Επανεπένδυση κερδών και επέκταση εργασιών, με στόχο το άνοιγμα ενός ακόμη πολυκαταστήματος στα Νότια Προάστια της πρωτεύουσας, περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της εταιρείας Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία διατηρεί ισχυρό πλεονέκτημα καθώς παρουσιάζει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.
Η Αττικά Πολυκαταστήματα είναι σε θέση να χαράσσει στρατηγική επέκτασης των δραστηριοτήτων της παρά το περιβάλλον, δεδομένης της ασφάλειας που της παρέχουν τα υψηλά επίπεδα ρευστότητας, περί τα 50 εκατ. ευρώ σήμερα, αλλά και η μη εξάρτησή της από δανεισμό.
Η εταιρεία από το 2005, οπότε άνοιξε τις πύλες του το City Link, έως σήμερα έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ και για την τρέχουσα χρήση προγραμματίζει την επανεπένδυση των κερδών του 2015 σχεδόν στο σύνολό τους. Ειδικότερα από τα 10,6 εκατ. ευρώ που ήταν τα κέρδη του 2015 η εταιρεία θα επενδύσει τα 10 εκατ. ευρώ.
Η θετική πορεία της εταιρείας, παρά την παρατεταμένη αβεβαιότητα, συνεχίστηκε και το 2016, καθώς κατά το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 8,5% στο σύνολο των πολυκαταστημάτων. Πρωταρχικός στόχος της «Αττικά Πολυκαταστήματα» για το σύνολο του έτους αποτελεί, βεβαίως, η διατήρηση της θετικής πορείας αλλά και η υλοποίηση των προγραμματισμένων επενδύσεων, οι οποίες, μάλιστα, θα χρηματοδοτηθούν πλήρως από ίδια κεφάλαια.
Ειδικότερα, για το 2016 προγραμματίζεται η πλήρης ανακαίνιση του κεντρικού πολυκαταστήματος attica στο City Link. Το attica στο City Link -που αποτελεί το πρώτο πολυκατάστημα attica- άνοιξε τον Απρίλιο του 2005 και μετρά πλέον 11 χρόνια λειτουργίας. Η ανακαίνιση στοχεύει σε πλήρη εκσυγχρονισμό και θα πραγματοποιηθεί σε όλους τους ορόφους και χώρους του πολυκαταστήματος. Πρόκειται για επένδυση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, η εταιρεία πρόκειται να προχωρήσει στην επιμέρους ανακαίνιση των υπόλοιπων πολυκαταστημάτων attica (στο Golden Hall, καθώς και στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης και δη στην οδό Τσιμισκή και στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos) με προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 3,5 εκατ. ευρώ και ενδεικτικά περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενέργειες:
• Συνεχή ανανέωση των αποκλειστικών corner (πρόκειται για τις γωνίες-καταστήματα εντός του καταστήματος) έτσι ώστε να εκφράζουν τη μοναδική ταυτότητα των μαρκών που φιλοξενούν.
• Τοποθέτηση ψηφιακών video wall για ψηφιακή σήμανση, περαιτέρω προβολή των μαρκών και γενικό εκσυγχρονισμό της εικόνας των πολυκαταστημάτων.
• Βελτίωση του φωτισμού των πολυκαταστημάτων χρησιμοποιώντας την τεχνολογία LED.
• Ανακαίνιση της όψης του πολυκαταστήματος attica στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos.
Τέλος, η εταιρεία προγραμματίζει τον εκσυγχρονισμό των πληροφοριακών συστημάτων με εγκατάσταση συστήματος SAP και αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών της εταιρείας, επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ώρα 2014 η διοίκηση συνεχίζει να εξετάζει πιθανές νέες ευκαιρίες με την περιοχή των Νοτίων Προαστίων της Αθήνας να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, προκειμένου να εντοπιστεί κατάλληλο ακίνητο για ένα πιθανό νέο Attica, αν και μικρότερης έκτασης ο χώρος που αναζητά η εταιρεία σύμφωνα με πληροφορίες αφορά έκταση 2,5 – 4 χιλ. τμ.
