Παράνομα τα φασόν - κείμενα για την αξιολόγηση των σχολείων - Η απάντηση Κεραμέως για τα «σκονάκια» της ΔΟΕ

Παράνομα τα φασόν - κείμενα για την αξιολόγηση των σχολείων - Η απάντηση Κεραμέως για τα «σκονάκια» της ΔΟΕ

Τα υποδείγματα εκθέσεων αξιολόγησης που απέστειλε ως «σκονάκια» η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, είναι παράνομα. Την προσπάθεια των συνδικαλιστών των εκπαιδευτικών να ευτελισθεί και να ακυρωθεί στην πράξη η διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ακυρώνει σε εγκύκλιό του προς τις σχολικές μονάδες το υπουργείο Παιδείας, που συνοδεύεται από ερωτα-απαντήσεις για την αξιολόγηση.

Στο ερώτημα κατά πόσο μπορούν να χρησιμοποιηθούν «έτοιμα-φασόν» κείμενα για την αξιολόγηση, σε συγκεκριμένους μόνο άξονες και όχι εξατομικευμένα κείμενα για κάθε σχολική μονάδα, το υπουργείο απαντά κατηγορηματικά όχι.

«Ο νόμος και η υπουργική απόφαση προβλέπουν συγκεκριμένη διαδικασία, άξονες, βήματα και πλαίσιο για την υλοποίηση της αξιολόγησης σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου. Μη ουσιαστική συμμετοχή στη διαδικασία αυτή ή υποβολή έτοιμου – μη εξατομικευμένου κειμένου συνιστά παραβίαση και του κανονιστικού πλαισίου και της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

«Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορούν κάποια φασόν κείμενα. Αυτά δεν συνιστούν συμμετοχή στην αξιολόγηση. Αξιολόγηση σημαίνει εξατομικευμένη για κάθε σχολείο. Ο Νόμος και η Υπουργική Απόφαση θέτουν συγκεκριμένους άξονες, οτιδήποτε άλλο συνιστά παραβίαση του Νόμου. Όταν κανείς στέλνει έγγραφο και λέει αυτό θα ακολουθήσετε, αυτό θα κάνετε, είναι αποχή από την αξιολόγηση και η Επιτροπή προβλέπει συγκεκριμένες κυρώσεις», ανέφερε νωρίτερα στα Παραπολιτικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

pdf

Είχε προηγηθεί τις τελευταίες ημέρες απόφαση του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, που σε συνέχεια της δικαστικής απόφασης που έκρινε παράνομη την αποχή-απεργία των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση, επέλεξε να στείλει στα σχολεία ενιαία κείμενα για την αποτίμηση του 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό της τρέχουσας χρονιάς, καλώντας μάλιστα τους συλλόγους διδασκόντων «να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση».

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» σε έγγραφο που εστάλη στα σχολεία την Τρίτη, η ΔΟΕ εμφανίζεται να υποδεικνύει στις σχολικές μονάδες τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν, να τους ζητάει να καταθέσουν ενιαίο κείμενο αποτίμησης ως απόφαση του σχολείου διδασκόντων, αλλά και να «υπενθυμίζει» - αυτή είναι η λέξη που χρησιμοποιεί– σε δασκάλους και νηπιαγωγούς ότι δεν πρέπει να φτιάξουν τα κείμενα για να αξιολογηθούν με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουν τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, παρά για να αποτυπώσουν την ενιαία και κοινή τους στάση.

«Είναι προσβλητικό και για τους εκπαιδευτικούς εκτός των άλλων. Δηλαδή τι; Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να συνεδριάσουν και να αποφασίσουν μόνοι τους για να αξιολογήσουν; Χρειάζονται φασόν απαντήσεις από κάποιες συνδικαλιστικές ηγεσίες;», ανέφερε νωρίτερα στα Παραπολιτικά, η κα Κεραμέως.

Στην ουσία, η κίνηση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των δασκάλων ερμηνεύεται ως μια δεύτερη προσπάθεια, μετά από την απεργία – αποχή από την αξιολόγηση που κρίθηκε παράνομη, προκειμένου να μποικοτάρουν την όλη διαδικασία, η οποάι σημειωτέον δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, παρά αποσκοπεί στη βελτίωση των προσόντων μονάδων και διδακτικού προσωπικού. Στόχος, είναι ένας. Να μπουν ο σύλλογος διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί σε μία διαδικασία να σκεφτούν τους άξονες που έχουν τεθεί από την Πολιτεία κεντρικά, να δουν πως υλοποιούνται οι στόχοι και να επιδιώξουν οι ίδιοι να βελτιώσουν την απόδοσή τους. Αποτελεί ένα βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο, το οποίο χρησιμοποιείται παντού, στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Στο θέμα που εγείρουν κάποιες φωνές περί ανάγκης χρηματοδότησης, η υπουργός είναι κατηγορηματική. «Εγώ λοιπόν προκαλώ τη ΔΟΕ να μου πει σε ποιο σημείο του Νόμου ή της Υπουργικής Απόφασης υπάρχει αναφορά στη χρηματοδότηση. Δεν υπάρχει καμία απολύτως σύνδεση με τη χρηματοδότηση. Η χρηματοδότηση γίνεται από τις σχολικές επιτροπές, από τους Δήμους και δεν έχει καμία σχέση με την αξιολόγηση. Καμία απολύτως. Είναι μία διαδικασία λοιπόν, η οποία, για να δεις πως μπορείς να βελτιωθείς, πρέπει να καταγράψεις ποια είναι η κατάσταση. Εάν δεν γίνει μία καταγραφή της κατάστασης πώς θα διαπιστώσεις ποια είναι τα περιθώρια βελτίωσης;», επισημαίνει η κα Κεραμέως.

Και επανάλαβε την αποφασιστικότητα του υπουργείου Παιδείας να εφαρμοστεί ο Νόμος. «Προφανώς είναι σεβαστό το δικαίωμα κάθε πολίτη να διαφωνεί με πολιτικές αποφάσεις, να διαμαρτύρεται, να επιδιώκει να αλλάξει κάτι. Αλλά ένας Νόμος που ισχύει, όλοι οι πολίτες, οφείλουμε να τον εφαρμόζουμε. Και νομίζω ότι, οι εκπαιδευτικοί πρώτοι, στέλνουν ένα μήνυμα σχετικά με την εφαρμογή των Νόμων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

pdf