Κυρ. Μητσοτάκης: Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Ως όρο επιβίωσης χαρακτήρισε την επένδυση στην Παιδεία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρεμβαίνοντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του σχετικού νομοσχεδίου. Νωρίτερα, ο κ. Μητσοτάκης έκανε ειδική αναφορά στην χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας με την Ιταλία  για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, υπογραμμίζοντας ότι αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία. Σημείωσε, δε, ότι η συμφωνία αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης και έκανε λόγο για ιστορικό, πολιτικό και νομικό δεδομένο ολόκληρης της περιοχής.

Παράλληλα, ευχήθηκε τέτοιες διμερείς συνθήκες να βρουν γόνιμη συνέχεια μεταξύ κι άλλων χωρών, ενώ ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει πλέον να έχει αυτοπεποίθηση γιατί έχει μαζί της το Διεθνές Δίκαιο, πολλούς και ισχυρούς συμμάχους αλλά και την γνώση. Μάλιστα, έστειλε σαφές μήνυμα προς την Τουρκία, λέγοντας ότι η χώρα μας υπερασπίζεται τα δικαιώματά της, «όποτε, όπου και όπως πρέπει».

Επανερχόμενος στο νομοσχέδιο για την Παιδεία εξέφρασε ένα μεγάλο ευχαριστώ «στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους φοιτητές στους γονείς των μαθητών που κράτησαν ζωντανή την μάθηση μέσα στην υγειονομική καταιγίδα. «Ο κόσμος έδειξε μία πρωτοφανή προσαρμοστικότητα», είπε και σημείωσε ότι στη  δύσκολη επιστροφή στις αίθουσες λειτούργησαν όλοι με ζήλο αποτελεί.

Συνεχίζοντας ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι η επένδυση στην παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης κάτι που οικονομική κρίση το ανέδειξε όπως επίσης και η  υγειονομική περιπέτεια. Στόχος της κυβέρνησης, όπως είπε, είναι να ανοικτή προς όλους και ένα σύστημα που θα δίνει εξίσου μεγάλο βάρος στις θετικές επιστήμες αλλά και στις ανθρωπιστικές επιστήμες. «Θέλουμε ένα σύστημα υψηλών προσδοκιών αλλά και υψηλών απαιτήσεων ίσως μάλιστα πρόκειται για μία από τις λίγες περιπτώσεις που ένας λιτός τίτλος του όπως και δικαιώνει την ουσία του», σημείωσε.

Απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί μη διαβούλευσης κατέθεσε τα χιλιάδες σχόλια που έχουν κατατεθεί. «Πολλά από αυτά αλλά και παρατηρήσεις βουλευτών  βρήκαν τη θέση τους στο νομοσχέδιο», είπε και συμπλήρωσε ότι παρά τις δημοκρατικές εξάρσεις περί δημοκρατίας στην καραντίνα ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε.

Την ίδια ώρα, απάντησε σε όλους όσοι εντός της Βουλής διαφωνούν με την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία. «Οι πιο πολλές ευρωπαϊκές χώρες διδάσκουν γλώσσες», είπε καλώντας τους πάντες να σοβαρευτούν διότι η επιστημονική  κοινότητα αναγνωρίζει ότι ο εγκέφαλος των παιδιών σε μικρή ηλικία έχει μεγαλύτερη απορροφητικότητα.

«Αυτές κύριε Φίλη είναι μειοψηφικές απόψεις. Όποιος έχει παιδιά το γνωρίζει αυτό. Άκοπα με λιγότερη προσπάθεια μπορούν να αφομοιώσουν δεύτερη και τρίτη γλώσσα και ερχόμαστε εμείς και το αμφισβητούμε;», αναρωτήθηκε σχετικά. Με χιούμορ, μάλιστα, απάντησε στον βουλευτή του ΚΚΕ, Θ. Παφίλη λέγοντας ότι μπορούμε να συζητήσουμε αν είναι να βάλουμε ρώσικα ή κινέζικά. 

Ωστόσο, έβαλε στη συζήτηση ένα επιχείρημα που δεν χωρά αμφισβήτησης. «Μήπως έχει ταξικά χαρακτηριστικά η εκμάθηση δεύτερης γλώσσας για τα παιδιά  που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα», σημείωσε και απέδωσε την κριτική της αντιπολίτευσης σε πολυφορεμένα κλισέ του παρελθόντος.

«Αναρωτιέμαι αν υπάρχει ουσιαστική διαφορετική άποψη για το πώς πρέπει να αναμορφώσουμε το σχολικό πρόγραμμα για παιδιά που θα μπουν στην Α' δημοτικού το 2020 και θα ολοκληρώσουν τον 12ετή κύκλο εκπαίδευσης το 2032. Σκοπός μας δεν είναι διαμορφώσουμε παιδιά που θα έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση αλλά να διαμορφώσουμε σωστούς και υπεύθυνους ανθρώπους της εποχής μας μία εποχή που αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς», εξήγησε. 

Επίσης, ειδική αναφορά έκανε στην εισαγωγή μέσω του νομοσχεδίου της διαγωγής. «Πολλές και άνισες αντιδράσεις προκάλεσε το ζήτημα της αναγραφής της διαγωγής στον τίτλο σπουδών. Δεν καταλαβαίνω γιατί το σχολείο να μη διδάσκει και ήθος, δηλαδή δικαιώματα και υποχρεώσεις;», αναρωτήθηκε συμπληρώνοντας ότι κάτι ανάλογο αποτυπώνει και ο βαθμός απολυτηρίου. 

Για τα πρότυπα σχολεία εξήγησε ότι δίνουν τη δυνατότητα σε μαθητές με ιδιαίτερες δεξιότητες να ανταγωνιστούν άλλα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες και μάλιστα απευθυνόμενος προς τα έδρανα της αντιπολίτευσης αναρωτήθηκε γιατί τα παιδιά αυτά να μην έχουν σήμερα τη δυνατότητα να πάνε σε ένα πρότυπο σχολείο, μαζί με άλλα παιδιά που έχουν αντίστοιχες δυνατότητες.

«Το πειραματικό σχολείο κάνει κάτι διαφορετικό», προσέθεσε και σημείωσε ότι δεν αντιλαμβάνεται την επιμονή της αντιπολίτευσης για τη μη ενίσχυση των πρότυπων σχολειών. «Εκτός αν το πρόβλημα είναι η αξιολογήσει. Γιατί, ναι, θα έχουν αυξημένη αξιολόγηση. Πόσο μεγάλος μπορεί να είναι ο φόβος σας για την αξιολόγηση», τόνισε ο πρωθυπουργός.