ΟΕΕ: Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία

ΟΕΕ:  Οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία

Την απογοήτευση και τον προβληματισμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών, εκφράζει το ΟΕΕ με επιστολή του προέδρου του, Κωνσταντίνου Κόλλια, προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.   

Όπως αναφέρει, «οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. 

Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρως την οικονομική. Αυτό, γιατί δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία, σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Ο πρόεδρος τονίζει ότι οι μαθητές είναι αναγκαίο να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι οι επιλογές στα ωρολόγια προγράμματα θα έχουν επιπτώσεις και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, αφού η μείωση των ωρών διδασκαλίας των οικονομικών μαθημάτων σε Γυμνάσιο και Λύκειο οδηγεί αντικειμενικά σε νέες διαθεσιμότητες καθηγητών.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΟΕΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να διορθώσει το λάθος και να τροποποιήσει άμεσα τα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου, και προτείνει:  

* Εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας», ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

* Το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

* Το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών» να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.

* Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.