«Κρέμεται από μια κλωστή» το deal FCA - Peugeot, ποια «χάλασαν»

«Κρέμεται από μια κλωστή» το deal FCA - Peugeot, ποια «χάλασαν»

Στην ακύρωση προγραμματισμένων συγχωνεύσεων και εξαγορών προχωρούν ανά τον κόσμο μεγάλες επιχειρήσεις από τους κλάδους του τουρισμού, των αερομεταφορών και του λιανεμπορίου, πληρώνοντας τον λογαριασμό από τις σεισμικές δονήσεις της κρίσης.

Τελευταία εξέλιξη η είδηση ότι η συγχώνευση της ιταλοαμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας FCA με την Peugeot «κρέμεται από μια κλωστή». 

Τις φήμες πυροδότησε η ανακοίνωση ότι οι εταιρείες δεν θα διαθέσουν μερίσματα στους μετόχους τους. Σύμφωνα με την πλευρά της FCA «Οι δύο πλευρές θέλουν να προχωρήσουν κανονικά στη συγχώνευση», ωστόσο όπως αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal, πολλοί ειδικοί του κλάδου αμφιβάλουν για την προοπτική αυτή. 

Προ ημερών άλλωστε, η FCA σημείωσε ότι οι καθαρές ζημιές από συνεχιζόμενες δραστηριότητές της ανήλθαν σε 1,69 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο έναντι καθαρών κερδών 508 εκατ. ευρώ ένα έτος πριν. Η εταιρεία πρόσθεσε ότι, λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με την πανδημία  COVID-19, απέσυρε τις προβλέψεις της για όλο το 2020 και θα τις αναθεωρήσει όταν θα έχει καλύτερη ορατότητα της συνολικής επίπτωσης από την κρίση.

Σημειώνεται ότι προ του κορονοϊού και συγκεκριμένα τον περασμένο Δεκέμβριο, η Fiat Chrysler Automobiles και το Groupe PSA ανακοίνωσαν την υπογραφή μιας δεσμευτικής συμφωνίας που προβλέπει τη συγχώνευση των επιχειρήσεων τους με ίσο ποσοστό συμμετοχής για κάθε όμιλο, η οποία πρόκειται να δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε όγκο πωλήσεων και την τρίτη σε έσοδα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ένα άλλο «mega merger» που ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας είναι αυτό της Boeing με την Embraer. 

Η Boeing ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τη διμερή συμφωνία ύψους 4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Embraer, καθώς και οι δύο εταιρείες προετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν σε μια μικρότερη αγορά εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. H Βoeing είχε συμφωνήσει να αγοράσει το 80% του τμήματος εμπορικών αεροσκαφών της Embraer, η οποία ανταγωνίζεται με την ευρωπαϊκή Airbus στην αγορά αεροσκαφών κάτω των 150 θέσεων.

Η συμφωνία είχε αντιμετωπίσει πολιτική αντίθεση στην Βραζιλία, χώρα από όπου προέρχεται το γκρουπ της Embraer, την ώρα που η Κομισιόν είχε ανοίξει έρευνα για το κατά πόσον παραβιάζονται οι κανόνες του ανταγωνισμού. 

Μια άλλη τρανταχτή περίπτωση είναι αυτή της Sycamore Partners η οποία είχε αγοράσει το 55% των μετοχών της Victoria Secret αντί 525 εκατ. δολαρίων. Ωστόσο η επενδυτική ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει την εξαγορά λόγω των επιπτώσεων του κορονοϊου στο λιανικό εμπόριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία εσωρούχων με τα διάσημα "αγγελάκια" της, αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, καθώς δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών.

Τέλος ένα άλλο deal που δεν προχώρησε ήταν αυτό της Xerox με την HP. H Xerox Holdings Corp απέσυρε προ μηνός την πρόταση ύψους 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων (σε μετρητά και μετοχές) για την εξαγορά των τμημάτων PC και εκτυπωτών της HP Inc, υπό το βάρος του ξεσπάσματος της πανδημίας του νέου κορονοϊού, όπως αναφέρουν οι ειδικοί.

Της τελικής απόφασης εκ μέρους της Xerox είχε προηγηθεί, εντός του Μαρτίου, απόφαση αναβολής συνάντησης με τους μετόχους της HP. Σύμφωνα με το Reuters η “οπισθοχώρηση” της Xerox θα πρέπει να θεωρείται νίκη του διευθύνοντος συμβούλου της HP,  Ένρικε Λορες., ο οποίος ήρθε αντιμέτωπος με την πρόταση επιθετικής εξαγοράς όταν ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας τον περασμένο Νοέμβριο.