7ος χρόνος, ημέρα 2097η
Πέμπτη, 29 Ιουλίου 2021

Η Mercedes ολοκλήρωσε την ανατροπή

Η Mercedes ολοκλήρωσε την ανατροπή
AP PHOTO

Η νίκη του Σερ Λιούις Χάμιλτον στο Grand Prix της Βαρκελώνης επιβεβαίωσε κάτι που κατά 99% θεωρούταν δεδομένο μετά τον προηγούμενο αγώνα στο Πορτιμάο. Οποιο προβάδισμα είχε η Red Bull επί της Mercedes σε ρυθμό αγώνα όχι μόνο εξαφανίστηκε, αλλά πλέον τα «μαύρα βέλη» έχουν πάρει εκείνα το πάνω χέρι. Ο διευθυντής της γερμανικής ομάδας, Τότο Βολφ, ήταν ειλικρινής: «η Red Bull μας έδωσε μια κάρτα “βγες από τη φυλακή”». Αναφερόταν στο πώς η αντίπαλός του δεν εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες και δεν «έχτισε» πάνω στη διαφορά με αποτέλεσμα η Mercedes να κάνει την ανατροπή. Οι αναλύσεις του επιτελείου του Βολφ έδειχναν πως στο Μπαχρέιν, η Mercedes ήταν πιο αργή από τους «κόκκινους ταύρους» κατά τέσσερα δέκατα. Στην Ιμολα, η «ψαλίδα» έκλεισε. Στο Πορτιμάο, η Mercedes άφησε τη Red Bull τέσσερα δέκατα πίσω. Στη Βαρκελώνη, μπήκε και η «σφραγίδα». Εχουν και πάλι το πιο γρήγορο μονοθέσιο.

Στο γκαράζ των «κόκκινων ταύρων» έχει αλλάξει και η... μουσική των δηλώσεών τους. «Είναι καλό για εμάς που ήρθαμε δεύτεροι σ' αυτή την πίστα», είπε το Σάββατο ο Φερστάπεν καθώς βρέθηκε ανάμεσα στις δύο Mercedes στις κατατακτήριες. «Είναι αυτό που είναι, τί να κάνουμε, ήταν αδύνατο να τους κρατήσουμε πίσω μας, είμαστε πιο αργοί», ανέφερε στον ασύρματο μετά το τέλος του αγώνα στο Μοντμελό. Μιλώντας στα ΜΜΕ, υπογράμμισε: «το αποτέλεσμα δείχνει ξεκάθαρα πως δεν βρισκόμαστε εκεί που θέλουμε. Πρέπει να πιέσουμε και να κάνουμε τα πάντα για να τους φτάσουμε γιατί επί του παρόντος είμαστε κάπως πιο αργοί».

Το... μυστικό βρίσκεται στο εργοστάσιο του Μπρίξγουορθ και στους μηχανικούς του κινητήρα της Mercedes. Εκείνοι φέρεται να έχουν βρει την λύση στο πρόβλημα. Αν και δεν υπάρχει περιθώριο μεγάλων αναβαθμίσεων, εντόπισαν έναν τρόπο ώστε οι οι κινητήρες των μονοθέσιων τους ν' ανακτούν ταχύτερα ενέργεια από το υβριδικό κομμάτι. Αυτή είναι η βάση. Επειτα, η επιτυχία στη Βαρκελώνη έγινε πραγματικότητα χάρη στην πανέξυπνη στρατηγική μιας έμπειρης ομάδας και φυσικά του εξαιρετικού ταλέντου του Σερ Λιούις Χάμιλτον. Πέραν των πιο «φρέσκων» ελαστικών του είχε και τη δύναμη για να ξεπεράσει σα σταματημένο τον Φερστάπεν, ο οποίος οδήγησε εξαιρετικά, αλλά δεν... έφτασε.

Τώρα, στη Red Bull κοιτάνε προς τη μεριά της Honda, που παρέχει τους κινητήρες της, ώστε να μπει και πάλι στη διεκδίκηση του τίτλου, διότι μετά το 3-1 στη «μάχη» Χάμιλτον – Φερστάπεν και με τον Σέρχιο Πέρες να παλεύει να βρει την ισορροπία του, τα τρόπαια σε κατασκευαστές (141-112) και πιλότους (94-80), φαίνεται να κατευθύνονται και πάλι προς τα κεντρικά της Mercedes. Εξίσου σημαντικό είναι πως προς τα εκεί οδεύει και το μεγαλύτερο χρηματικό έπαθλο...

Η δουλειά των μηχανικών κάνει τον Βολφ ιδιαίτερα χαρούμενο. Είναι μια δύσκολη περίοδος για τη Mercedes, ιδίως όσον αφορά στο τμήμα του κινητήρα. Η Red Bull, που φτιάχνει το δικό της, προσέλαβε ένα από τα... μεγάλα κεφάλια, τον Μπεν Χότζκινσον και πριν μερικές ημέρες υπέγραψε με άλλους πέντε από τη «Merc». «Προσέγγισαν 100 υπαλλήλους μας και πήραν 15», είπε ο Βολφ. «Σέβομαι την προσπάθειά τους και θέλω να αντιμετωπίσω τους κινητήρες της Red Bull, αλλά ακόμη δεν έχει έρθει η ώρα για αντίποινα», κατέληξε.