Επενδύσεις 60 εκατ. σε 11 χρόνια
Με την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων επενδύσεων, από το 2005 η εταιρεία θα έχει εκπονήσει πρόγραμμα 60 εκατ. ευρώ από την σύσταση του συνεταιρισμού (Όμιλος Πειραιώς, Elmec Sport και «ομάδα» επιχειρηματιών με επικεφαλής τον Kωνσταντίνο Λαμπρόπουλο), μέχρι το νέο σχήμα με στρατηγικό μέτοχο την Folli Follie της οικογένειας Kουτσολιούτσου και συμμάχους τους κ.κ. K. Λαμπρόπουλο, K. Tσουβελεκάκη, A. Σγουμπόπουλο.
Ανάπτυξη κόντρα στην κρίση
Από το 2009, οπότε και ξέσπασε η κρίση -με αποτέλεσμα η αγορά ένδυσης και υπόδησης να χάσει πάνω από το 50% της συνολικής της αξίας έως σήμερα-, η Αττικά Πολυκαταστήματα παρουσίαζε σταθερή αύξηση μεγεθών ακόμα και σε ομοειδή συγκρίσιμη βάση, πέραν των επιδόσεων που πρόσθεταν οι επεκτάσεις της. Η αύξηση κατά 8,5% των πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του έτους αποτελεί επίδοση σημαντική αν υπολογίσει κανείς ότι στο συγκεκριμένο τρίμηνο περιλαμβάνονται οι χειμερινές εκπτώσεις και δεν ευνοήθηκε από την εορταστική περίοδο του Πάσχα, που φέτος θα αποδώσει στο δεύτερο τρίμηνο.
Είναι σαφές ότι η πορεία των πωλήσεων του ομίλου επηρεάζεται από την σαφή στροφή των καταναλωτών στα μεγάλα εμπορικά κέντρα, αλλά και της στρατηγικής της διοίκησής του για εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων με νέα brands και της σταθερής επάρκειας εμπορευμάτων.
Τη μεγαλύτερη αύξηση 8,3% σημείωσε το κατάστημα Attica στο Golden Hall, το κατάστημα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη στην Τσιμισκή που λειτουργεί εδώ και ενάμιση χρόνο, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 6,2% ενώ μικρότερη αύξηση 3% παρουσίασε το κεντρικό κατάστημα στο City Link στο Σύνταγμα, Αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις του καταστήματος στο Cosmos στη Θεσσαλονίκη, ενώ μικρή μείωση πωλήσεων σημείωσε το κατάστημα της εταιρείας στο Mall.
Τα επόμενα δύο τρίμηνα του έτους αναμένονται ακόμη καλύτερα, αφού οι πωλήσεις των δύο μεγάλων καταστημάτων στο Σύνταγμα και στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να ενισχυθούν από τον τουρισμό, καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες υπολογίζεται ότι το 10-15% των πωλήσεων των κεντρικών καταστημάτων προέρχεται από τουρίστες.
Το ιστορικό των επενδύσεων
Τα Άττικα Πολυκαταστήματα δημιουργήθηκαν το 2005, με πρώτο κατάστημα, το Άττικα στο City Link επένδυσης 15-16 εκατομμύρια ευρώ. Το 2008, στο Golden Hall, δημιουργήθηκε το δεύτερο κατάστημα, επένδυσης 14-15 εκατομμυρίων. Ακολούθησε το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη επένδυσης 10 εκατομμύρια στο Cosmos και ακολούθησε η επένδυση στο κατάστημα της Τσιμισκή.
Η εταιρεία Άττικα Πολυκαταστήματα ανήκει στον όμιλο Folli-Follie που την ενοποιεί στα αποτελέσματά του, και στην holding εταιρία των τριών επιχειρηματιών- συνεταίρων και ιδρυτών της κ. Κ. Λαμπρόπουλου, Κ. Τσουβελεκάκη και Α. Σγουμπόπουλου.
To 2016, η εταιρεία, που ελέγχει πλέον πέντε πολυκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 50 μεγαλύτερες εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας, απασχολεί περισσότερους από 2.500 εργαζομένους και έκλεισε τη χρήση του 2015 με πωλήσεις 160 εκατ. ευρώ, αυξημένες έναντι των 136 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2014.
Αντιόπη Σχοινά