ΓΔ: 925,83 1,53 (0,17 %)

Τζίρος: 68,57 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2052η
Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2021

ΓΔ: 925,83 1,53 (0,17 %)

Τζίρος: 68,57 εκατ. €   RT

Ο Φέρσταπεν είναι πρώτος, τώρα καλείται να παλέψει για να παραμείνει εκεί

Ο Φέρσταπεν είναι πρώτος, τώρα καλείται να παλέψει για να παραμείνει εκεί
AP PHOTO

Για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν βρίσκεται στην πρώτη θέση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγών. Η νίκη του στο Grand Prix του Μονακό τον έστειλε εκεί. Οση τύχη του έλειψε σε προηγούμενους αγώνες την είχε στην πίστα του Πριγκιπάτου. Πρώτα, ο Σαρλ Λεκλέρκ και η Ferrari αποσύρθηκαν πριν την έναρξη, αφήνοντας, ουσιαστικά, την pole position στον Ολλανδό. Επειτα, ο Βάλτερι Μπότας (Mercedes) βγήκε εκτός δράσης και τέλος, η στρατηγική που ακολούθησε το άλλο «μαύρο βέλος» με τον Σερ Λιούις Χάμιλτον στο τιμόνι δεν ήταν καλή. Ετσι, έγινε το 3-2 στη μεταξύ τους «μάχη», με τον Αγγλο να έχει το προβάδισμα στις νίκες, αλλά τον Φερστάπεν να προηγείται στη βαθμολογία με 105 – 101.

Παρέα με την τύχη έπαιξαν ρόλο το ταλέντο και η τόλμη του. Η πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης έμεινε κενή και ως εκ τούτου ο Φερστάπεν κλήθηκε να προστατεύσει την πρωτοπορία του στα πρώτα 115 μέτρα από την έναρξη ως την πρώτη στροφή. Πίσω του, ο Μπότας αλλά κι ο Κάρλος Σάινθ (Ferrari) άρχισαν πολύ καλά, μα δεν τους έδωσε την παραμικρή πιθανότητα να τον προσπεράσουν καθώς κινήθηκε διαγώνια για να «φυλάξει» τη γραμμή του. Στην συνέχεια παρέμεινε συγκεντρωμένος σ' ένα Grand Prix «μαραθώνιο» με 78 γύρους, όπου κάθε λάθος μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο.

Τώρα, όμως, αρχίζουν τα ακόμη πιο δύσκολα για τον Φερστάπεν. Είναι δεδομένο πως η Mercedes έχει καλύψει όποιο μειονέκτημα είχε στην αρχή της σεζόν σε σύγκριση με τη Red Bull, αυτό φάνηκε σε άλλα πιο νορμάλ... πίστες. Το Μονακό, άλλωστε, δεν της πάει καθόλου. Επιπλέον, καθώς η Σερίνα Γουΐλιαμς, κορυφαία τενίστρια και κάτοχος 23 Grand Slam, καλεσμένη των διοργανωτών, κουνούσε την καρό σημαία του τερματισμού, ο Χάμιλτον από την 7η θέση, «έβραζε» με τους μηχανικούς του. «Αν πήρα κάποιο μάθημα; Εγώ προσωπικά όχι! Η ομάδα, όμως, σίγουρα!». Η Mercedes θ' απαντήσει, ενώ σύντομα η Red Bull πρέπει ν' αλλάξει και την πίσω αεροτομή της καθώς η FIA μετέτρεψε τους κανονισμούς της μια και είναι ιδιαίτερα εύκαμπτη και θεωρείται πως της δίνει πλεονέκτημα. Η Mercedes, απείλησε πως θα κάνει επίσημη διαμαρτυρία αν τις χρησιμοποιήσει στο επόμενο Grand Prix (4-6 Ιουνίου, Αζερμπαϊτάν). Ο Φερστάπεν, πλέον, κοιτάζει μπροστά. «Εξαιρετικό το συναίσθημα, είναι ένας αγώνας που ήθελα να νικήσω από μικρός, αλλά τώρα κοιτάζω μπροστά και αυτό που συνέβη εδώ μας δείχνει το δρόμο για την συνέχεια. Είναι μεγάλη η σεζόν», δήλωσε.

Τουλάχιστον, ο Φερστάπεν, πλέον, δείχνει να έχει και συμπαραστάτη. Η Red Bull εκμεταλλεύτηκε την καλή της τύχη δείχνοντας κι αυτή θάρρος. Πολλές φορές έχει κατηγορηθεί για την στρατηγική της, αλλά στο Μονακό ήταν εξαιρετική. Μέσω του pit stop, ο Σέρχιο Πέρες «σκαρφάλωσε» ως την 4η θέση καθώς άρχισε από την 9η (8η μετά το συμβάν με τον Λεκλέρκ). Οι βαθμοί που της πήγε και ο Μεξικανός την ανέβασαν στην κορυφή της κατάταξης των κατασκευαστών. Τα κατάφερε σε δύσκολες συνθήκες, καθώς ληστές προσπάθησαν να εισβάλλουν στο σπίτι του στη Γουαδαλαχάρα του Μεξικού και τραυματίστηκε ένα μέλος του προσωπικού ασφαλείας. Ο Πέρες είχε σκαμπανεβάσματα ως τώρα και στους αγώνες δεν μπορούσε να βοηθήσει τον Φερστάπεν αφήνοντας τον εκτεθειμένο στις επιλογές στρατηγικής της Mercedes. «Κάναμε τη δουλειά μας εδώ. Τώρα, πρέπει να “χτίσουμε” πάνω στο μομέντουμ που αποκτήσαμε. Η πίεση στη Formula 1 συνεχώς αυξάνεται», τόνισε ο διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ.