Κορυφαίες επιχειρηματικές εφαρμογές για το ψηφιακό μετασύμπαν

Κορυφαίες επιχειρηματικές εφαρμογές για το ψηφιακό μετασύμπαν

Το ψηφιακό μετασύμπαν ( metaverse)είναι μία προσέγγιση του διαδικτύου η οποία απέχει από το να κοιτάμε και να χαζεύουμε σε οθόνες 2D για χάρη των εμβυθιστικών ψηφιακών κόσμων. Πλέον οι άνθρωποι μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω hardware όπως γυαλιά εικονικής πραγματικότητας(VR goggles) ή ακόμη και smartphones. Για το Facebook, κάτι τέτοιο σημαίνει ότι θα βουτήξει βαθύτερα σε πιο αναπτυγμένες κοινότητες, μολονότι στον εικονικό χώρο 3D οι χρήστες υιοθετούν avatars.

Η έννοια του metaverse υπήρχε πολύ πριν την ανακοίνωση του Zuckerberg – ο όρος χρησιμοποιήθηκε στη δυστοπική νουβέλα επιστημονικής φαντασίας του 1992 Snow Crash από τον Neal Stephenson – και οι επιχειρηματικές εφαρμογές αναπτύσσονται εδώ και καιρό μέσα στο B.C.
Παρακάτω υπάρχουν κάποιες από τις κορυφαίες επιχειρησιακές εφαρμογές που προηγούνται του metaverse

Ηλεκτρονικό εμπόριο(E-commerce)

“Είναι τεράστια εξοικονόμηση κόστους, για να μην αναφέρω τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα,” είπε ο Ashley Crowder, CEO της Vntana, μιας πλατφόρμας για την ανάπτυξη της 3D ψηφιακής και διογκωμένης πραγματικότητας του ηλεκτρονικού εμπορίου. “Πηγαίνοντάς το ένα βήμα παραπέρα, το metaverse παρέχει έναν ολοκαίνουργιο χείμαρρο εσόδων για τα ψηφιακά αγαθά.

Έτσι η μόδα, οι εταιρίες επίπλων- και άλλες εταιρίες- μπορούν ,όχι μόνο να ωφεληθούν από τις αυξημένες πωλήσεις χρησιμοποιώντας 3D αλλά επίσης και να πουλήσουν ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία στο ψηφιακό μετασύμπαν metaverse.”

Νομικό πλαίσιο

“Υπάρχει ενδεχομένως η έννοια του metaverse θα έχει πολύ πιο προφανή και σημαντική επίπτωση- γενικά- στον τρόπο που θα γίνονται οι συναλλαγές στις επιχειρήσεις,” είπε ο Jack Newton, CEO της εταιρίας Burnaby legal-technology Themis Solutions Inc. (Clio).

Ενώ οι σημαντικές συναντήσεις με πελάτες συχνά γίνονται κατ΄ ιδίαν , είπε στο BIV ότι προβλέπει ευρύτερη υιοθέτηση του metaverse δημιουργώντας “δυνητικά μηδενική ανάγκη για κάτι τέτοιο στο μέλλον.”

Ανθρώπινο δυναμικό

“Οργανισμοί όπως οι Boeing [NYSE:BA], Hewlett Packard [NYSE:HPE] – οτιδήποτε το οποίο περιλαμβάνει περίπλοκη συναρμολόγηση μηχανημάτων και θα απαιτούσε συγκεκριμένη εκπαίδευση και πόρους , τώρα θα γίνεται με την εικονική ή διογκωμένη πραγματικότητα, οι οποίες θα καλύπτουν τις οδηγίες σε ένα πραγματικό περιβάλλον δίνοντας σε κάποιον βήμα βήμα βιβλίο με στρατηγικές και διαγράμματα σχετικά με το πώς θα συναρμολογήσουν μια μηχανή τζετ, για παράδειγμα,” είπε ο Matt Burns,ιδρυτής και υπεύθυνος καινοτομιών της BentoHR.

“Συγχωρήστε με για την επεξήγηση: Πέρασα ο ίδιος 20 χρόνια στο λιανεμπόριο –είναι εργατικό δυναμικό χαμηλής ειδίκευσης, υψηλού δείκτη κινητικότητας και αντικατάστασης προσωπικού ,επομένως το παιχνίδι σε μία επιχείρηση όπως η Walmart ή η Amazon είναι η ταχύτητα στην παραγωγικότητα [όταν υπάρχει εκπαίδευση].”

Πωλήσεις/marketing

“Από την οπτική των πωλήσεων, το λατρεύω διότι μπορώ να συνδεθώ με τον πελάτη με έναν οικείο τρόπο όπου-υπό άλλες συνθήκες- θα έπρεπε να μπω στο αεροπλάνο για να τον συναντήσω στο γραφείο του,” είπε ο Burns.

“Όμως τώρα φοράνε τα ακουστικά, το κάνουν από το σπίτι τους, συνδέομαι μαζί τους με τρόπο που είναι πιο αποτελεσματικός από οποιονδήποτε χρόνο θα περνούσε μαζί τους κάποιος άλλος πωλητής ”

Ο συνιδρυτής της Collabstr Ventures Kyle Dulay, του οποίου η εταιρία-που έχει έδρα το Βανκούβερ-ειδικεύεται στο να φέρνει σε επαφή influencers με μάρκες( brands), προβλέπει ότι το metaverse αλλάζει το πώς οι εταιρίες ξοδεύουν χρήματα στο marketing.

“Τα έξοδα των διαφημίσεων ίσως διανεμηθούν περισσότερο ανεξάρτητα, από το να συγκεντρώνονται σε πλατφόρμες” είπε, αναφερόμενος σε κολοσσούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook.

Αποκεντρωμένη χρηματοδότηση

Το ενδιαφέρον στις κρυπτοοικονομίες και στις μη ανταλλάξιμες μάρκες (NFTs) –όπου και τα δύο υποστηρίζονται από το blockchain με σκοπό την διασφάλιση της ασφάλειας και της αυθεντικότητας – έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ευρύτερη υιοθέτηση του metaverse θα βρει τους χρήστες να περιπλανιούνται σε εικονικούς κόσμους και να κάνουν αγορές διαδικτυακά ,οι οποίες θα εξαρτώνται από το κρυπτονόμισμα και τα NFT.

Ο δανεισμός και η ανταλλαγή τέτοιων περιουσιακών στοιχείων σε αυτούς τους εικονικούς κόσμους αναμένονται επίσης να επεκταθούν.

“Είδαμε πώς τα NFT εκτοξεύτηκαν στα ύψη το 2021 μετά την δημοπρασία του Beeple στο Christie’s,” είπε ο συνιδρυτής της Wilder World David Waslen, αναφερόμενος στην πώληση έργου σε ψηφιακή μορφή του καλλιτέχνη Beeple του οποίου το έργο πουλήθηκε για 69 εκατομμύρια δολάρια. “Τώρα γινόμαστε μάρτυρες των πρώτων διαδραστικών ψηφιακών γκαλερί όπου ανώνυμα NFT avatars μπορούν να αγοράσουν έργα τέχνης.”

Είπε επίσης ότι το metaverse προετοιμάζει τον κόσμο των παιχνιδιών για πληρωμές οι οποίες θα βασίζονται σε περιουσιακά στοιχεία crypto και NFT.