Οι καταναλωτές πλέον όχι μόνο πάνε λιγότερες φορές τον μήνα στο σούπερ μάρκετ (9 έναντι 10 το 2015), αλλά ξοδεύουν και λιγότερα (26,5 ευρώ το μέσο «καλάθι» φέτος έναντι 28 ευρώ το 2015), σύμφωνα με την έρευνα «ShopperHood Study» που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas, κ. Δημήτρης Μαύρος στο πλαίσιο του 12ου Συνεδρίου του ECR Hellas (σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων).
Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με την Καθημερινή που δημοσιεύει την έρευνα, ότι ένα 36% δηλώνει ότι δεν πάει με λίστα αγορών στο σούπερ μάρκετ, όχι διότι πρόκειται να κάνει πολλά ψώνια, ακριβώς διότι είναι τόσο λίγα αυτά που προμηθεύεται και απλώς τα απομνημονεύει.
Το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, τώρα πλέον είναι 239 ευρώ. Το διαρκώς συρρικνούμενο εισόδημα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πλέον ο Ελληνας καταναλωτής κυνηγά τις προσφορές, διότι έτσι «εκπαιδεύθηκε» από τους λιανεμπόρους και τους προμηθευτές αποτελούν τις βασικές αιτίες για την «ελάφρυνση» του καλαθιού.
Τα συμπεράσματα της έρευνας που σκιαγραφούν το «ψυχογράφημα» του καταναλωτή σήμερα είναι ακόμη πιο ζοφερά.
Το 52% εκτιμά ότι η χώρα θα βγει από την κρίση έπειτα από 8 χρόνια, ενώ ένας στους τέσσερις εκτιμά ότι αυτό δεν θα συμβεί ποτέ. Στην ερώτηση, επίσης, για το εάν κάνοντας προσεκτικότερες αγορές, δεν στερείται η οικογένειά του, απαντά θετικά το 38% έναντι 44% το 2015. Το ποσοστό φέτος δεν είναι μικρότερο, διότι δεν χρειάζεται οι καταναλωτές να είναι πιο «συντηρητικοί» στις αγορές τους, αλλά διότι ακόμη και λιγότερες δαπάνες να κάνουν στο σούπερ μάρκετ πάλι η οικογένειά τους θα στερείται βασικών ειδών. Ας σημειωθεί, άλλωστε, ότι το 41,6% είναι έτοιμο να περικόψει δαπάνες για την αγορά προϊόντων σούπερ μάρκετ εκτός τροφίμων και το 22,5% και για τρόφιμα. Πρόκειται κυρίως για συνταξιούχους, ανέργους, αλλά και δημοσίους υπαλλήλους στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στα νησιά του Ιονίου.
Βάσει της έρευνας, το 51% πλέον των καταναλωτών περιμένει να αγοράσει ένα προϊόν μέχρι αυτό να διατεθεί σε προσφορά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 42%. Μάλιστα, οι καταναλωτές συχνά εντοπίζουν τις προσφορές πριν καν επισκεφθούν το σούπερ μάρκετ.