκια η βιομηχανία παράγει μπιφτέκια, κεμπάπ διαφόρων «κουζινών», ενώ εμπλουτίζει επίσης το προϊόν με συνδυασμούς, όπως κεμπάπ με τυρί, κεμπάπ γεμιστό με γιαούρτι, mega πολίτικο μπιφτέκι γεμιστό με φέτα κ.λπ.

Η εταιρεία συνεργάζεται με πάνω από 1.000 ψητοπωλεία στην ελληνική επικράτεια, ενώ προϊόντα της έχουν αρχίσει και μπαίνουν και σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αρχής γενομένης από τη My Market. Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περί τα 235 άτομα στην Ελλάδα και 50 στη μονάδα της Αμερικής.

Νέα επένδυση στην Αμερική

Η εταιρεία δρομολογεί τη δημιουργία νέου εργοστασίου στην Αμερική ίσως και εντός του 2019 με την επένδυση να εκτιμάται πάνω από 10 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ήδη εντοπιστεί η περιοχή στην οποία θα ανεγερθεί το νέο εργοστάσιο.

Σύμφωνα με τον κ. Λούστα, τα περιθώρια ανάπτυξης στην αγορά των ΗΠΑ είναι εξαιρετικά μεγάλα, υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ψητοπωλεία και τεράστιο αγοραστικό κοινό. Η Megas Yeeros διαθέτει ήδη στο Λίντχερστ του Νιου Τζέρσεϊ εργοστάσιο 5.000 τ.μ. που εξυπηρετεί τις αγορές των ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Στόχος είναι η ποικιλία των προϊόντων που παράγονται στο εργοστάσιο στον Ασπρόπυργο να παράγεται και στις ΗΠΑ.

On line παρακολούθηση και ιχνηλασιμότητα

Παράλληλα, η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις και στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Λούστας, το επενδυτικό πλάνο για το 2019 ανέρχεται σε 500 χιλ. ευρώ, ενώ το 2018 υλοποιήθηκε επένδυση υψηλής τεχνολογίας ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που αφορούσε στη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής για τη νέα σειρά προψημένου γύρου.

Πρόκειται για τη σειρά My Grillers, η οποία εδώ και εφτά μήνες δουλεύει κανονικά και ήδη βρίσκεται στα ράφια του σούπερ μάρκετ My Market σε τρεις διαφορετικές γεύσεις: χοιρινό, κοτόπουλο και doner. Η εταιρεία προετοίμαζε τρία χρόνια το άνοιγμα στον προψημένο γύρο, μέσα από σχολαστικές έρευνες και δοκιμές, έχοντας δημιουργήσει ένα πλήρως... ρομποτικό σύστημα επεξεργασίας, ψησίματος και συσκευασίας.

Οι εγκαταστάσεις του προψημένου γύρου βρίσκονται σε ένα νέο χώρο 1.000 τ.μ. που σχεδιάστηκε και εξοπλίστηκε με τα πλέον σύγχρονα και αυτοματοποιημένα μηχανήματα, καλύπτοντας τις κοινοτικές και εθνικές νομοθεσίες για την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων.

Μάλιστα, όπως ελέχθη η Megas Yeeros είναι η πρώτη εταιρεία στην εφαρμογή κοπής γύρου με ρομπότ. Διαθέτει δώδεκα γυριέρες 350 kg η κάθε μια αυτόματης κοπής (Robot) και η παραγωγική δυνατότητα της είναι 2.800 kg την ημέρα, 14.000 kg την εβδομάδα και 60.000 kg τον μήνα.

Η εταιρεία, μέσω των επενδύσεων που έκανε στον τομέα της τεχνολογίας, έχει on line παρακολούθηση όλης της διαδρομής του προϊόντος, ενώ μέσω των barcode έχει πλήρη δυνατότητα... ιχνηλασιμότητας για κάθε πακέτο που στέλνει στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Το... φθηνό σουβλάκι, «μειώνει» το προϊόν

Για άλλη μια φορά ο κ. Λούστας επανέλαβε την πάγια θέση του για την τιμή πώλησης του «τυλιχτού» στην Ελλάδα, φέρνοντας παραδείγματα άλλων προϊόντων όπως προϊόντα καφέ, τυρόπιτες κλπ. που πωλούνται πολύ υψηλότερα, παρ'' ότι το σουβλάκι έχει ασύγκριτα μεγαλύτερο κόστος, αλλά και υψηλότερη διατροφική αξία.

Σημείωσε πως τα 15 – 20 χιλιάδες ψητοπωλεία στη χώρα που απασχολούν πάνω από 200 χιλιάδες εργαζόμενους βρίσκονται σε δυσμενή οικονομική κατάσταση σχεδόν... κανιβαλίζοντας μέσω των τιμών τους... εαυτούς τους, διαμορφώνοντας μια αγορά που όπως πάει, δεν είναι βιώσιμη. Επισήμανε την ανάγκη να αυξηθεί η τιμή στο σουβλάκι, τονίζοντας ότι στην Ελλάδα ένα «τυλιχτό» πωλείται από 2,30 έως 2,50 ευρώ, ενώ στην Αγγλία στις 6,5 λίρες, στη Γερμανία 4,5 ευρώ και στην Αμερική 8,5 δολάρια.