Ουρές και σήμερα έξω από τα καταστήματα - «Καμπανάκι» από τους ειδικούς

Ουρές και σήμερα έξω από τα καταστήματα - «Καμπανάκι» από τους ειδικούς

Αυξημένη είναι η κίνηση στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Ερμού όπου οι καταναλωτές σχηματίζουν και σήμερα ουρές κυρίως έξω από καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. Λιανεμπόριο και σούπερ μάρκετ μπορούν να είναι προαιρετικά ανοιχτά με τους επιχειρηματίες να περιμένουν να συνεχιστεί η αυξημένη επισκεψιμότητα ενώ οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και προτρέπουν τους πολίτες να τηρούν τα μέτρα.

Συγκεκριμένα, τα καταστήματα θα έχουν τη δυνατότητα να είναι ανοικτά σήμερα έως τις 8 το βράδυ και σχετικά με τις μετακινήσεις υπενθυμίζεται ότι διατηρείται η υποχρέωση αποστολής SMS, με τον αριθμό 2, στο 13033 και ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του.

Υπενθυμίζεται πως τις καθημερινές, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι από τις 7:00πμ έως και τις 20:00, καθώς παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21:00 και μέχρι τις 5:00 τα ξημερώματα.

Κοσμοσυρροή με χιλιάδες καταναλωτές που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις, έδειξαν και οι εικόνες του Σαββάτου από την Ερμού αλλά και από κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Ουρές, μη τήρηση των αποστάσεων, έλεγχοι από την ΕΛΑΣ, εκκλήσεις από μέλη της δημοτικής αστυνομίας στους πολίτες να συμμορφωθούν, όλ’ αυτά συνθέτουν μια εικόνα ανησυχητική στον αγώνα συγκράτησης των κρουσμάτων και την προσπάθεια να υπάρξει ύφεση στην επιδημιολογική πορεία.

«Με ανησυχεί πάρα πολύ ο συνωστισμός, έξω από τα καταστήματα. Είδαμε τι συνέβη στις γιορτές στο Λονδίνο και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, όπως και τις μετέπειτα συνέπειες πώς εξελίχθηκαν μετά τις γιορτές», αναφέρει στο liberal.gr για τις σημερινές εικόνες, ο καθ. Λοιμωξιολογίας Θανάσης Σκουτέλης. Kαι στέλνει το μήνυμα ότι οι καταναλωτές πρέπει να αποφεύγουν τις ώρες αιχμής, να πηγαίνουν για αγορές σε διαφορετικές ώρες, όταν βλέπουν συνωστισμό στους δρόμους να απομακρύνονται. Η απόσταση είναι ίσως το πιο σημαντικό από όλα τα μέτρα, όπως λέει, μαζι φυσικά με μάσκες και αντισηπτικά.

Παν. Σταμπουλίδης: Θα είναι καταστροφικό για όλους ένα τρίτο αυστηρό lockdown

«Θα είναι καταστροφικό για όλους ένα τρίτο αυστηρό απαγορευτικό», τόνισε ο γ.γ Εμπορίου Παναγιώτης Σταμπουλίδης κληθείς να σχολιάσει στον ΣΚΑΪ τις ουρές και τον συνωστισμό που παρατηρήθηκε χθες Σάββατο στους κεντρικούς  εμπορικούς δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.  

«Πρέπει ο καθένας να δείξει αυτοπειθαρχία, να σεβαστεί τον εαυτό του. Μην νομίζει ότι με τα επαναλαμβανόμενα SMS κοροϊδεύει το κράτος, τον εαυτό του κοροϊδεύει», επισήμανε ο κ. Σταμπουλίδης. 

Επιπροσθέτως, ανέφερε ότι τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά έκτος από σήμερα και την ερχόμενη Κυριακή. Σημείωσε ότι υπάρχει δυναμική στην αγορά και η αύξηση πωλήσεων, κυρίως σε υποδήματα και ρούχα ξεπερνάει το 30%.

«Οι επιχειρήσεις άνοιξαν αλλά μπορούν να κάνουν και χρήση των μέτρων στήριξης, και της επιστρεπτέας και των αναστολών», διευκρίνισε. 

«Λιανεμπόριο και σουπερ μάρκετ μπορούν να είναι ανοιχτά σήμερα προαιρετικά από τις 11 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ», πρόσθεσε ο κ. Σταμπουλίδης, ενώ «διατηρείται η υποχρέωση αποστολής SMS, με τον αριθμό 2, στο 13033 και ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του».

Αδ. Γεωργιάδης: Πολύς κόσμος στην αγορά - Προσοχή, θα είναι κρίμα να πάμε πίσω

Την ίδια ώρα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνις Γεωργιάδης προτρέπει, όλους, να τηρούν τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας του κορονοϊού. Ο Άδωνις Γεωργιάδης έγραψε χθες στο twitter: «Σήμερα έκανα μία μεγάλη βόλτα στην Αγορά στο Μαρούσι και στην Κηφισιά. 'Απαντες φορούσαν μάσκα, οι επιχειρήσεις τηρούσαν τα μέτρα αλλά στους δρόμους υπήρχε πολύς κόσμος, ίσως και αναπόφευκτα. Πρέπει να προσέξουμε θα είναι κρίμα να πάμε πίσω…πάντως η χαρά στην αγορά, σαν Γιορτές!».

Ανοικτά τα μαγαζιά και την επόμενη Κυριακή

Χθες δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση με τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από τη Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 6:00 έως και τη Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 6:00.

Για τα καταστήματα τροφίμων (π.χ. σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, ζαχαροπλαστεία), φαρμακεία, συνεργεία αυτοκινήτων, το λιανεμπόριο καθώς και τα κομμωτήρια (υπηρεσίες προσωπικής υγιεινής κλπ.) υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας την Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2021 με προαιρετικό διευρυμένο ωράριο από τις 7:00 έως τις 20:00.

Ποια είδη προτιμούν οι καταναλωτές

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε χθες, οι εκπτώσεις σε συνδυασμό με το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων λιανικής δημιούργησε έντονη αγοραστική κίνηση.

Ο στόχος των φετινών εκπτώσεων, σημείωσε ο ίδιος, είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου τουλάχιστον το 50% του περυσινού τζίρου που κυμάνθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας των καταστημάτων, διαπιστώνεται ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Αυτό επιβεβαιώνεται και φέτος, στην έναρξη της εβδομάδας, σημειώνει ο κ. Κορκίδης, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν και βρήκαν σε πολλά καταστήματα εκπτώσεις πάνω από 50% στις γνωστές φίρμες και δημοφιλείς μάρκες. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο ίδιος, και φέτος, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, τόσο στην προτίμηση όσο και στη μέση αξία των αποδείξεων. Όπως παρατηρείται η πεντάδα των κλάδων που είχαν τη μεγαλύτερη μείωση τον μισό Δεκέμβριο της λειτουργίας της αγοράς στις γιορτές με click away φαίνεται να εμφανίζονται πρώτες στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις εκπτώσεις με ανοικτά καταστήματα. Συγκεκριμένα η ένδυση είχε μείωση 80%, η υπόδηση 60%, τα αθλητικά είδη επίσης 60%, τα δερμάτινα είδη 55% και τα κοσμήματα με 50% μείωση, μόνο τον Δεκέμβριο, προηγούνται στις προτιμήσεις των καταναλωτών τις πρώτες μέρες του εκπτωτικού Ιανουαρίου.