Lidl Hellas: Άνοιγμα σε Αττική και νησιά, με στόχο την κορυφή

Lidl Hellas: Άνοιγμα σε Αττική και νησιά, με στόχο την κορυφή

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Αποτελώντας μια αλυσίδα που με τα χρόνια έχει μεταλλαχτεί από ένα σφόδρα discount σούπερ μάρκετ σε έναν αγοραστικό προορισμό υψηλών απαιτήσεων, με διαρκώς αυξανόμενο target group πελατών, η Lidl Hellas είναι αποφασισμένη να «χτυπήσει» την κορυφή στην Ελλάδα και για το λόγο αυτό θα πυκνώσει το δίκτυό της στα αστικά κέντρα.

Επόμενος στόχος λοιπόν είναι το άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων στην Αττική η οποία αποτελεί περίπου το ήμισυ της συνολικής αγοράς της χώρας, καθώς επίσης και η οργανωμένη επέκταση στη νησιωτική Ελλάδα που προς το παρόν ο όμιλος δεν έχει ισχυρή παρουσία.

Όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος της διοίκησης της Lidl Hellas Ια?κωβος Ανδρεανι?δης κατά την παρουσίαση της 1η Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της αλυσίδας στο Ζάπειο, «η κάθοδος προς το κέντρο των μεγάλων αστικών περιοχών συνδέεται με το ότι σ'' αυτές τις περιοχές πραγματοποιείται και ο μεγαλύτερος τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη ο όμιλος έχει προγραμματίσει για το 2018 επενδύσεις ύψους 85-100 εκατ. ευρώ που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων, τη δημιουργία νέων, καθώς επίσης και την εγκατάσταση ζεστών γωνιών (bake off) σε όλα τα καταστήματα του δικτύου της.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία τόσο το 2016 όσο και το 2017 υλοποίησε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ ετησίως για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της, την αγορά οικοπέδων, την επέκταση των αποθηκών αλλά και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια επικοινωνίας του ομίλου Lidl Hellas Βασιλική Αδαμίδου, τόνισε ότι έως το 2020 η εταιρεία στοχεύει να έχει αυξήσει κατά 10% τα υπάρχοντα καταστήματα, πάντα στις περιοχές που προαναφέρθηκαν.

Αυτή τη στιγμή η Lidl διαθέτει 221 καταστήματα στην Ελλάδα τα οποία όλα πλην ενός (αυτό της Ολυμπιάδας στη Θεσσαλονίκη) είναι ιδιόκτητα. Πάγια πολιτική του ομίλου είναι να αγοράζει πλήρως το ακίνητο στο οποίο ετοιμάζει τα καταστήματα, ούτως ώστε να έχει τον απόλυτο έλεγχο αλλά και για να μη βρίσκεται εξ απροόπτου, αν υποτεθεί ότι η ιδιοκτησία αλλάξει άποψη περί της επένδυσης.

Παράλληλα, αυτό παρέχει την απόλυτη ευχέρεια για την κατασκευή καταστημάτων σύμφωνα με το μοντέλο που επιθυμεί η Lidl.

Η Lidl Hellas μαζί με την ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν οι μεγάλες κερδισμένες από την κατάρρευση του δικτύου της Μαρινόπουλος, όπως τα νούμερα αλλά και τα μερίδια αγοράς δείχνουν.

Το όφελος έγινε πιο εμφανές πέρυσι, όταν η Lidl παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 7,3%, ενώ φέτος οι τζίροι έχουν σταθεροποιηθεί στα περυσινά επίπεδα. Άλλωστε, πέρυσι υπολειτουργούσαν τα καταστήματα της Μαρινόπουλος, ενώ από φέτος μπήκε γερά στο παιχνίδι πανελλαδικά η Σκλαβενίτης μέσω της εξαγοράς της εν λόγω αλυσίδας, κάτι που ασφαλώς έπαιξε και παίζει ρόλο στη διαμόρφωση του «μωσαϊκού» στο λιανικό εμπόριο.

