ΓΔ: 896,04 -10,03 (-1,11 %)

Τζίρος: 83,50 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2018η
Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

ΓΔ: 896,04 -10,03 (-1,11 %)

Τζίρος: 83,50 εκατ. €   RT

Τέλος εποχής & καινούρια αρχή για τη Lotus

Τέλος εποχής & καινούρια αρχή για τη Lotus

Το 2021 σηματοδοτεί το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για τη Lotus. Την είδηση την έχουμε ήδη ακούσει δια στόματος Luca de Meo, Διευθύνοντος συμβούλου του Groupe Renault, κατά την ανακοίνωση του στρατηγικού προγράμματος μετασχηματισμού “Renaulution”: η Lotus θα στραφεί σε συνεργασία με την Alpine (μέλος του γαλλικού ομίλου) στην εξέλιξη ενός νέου σπορ ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Κατά συνέπεια έρχεται η ώρα που θα πρέπει να πούμε αντίο σε δύο εμβληματικά μοντέλα της θρυλικής εταιρείας: ο λόγος αφενός για την Elise και αφετέρου για την Exige, που θα περάσουν στην ιστορία έχοντας παραμείνει 25 και 21 χρόνια στην παραγωγή, αντίστοιχα.

Προς τιμήν αυτών των δύο θρυλικών μοντέλων, η Lotus ανακοίνωσε την παραγωγή μιας σειράς των πέντε νέων ειδικών εκδόσεων “Final Edition” που διαθέτουν αυξημένη ισχύ, βελτιωμένες προδιαγραφές και μειωμένο– με τον χαρακτηριστικό τρόπο της Lotus – βάρος. Αυτές, οι τελικές εκδόσεις της Elise και Exige, αποτελούν το αποκορύφωμα της τεχνικής ανάπτυξης – μια πλατφόρμα επίδειξης αριστείας της μηχανικής και συμπυκνωμένης τεχνογνωσίας δύο δεκαετιών.

Οι πέντε νέες παραλλαγές - δύο της Elise και τρεις της Exige - δημιουργήθηκαν για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης που θα θελήσουν να έχουν στην κατοχή τους ένα κομμάτι ιστορίας της Lotus - και ταυτοχρόνως ένα πολύ “ειδικό” – και ταυτοχρόνως, λόγω της περιορισμένης παραγωγής, συλλεκτικό - σπορ αυτοκίνητο. Πρόκειται για τις Elise Sport 240, Elise Cup 250, Exige Sport 390, Exige Sport 420 και Exige Cup 430 – και αν συνδέσατε τους αριθμούς στην ονομασία κάθε μοντέλου με τους ίππους της αποδιδόμενης ισχύος, τότε κάνατε πάρα πολύ καλά!

Lotus Elise Final Edition

Οι δύο Elise Final Edition διατηρούν όλες τις βασικές αξίες και τα χαρακτηριστικά που έχουν διαχρονικά κάνει την Elise ένα εμβληματικό σπορ μοντέλο - ένα μικρό, ελαφρύ και ευκίνητο διθέσιο αυτοκίνητο που κινείται από ένα τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο και τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος βενζινοκινητήρα 1,8-λίτρων.

Η Elise Sport 240 Final Edition έχει κερδίσει 23 hp και (σε σχέση με την Sport 220 που αντικαθιστά) χάρη σε μια αναθεωρημένη ρύθμιση του κινητήρα. Παρέχοντας 240 hp και 244 Nm ροπής, ο κινητήρας προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις: η επιτάχυνση 0-60 mph (0-97 km/h) ολοκληρώνεται σε 4,1 δευτερόλεπτα χάρη σε μια αναλογία ισχύος/βάρους που έχει μειωθεί στα 260 hp ανά τόνο, καθώς το βάρος της περιορίζεται μέχρι και τα 898 kg.

