ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1995η
Κυριακή, 18 Απριλίου 2021

ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

Περιβαλλοντική «βόμβα» το καθεστώς Μαδούρο για την θάλασσα της Καραϊβικής

Περιβαλλοντική «βόμβα» το καθεστώς Μαδούρο για την θάλασσα της Καραϊβικής

Η είδηση ότι μια τεράστια θαλάσσια έκταση στη Καραϊβική απειλείται με περιβαλλοντική καταστροφή λόγω της κακοδιαχείρισης της πετρελαϊκής βιομηχανίας της Βενεζουέλας δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι το καθεστώς Μαδούρο αποτελεί κίνδυνο τόσο για τους ίδιους του τους πολίτες αλλά και την ευρύτερη ευημερία της περιοχής της Κεντρικής και Λατινικής Αμερικής. 

Σύμφωνα με την εφημερίδα Washington Post, η τουλάχιστον "ελλιπής" διαχείριση του διυλιστηρίου της κρατικής εταιρείας PDVSA στην πολιτεία Φάλκον ευθύνεται για μια τεράστια πετρελαιοκηλίδα στην θάλασσα της Καραϊβικής, η οποία μέρα με την μέρα μεγαλώνει. Σύμφωνα με περιβαλλοντικές οργανώσεις, η αδυναμία των αξιωματούχων να επισκευάσουν ένα υποθαλάσσιο αγωγό του διυλιστηρίου Καρντον, απειλεί με καταστροφή το θαλάσσιο Πάρκο Μοιροκόι.

Την ίδια ώρα, ένα άλλο διυλιστήριο αυτό του Ελ Παλιτο είχε μόνο, αυτό το καλοκαίρι, διαρροή 30,000 βαρελιών πετρελαίου. Επιπρόσθετα σύμφωνα με την Washington Post, η λίμνη του Μαρακαιμπο, η οποία εκβάλει στην Καραϊβική είναι γεμάτη πετρελαιοκηλίδες που έχουν καταστρέψει κάθε είδος θαλάσσιας ζωής.

Υπολογίζεται, ότι μεταξύ 2010 και 2016, η PDVSA ευθυνόταν, έμμεσα ή άμεσα για 46,000 διαρροές πετρελαίου στην θάλασσα της Καραϊβικής, τις οποίες το καθεστώς Μαδούρο-Τσάβες απέκρυπτε "επιμελώς".

Μια βολική δικαιολογία τα τελευταία χρόνια για την σοσιαλιστική κυβέρνηση είναι αυτή των αμερικανικών κυρώσεων στις οποίες ο Μαδουρο αποδίδει το γεγονός ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην παραγωγή του "μαύρου χρυσού" που αντιπροσωπεύει το 90% σχεδόν των εσόδων του καθεστώτος. 

Τα διυλιστήριά της χώρας λειτουργούν πλέον περίπου στο 40% της δυναμικότητας τους, ενώ η παραγωγή έχει πέσει 37% σε διάστημα ενός έτους, αποδίδοντας λιγότερο από 1 εκατ. βαρέλια τη μέρα. Υπολογίζεται ότι τα συνολικά χρέη της PDVSA ανέρχονται στα 56 δισ. δολάρια εκ των οποίων αρκετά οφείλονται σε εταιρείες που αναλαμβάνουν τις εργασίες εξόρυξης. 

Τα περισσότερα από τα μηχανήματά της είναι απαρχαιωμένα και οι εγκαταστάσεις παραγωγής της δεν επαρκούν. Υπάλληλοι της εταιρείας που παραιτήθηκαν έλεγαν σε συνεντεύξεις ότι δεν είχαν κάνει εργασίες συντήρησης από το 1999. 

Ενδεικτικό της κατάστασης αυτής, είναι ότι στη χώρα με τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου στον πλανήτη, υπάρχουν ουρές χιλιομέτρων στα πρατήρια καυσίμων. Αυτό γιατί ο Μαδούρο δεν έχει το χρήμα που χρειάζεται ώστε να εισάγει τα βασικά συστατικά της διύλισης πετρελαίου και να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Για αυτόν τον λόγο άλλωστε το καθεστώς "πανηγύρισε" πρόσφατα την άφιξη τάνκερ από το Ιράν τα οποία μετέφεραν συστατικά διύλισης του πετρελαίου.

Όπως φαίνεται όμως το ιρανικό καθεστώς είναι ο μόνος "πετρελαϊκός" σύμμαχος του Μαδούρο, αν λάβει κανείς υπόψη ότι τον Μάρτιο, ο ρωσικός κολοσσός ενέργειας, η Rosneft, η οποία συμμετέχει συνολικά σε πέντε πρότζεκτ της PDVSA, ανακοίνωσε την αποχώρησή της λόγω των αμερικανικών κυρώσεων. Την τελευταία τριετία η Rosneft έχει δανείσει περίπου έξι δισ. δολάρια στην PDVSA της Βενεζουέλας υπό μορφή προκαταβολών για παραδόσεις πετρελαίου.