ΓΔ: 891,69 6,92 (0,78 %)

Τζίρος: 69,94 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1989η
Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021

ΓΔ: 891,69 6,92 (0,78 %)

Τζίρος: 69,94 εκατ. €   RT

Είναι εφικτή η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει;

Είναι εφικτή η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων εν κινήσει;

Μια εταιρία από το Ισραήλ μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός δρόμου-ασύρματου φορτιστή μήκους 1,65 χλμ. στο Gotland της Σουηδίας και πραγματοποίησε δοκιμές επαγωγικής (ασύρματης) φόρτισης ηλεκτρικού φορτηγού με ισχύ 70 kW.

Στην ιστοσελίδα της Electreon, της εταιρίας που κατάφερε να δώσει (αξιοποιώντας το φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής) αρκετό ρεύμα για να κινηθεί ένα βαρύ ηλεκτρικό φορτηγό στη Σουηδία, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες προσδοκίες. Βλέπετε, η μικρή, αλλά High Tech αυτή εταιρία που έχει την έδρα της στο Beit Yanai (βορείως του Τελ Αβίβ) του Ισραήλ, έχει ως όραμά της τον μετασχηματισμό της αυτοκίνησης - με την πορεία προς τη βιωσιμότητα να είναι στρωμένη με το σύστημα επαγωγικής φόρτισης που προσπαθεί να εξελίξει. Ένα σύστημα που προορίζεται τόσο για αστικές όσο και υπεραστικές διαδρομές, με τα βαρέα οχήματα να έχουν την τιμητική τους στον τομέα αυτόν.

Δεν θα χρειάζεται, λοιπόν, να σταματήσεις για να φορτίσεις το ηλεκτρικό αυτοκίνητό σου αν η Electreon πετύχει το στόχο της - όλα θα συμβαίνουν ενώ εσύ θα μετακινείσαι προς τον εκάστοτε προορισμό σου. Είναι μια λύση που θεωρητικά στέκει. Tο ερώτημα είναι πόσο εύκολα μπορεί να υλοποιηθεί στην πράξη, αλλά και το πόσο θα κοστίσει.

Η εγκατάσταση, την οποία μόλις ολοκλήρωσε στη Σουηδία η Electreon, είναι όχι μόνο η μεγαλύτερη του είδους, αλλά και η πρώτη που προορίζεται για ηλεκτρικά φορτηγά εθνικών μεταφορών και υπεραστικά λεωφορεία.

Κατά τις πρώτες δοκιμές σε τμήμα 200 μέτρων του δρόμου αυτού, με ταχύτητες έως και 60 km/h, επετεύχθη, σύμφωνα με την εταιρεία, μέσος ρυθμός μεταφοράς ηλεκτρικής ισχύος 70 kW από το δρόμο προς τους δέκτες και την μπαταρία του φορτηγού. Για τις δοκιμές αυτές χρησιμοποιήθηκε φορτηγό 40 τόνων, εξοπλισμένο με πέντε ασύρματες μονάδες 20 kW (συνολικά 100 kW).

Η ισχύς αυτή (70 kW / 95 hp) είναι αρκετή όχι μόνο για να διατηρηθεί η ταχύτητα ενός τέτοιου οχήματος, αλλά και για να φορτιστεί η μπαταρία, προκειμένου το όχημα να συνεχίσει να κινείται στη συνέχεια σε «κανονικούς», χωρίς δηλαδή την υποδομή της Electreon, δρόμους.

«Το πλήρως ηλεκτρικό φορτηγό εθνικών μεταφορών φορτίστηκε από το δρόμο ενώ κινείτο με διάφορες ταχύτητες έως και 60 km/h σε ένα ηλεκτρικό τμήμα του δρόμου, μήκους 200 μέτρων, με μέσο ρυθμό μεταφοράς 70 kW από το δρόμο προς τους δέκτες και την μπαταρία του φορτηγού. Το σύστημα μπήκε σε σταθερή λειτουργία με συνεπή αποτελέσματα και οι δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι το χιόνι και ο πάγος δεν επηρεάζουν τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Η εταιρεία επιβεβαίωσε, επίσης, τις δυνατότητες του ιδιόκτητου – βασισμένου στο cloud - λογισμικού της, θέτοντας σε λειτουργία, παρακολουθώντας και ελέγχοντας το σύστημα εξ αποστάσεως, από την έδρα της στο Ισραήλ.»

Η Electreon περιμένει τώρα επίσημη έγκριση για τη χρήση ολόκληρου του μήκους του δρόμου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας για πολλά οχήματα ταυτόχρονα.

«Τους επόμενους μήνες, μετά την επιτυχή δοκιμή στο τμήμα των 200 μέτρων και με πρόσθετες εγκρίσεις από αρμόδιους φορείς, η Εταιρεία αναμένει να ξεκινήσει τη λειτουργία ολόκληρου του δρόμου και ταυτόχρονα να φορτίσει ένα ηλεκτρικό λεωφορείο στον ίδιο “ηλεκτρικό” δρόμο. Το ασύρματο σύστημα φόρτισης θα βαθμονομηθεί περαιτέρω για να επιτρέψει την αύξηση της ισχύος και ένας τοπικός συνεργάτης θα θέτει τακτικά σε λειτουργία το φορτηγό, προκειμένου να διεξάγει περαιτέρω δοκιμές.»

Η πρώτη αυτή επιτυχής δοκιμή είναι σίγουρα ένα σημαντικό ορόσημο για την ElectReon, η οποία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να καταφέρει να καλύψει τις προκαταρκτικές απαιτήσεις για την υποβολή αίτησης για το μεγάλης κλίμακας πιλοτικό έργο: την κατασκευή ασύρματου ηλεκτρικού δρόμου που σχεδιάζεται από τη Σουηδική Διοίκηση Οδοποιίας (Trafikverket) μήπως περίπου 30 χιλιομέτρων!

Η ιδέα του ηλεκτροφόρου δρόμου – φορτιστή έχει σαφή πλεονεκτήματα, καθώς μειώνει σημαντικά τις απαιτήσεις από τις μπαταρίες, τουλάχιστον σε εφαρμογές που οι διαδρομές είναι επαναλαμβανόμενες, με αποτέλεσμα μπαταρίες μικρότερου μεγέθους, οι οποίες με τη σειρά τους συνεπάγονται οχήματα χαμηλότερου κόστους. Βεβαίως, στο τέλος, πολλά θα εξαρτηθούν από το εμπορικό κόστος του συστήματος, αλλά και τις αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι εταιρίες θα πρέπει να υιοθετήσουν ενιαίες τεχνικές λύσεις.