Κλειδί για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόδοση της Lotus Elise Cup 250 Final Edition είναι η αεροδυναμική της και η αρνητική άντωση* που συνδέεται με την ιπποδύναμη και το χαμηλό βάρος της. Με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα εξαρτήματα, όπως ο μπροστινός διαχωριστής, η πίσω «φτερούγα», ο πίσω διαχύτης και η επέκταση του πλευρικού δαπέδου, το αυτοκίνητο παράγει 66 κιλά αρνητικής άντωσης στα 160 km/h και 155 kg στη μέγιστη ταχύτητα των 248 km/h. To βάρος περιορίζεται μέχρι και στα μόλις 931 kg.

Lotus Exige Final Editions

Όλες οι Exige διαθέτουν ένα υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα 3,5 λίτρων, που τοποθετημένος σε ένα ελαφρύ και άκαμπτο πλαίσιο προσφέρει συναρπαστική επιτάχυνση και άμεση απόκριση στο γκάζι.

Η νέα Exige Sport 390 αντικαθιστά την Exige Sport 350. Η αύξηση της ισχύος κατά 47 hp προέρχεται – και εδώ - από μια αναθεωρημένη βαθμονόμηση που συνδέεται με τον υπερσυμπιεστή Edelbrock για να προσφέρει τελικώς 397 ίππους και ροπή 420 Nm. Έτσι, σε συνδυασμό με το περιορισμένο βάρος των 1.138 kg, η Exige Sport 390 επιταχύνει από στάση στα 60 μίλια/ώρα (0-97 km/h) σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα πριν φτάσει σε τελική ταχύτητα των 277 km/h.

Η Exige Sport 420 Final Edition έχει κερδίσει επιπλέον 10 hp, σε σχέση με την απερχόμενη Sport 410 που αντικαθιστά. Είναι η ταχύτερη διαθέσιμη Exige με τελική ταχύτητα 290 km/h, ενώ η επιτάχυνση 0-60 mph ολοκληρώνεται σε 3,3 δευτερόλεπτα. Ο συνδυασμός του μειωμένου βάρους των 1.110 kg και της ισχύος των 420 hp προσφέρει μια εξαιρετική αναλογία ισχύος/βάρους με 378 ίππους ανά τόνο.

Τέλος, η Lotus Exige Cup 430 Final Edition παραμένει η κορυφαία έκδοση της Exige, έχοντας καταφέρει να γίνει αποδεκτή ως ένα από τα πιο γρήγορα σπορ αυτοκίνητα στον κόσμο. Έχοντας στη διάθεσή της 430 hp, είναι σε θέση να παράγει 171 kg αρνητικής άντωσης, χάρη στο καινοτόμο πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η Exige 430 Cup παράγει τόση αρνητική άντωση στα 160 km/h, όση η Exige Sport 390 κάνει στα 274 km/h, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την ευστάθειά της στις ψηλές ταχύτητες. Ενώ αξιοποιώντας – και αυτή – την ευνοϊκή αναλογία ισχύος/βάρους (387 hp ανά τόνο) χρειάζεται ακόμα λιγότερο χρόνο, 3,2 δευτερόλεπτα, για τα 0-60 mph (0-97 km/h) με την τελική της ταχύτητα να φτάνει τα 280 km/h.

Όταν η παραγωγή των Lotus Elise, Exige και Evora σταματήσει κάποια στιγμή, μέσα στο 2021, το τελικό συνδυασμένο σύνολο της παραγωγής τους θα βρίσκεται στην περιοχή των 55.000 αυτοκινήτων. Οπότε, τα τρία αυτά μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων της Lotus από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο της εταιρίας, το 1948.

Πληροφορίες για το Lotus

Το Lotus Group εδρεύει στο Χέθελ του Νόρφολκ, του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι μέρος της κινεζικής Geely Automotive (η οποία έχει στην κατοχή της και τη Volvo), που θεωρείται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Η Geely διαθέτει το 51% των μετοχών και ελέγχει την εταιρία, ενώ το υπόλοιπο 49% ανήκει στην Etika Automotive, μια μαλαισιανή κοινοπραξία.

* Παρατήρηση: αρνητική άντωση είναι η δύναμη που δημιουργείται από τη ροή του αέρα γύρω από το αμάξωμα και πιέζει το αυτοκίνητο προς τα κάτω, ώστε αυτό να διατηρήσει την επαφή του με τον δρόμο