Τρία νέα καταστήματα μέσα στο ''18

Τον προσεχή Δεκέμβριο θα ανοίξει ένα νέο κατάστημα στο κέντρο του Πειραιά, ενώ για το 2018 προγραμματίζεται το άνοιγμα τριών καταστημάτων «νέας γενιάς» στο κέντρο μεγάλων πόλεων, και εν προκειμένω σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.

Ο όμιλος τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε διαδικασία ολιστικής μετάλλαξης και μετάβασης στα καταστήματα νέας γενιάς, στημένα πάνω σ'' ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο, πιο λειτουργικό και πιο σύγχρονο σε σχέση με τα πρώτα χρόνια της παρουσίας στην Ελλάδα.

Στόχος είναι έως το τέλος του 2018 να υπάρχουν 224-225 καταστήματα, ενώ η αλυσίδα λειτουρεί και πέντε κέντρα διανομής.

Το πρώτο κατάστημα δύο επιπέδων στην Ευρώπη για τη Lidl στον Άγιο Δημήτριο

Όλα τα νέα καταστήματα χτίζονται πάνω στο νέο μοντέλο, με το τελευταίο – ανακαινισμένο - κατάστημα που εγκαινιάστηκε στις 2 Νοεμβρίου στον Άγιο Δημήτριο (Λεωφ. Βουλιαγμένης 323-325) να αποτελεί ένα από τα πρότυπα καταστήματα της Lidl σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Πρόκειται για το πρώτο κατάστημα Lidl στην Ευρώπη, το οποίο αποτελείται από δύο επίπεδα, μοντέλο που η Lidl, γενικά, δεν επιλέγει.

Ο κ. Ανδρεανίδης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει στο μέλλον κάποια αναδιάταξη στα καταστήματα μέσω μετεγκατάστασης ορισμένων που βρίσκονται στην περιφέρεια σε περισσότερο κεντρικές περιοχές.

Η έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης της Lidl

Κατά τη χθεσινή παρουσίαση της 1ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης και της 2ης μελέτης κοινωνικό-οικονομικής επίδρασης της Lidl Hellas γνωστοποιήθηκε το ευρύτερο αποτύπωμα – οικονομικό, κοινωνικό, φορολογικό και επιχειρησιακό – της εταιρείας στη χώρα μας.

Από τη μελέτη που έγινε με τη συνδρομή ομάδας αναλυτών της Ernst & Young προκύπτει πως η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε πέρυσι ήταν 659 εκατ. ευρώ 7% υψηλότερη σε σχέση με το 2015 που ήταν 616 εκατ. ευρώ, ενώ η συνολική προστιθέμενη αξία που δημιούργησε στην ελληνική οικονομία αντιστοιχεί στο 0,37% του ΑΕΠ το 2016 από 0,35% που ήταν το 2015.

Η συνολική συνεισφορά της αλυσίδας στα φορολογικά έσοδα της χώρας, όπως επισήμανε χθες ο κ. Ανδρεανίδης ήταν 244 εκατ. ευρώ το 2016 από 230 εκατ. ευρώ το 2015.

Επίσης, ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων προμηθευτών προϊόντων και παρόχων υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 59% μέσα σε έναν χρόνο με αποτέλεσμα πέρυσι να φθάσει τους 2.893. Το ποσοστό δαπανών σε Έλληνες προμηθευτές άγγιξε το 2016 το 61%, έναντι 56% που ήταν το 2015.

Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρεανι?δης το 96% των φρέσκων κρεάτων που διατίθεται μέσω του δικτύου της αλυσίδας προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές και πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές.

Απασχόληση – προϊόντα

Στο τέλος του 2016 στην εταιρεία απασχολούνταν 5.417 άτομα, 9,7% περισσότερα από το 2015, εκ των οποίων τα 1.466 ήταν πλήρους απασχόλησης και τα 3.951 μερικής. Το 85% των προϊόντων που διατίθεται μέσα από το δίκτυό της είναι ιδιωτικής ετικέτας από 88% που ήταν το 2015.