Έρχονται τα ΚΕΠ του μέλλοντος

Έρχονται τα ΚΕΠ του μέλλοντος

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το σχέδιο του εκσυγχρονισμού των ΚΕΠ σε 324 δήμους της χώρας, το οποίο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 40 εκατ.ευρώ. 

Το σχέδιο «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» προβλέπει τη ψηφιακή αναβάθμισή τους, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και ψηφιακού εξοπλισμού.

Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το σχέδιο αυτό, είναι η ενίσχυση των ελληνικών δήμων, στην προσπάθειά τους, μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών, να παρέχουν προηγμένες υπηρεσίες, όπως online διεκπεραίωση υποθέσεων,  χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και ομάδων ειδικών κατηγοριών, (ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, πολίτες χωρίς ψηφιακές δεξιότητες), και τελικά, να μετασχηματίσουν τα ΚΕΠ όχι μόνο σε πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αποτελούν εδώ και δύο δεκαετίες, ένας από τους πιο φιλικούς προς τον πολίτη και ταυτόχρονα αποτελεσματικούς τομείς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Παρέχουν διοικητικές πληροφορίες και διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες.

Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης, ενώ παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr

Όπως προβλέπει το έργο αλλά και η σχετική πρόσκληση, θα χρηματοδοτηθούν 324 δήμοι της χώρας. Η χρηματοδότηση των Δήμων θα λάβει τη μορφή επιχορήγησης από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Άξονες του έργου και χρηματοδότηση

Μέσω του έργου σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ σε δύο βασικούς άξονες: 

1. Την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών, κ.α.),

2. Την προμήθεια tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ και

Ακόμη, προβλέπει δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των ΚΕΠ που περιλαμβάνουν:

  •  Προμήθεια μηχανογραφικού εξοπλισμού (Η/Υ, Εκτυπωτών, tablets για την χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet) για τους χρήστες των ΚΕΠ.
  • Υλοποίηση Συστήματος διαχείρισης επισκεπτών σε 200 ΚΕΠ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Το Σύστημα θα αποτελείται από το σύστημα εκτύπωσης του αριθμού προτεραιότητας, καθώς και από τη μονάδα ενημέρωσης του πολίτη για τη σειρά προτεραιότητας. Μέσω web based εφαρμογής, η οποία θα είναι hosted στο G-cloud, θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες να κλείνουν ραντεβού στα επιλεγμένα ΚΕΠ και να παίρνουν αριθμό προτεραιότητας για την εξυπηρέτηση τους. Από την ίδια εφαρμογή θα μπορούν να ενημερώνονται τα στελέχη των ΚΕΠ για τα προγραμματισμένα ραντεβού. Η ίδια λειτουργικότητα θα διατίθεται και για τους πολίτες, που επισκέπτονται τα ΚΕΠ χωρίς ραντεβού.
  • Προμήθεια tablets μέσω των οποίων θα διατίθεται εφαρμογή για την υπογραφή εγγράφων από τους εξυπηρετούμενους πολίτες καθώς και εφαρμογή αξιολόγησης από αυτούς των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου, η διάρκεια υλοποίησης των δράσεων του έργου που εκτελούνται από τους επιλέξιμους δήμους είναι οι 19 μήνες.  Η παρακολούθηση και πιστοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων πραγματοποιείται με ευθύνη των αρμόδιων κατά περίπτωση Υπηρεσιών των επιλέξιμων δήμων.

Επίσης, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύναται να ζητά πληροφοριακά στοιχεία σε οποιοδήποτε στάδιο εξέλιξης του έργου, προκειμένου να διασφαλίζεται η ορθή υλοποίησή του και η ορθή χρήση των πόρων του.

Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση κατά την εκτέλεση του έργου, οι επιλέξιμοι δήμοι υποβάλλουν αίτημα χρηματοδότησης στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά σε δαπάνες δράσεων τους, το οποίο αίτημα συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (π.χ. σύμβαση, τιμολόγιο, πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής). Η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αφού ελέγξει τα δικαιολογητικά, προχωρά σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επιχορήγηση του επιλέξιμου δήμου.