Η «κατάρα» του Μονακό κυνηγάει τον Λεκλέρκ

Η «κατάρα» του Μονακό κυνηγάει τον Λεκλέρκ

Ο Σαρλ Λεκλέρκ μπήκε στο μονοθέσιο της Ferrari σίγουρος για τον εαυτό του. Αυτή τη φορά η πίστα του Μονακό, η έδρα του, ήταν δική του για να την κατακτήσει. Το έδειξε από τα ελεύθερα δοκιμαστικά 2 της Πέμπτης πως η σκουντερία ήταν ανταγωνιστική. Το κράνος του αφιερωμένο στον Λουί Σιρόν, το Μονεγάσκο οδηγό, μοναδικό ως τώρα που έχει νικήσει στους δρόμους του Πριγκιπάτου, ξεχώριζε.

Ο 23χρονος ξέρει τους δρόμους της πίστας σαν τις παλάμες των χεριών του. Κατάγεται από το Μονακό, μεγάλωσε εκεί. Είχε το έξτρα κίνητρο να κάνει, επιτέλους, μια καλή εμφάνιση μπροστά στους συγγενείς του και τους φίλους του και στο κοινό που τον λατρεύει. Σιγά σιγά άρχισε να... πετάει. Εκανε τον καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Πήρε την pole position, αλλά έπειτα έπεσε πάνω στις προστατευτικές μπάρες. Η «κατάρα» του Μονακό, είναι ολοένα και πιο πραγματική για τον τοπικό ήρωα.

Σε μια κούρσα όπου δεν είναι εύκολο να γίνουν προσπεράσματα, ο Λεκλέρκ ήθελε να εξασφαλίσει την πρώτη θέση στην σχάρα εκκίνησης (15:50, ΕΡΤ2 και 16:00, COSMOTE TV SPORT 5) ώστε να φτάσει πιο κοντά στην πραγματοποίηση τριών ονείρων: να νικήσει στο Μονακό, να κάνει περήφανους εκείνους που έχασε και τον βοήθησαν να φτάσει εκεί που βρίσκεται τώρα – τον πατέρα του Ερβέ που έφυγε από την ζωή το 2017, τον νονό του και οδηγό της Formula 1, Ζιλ Μπιανκί, τη γιαγιά και τον παππού του και έναν από τους «κολλητούς» του, τον Αντουάν Ουμπέρ, ο οποίος πέθανε σε δυστύχημα στην πίστα του Σπα στο Βέλγιο το 2019. Και, φυσικά, να κάνει τη Ferrari και πάλι να ονειρευτεί. Μάλιστα, παραδέχθηκε πως ήταν συγκινημένος καθώς οδηγούσε και βλέποντας πως είναι υπαρκτή η ευκαιρία να πάρει την pole position. «Επρεπε να ηρεμήσω και στην συνέχεια έκανα έναν εξαιρετικό γύρο και μετά συνέβη, ό,τι συνέβη», δήλωσε. «Είναι κρίμα που τελικά βρέθηκα στις μπάρες. Το συναίσθημα δεν είναι το ίδιο», κατέληξε. Προφανώς και η εσωτερική πίεση που νιώθει για να πετύχει στο Μονακό τον οδηγεί σε λάθη, σε μια πίστα που γνωρίζει καλά.

To 2017 όταν οδηγούσε στη Formula 2 δεν κατάφερε να τερματίσει. Ενα χρόνο μετά ως πιλότος της Alfa Romeo – Sauber στη Formula 1, το ίδιο. Λόγω μηχανικού προβλήματος έπεσε πάνω στον Μπρέντον Χάρτλι (Toro Rosso-Honda). To 2019, είχε ατύχημα. Εκανε ζημιά στο μονοθέσιο της Ferrari και αποσύρθηκε από τον αγώνα. Πέρυσι, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, δεν έγινε Grand Prix στο Μονακό. Την Πέμπτη στα ελεύθερα δοκιμαστικά 1, έκανε μόλις τέσσερις γύρους προτού πάθει βλάβη το κιβώτιο ταχυτήτων και αναγκαστεί να σταματήσει.

Το χθεσινό του ατύχημα έκανε ζημιά στο μονοθέσιο. Ο διευθυντής της Ferrari, Ματία Μπινότο, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των κατατακτήριων υποστήριξε πως: «υπάρχει ανησυχία για τα προβλήματα που μπορεί να έχουν προκληθεί». Ο μεγάλος φόβος ήταν να χρειαστεί και πάλι αλλαγή το κιβώτιο ταχυτήτων που σημαίνει ποινή πέντε θέσεων και να βρεθεί 6ος στην εκκίνηση. Η ομάδα ανακοίνωσε πως μάλλον γλίτωσαν τα χειρότερα και έπειτα από νέους ελέγχους που έγιναν σήμερα αποφάσισαν πως μπορεί να τρέξει κανονικά.στο Grand Prix. Ωστόσο, το ερώτημα που δημιουργήθηκε ήταν αν το ρίσκο ήταν μεγάλο κι αν θα μπορούσε να προκληθεί ζήτημα αξιοπιστίας  Και τελικά, το κακό έγινε. Στο γύρο σχηματισμού, το μονοθέσιο έβγαλε πρόβλημα και ο Λεκλέρκ δεν θα τρέξει.

Στην σκουντερία, πάντως, έπρεπε ν' ασχοληθούν και μ' άλλο ένα ζήτημα: τα σχόλια του Κάρλος Σάινθ. Η σύγκρουση του Λεκλέρκ δεν του επέτρεψε να κάνει το δικό του τελευταίο γύρο και είχε τη δυνατότητα να πάρει εκείνος την pole position. Στον ασύρματο ακούγεται να αποκαλεί τον Λεκλέρκ «τεμπέλη». Στη Ferrari, η ελπίδα τους ήταν να μην έχουν τέτοια ζητήματα αυτή την σεζόν... Πλέον, όμως, ο Ισπανός είναι η μόνη τους ελπίδα για κάτι καλό στο Grand Prix.