Δεν πάει στο «Μακεδονία» έως 21 Δεκεμβρίου η EasyJet - Fraport: Είχαμε προειδοποιήσει το Δημόσιο

Δεν πάει στο «Μακεδονία» έως 21 Δεκεμβρίου η EasyJet - Fraport: Είχαμε προειδοποιήσει το Δημόσιο

Αναστάτωση έχει προκληθεί στους επιβάτες της EasyJet από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», έπειτα από την χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας για την ακύρωση των πτήσεων της για τουλάχιστον ένα 48ωρο, ενώ όπως έγινε γνωστό θα μεταφέρει τους ταξιδιώτες που θέλουν να ταξιδέψουν από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης μέσω Αθήνας και Καβάλας.

Σε ανακοίνωσή της η EasyJet τονίζει ότι δεν είχε ενημερωθεί για το κλείσιμο του διαδρόμου του αεροδρομίου και τους  κινδύνους που συνδέονται με τα προτεινόμενα, προσωρινά έργα, θέτοντας θέματα ασφαλείας για τα πληρώματα και τους πελάτες της. Ως εκ τούτου δεν κάνει αποδεκτές τις προτεινόμενες ενέργειες για την προσωρινή λειτουργία του αεροδρομίου. 

Σημειώνεται ότι ο διάδρομος που χρησιμοποιείται τώρα δεν έχει συστήματα υποβοήθησης κάτι που σημαίνει πως οι προσεγγίσεις στο αεροδρόμιο γίνονται οπτικά και χειροκίνητα. Όπως τονίζει η EasyJet, αυτός ο διάδρομος είναι «ακατάλληλος» για την απογείωση του αεροσκάφους της εταιρείας.

Την απόφαση της εταιρείας επιβεβαίωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της EasyJet για την Ευρώπη Matteo Taddei, εκτιμώντας ότι η λύση του προσωρινού διαδρόμου προσαπογειώσεων δεν πληροί τις προδιαγραφές που θέτει, ενώ υποστηρίζει ότι δεν ενημερώθηκε εγκαίρως για το κλείσιμο του βασικού διαδρόμου προσαπογειώσεων, που έγινε λόγω εργασιών.

Παράλληλα, δήλωση της εταιρείας ενημερώνει ότι «μέχρι και τις 6 Δεκεμβρίου η EasyJet θα πραγματοποιεί τις πτήσεις μέσω Αθηνών και θα παρέχει μεταφορά στους πελάτες από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Από τις 7 Δεκεμβρίου και ως και την 21η Δεκεμβρίου, η EasyJet θα πραγματοποιεί πτήσεις μέσω Καβάλας και θα παρέχει μεταφορά στους επιβάτες από Θεσσαλονίκη για Καβάλα».

Fraport: Είχαμε προειδοποιήσει για ακυρώσεις πτήσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Από την πλευρά της, η Fraport Greece έκανε λόγο για ευθύνη του Δημοσίου όσον αφορά τις δεκάδες ακυρώσεις πτήσεων που σημειώθηκαν, σημειώνοντας ότι είχε προειδοποιήσει σχετικά εδώ και έναν χρόνο.

«Οι σημερινές ακυρώσεις πτήσεων από το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης από διεθνή αεροπορική εταιρία, επιβεβαίωσαν τις έντονες ανησυχίες που είχαν διατυπώσει, εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, η Fraport Greece, οι τοπικές αρχές, τοπικοί τουριστικοί φορείς και αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την υλοποίηση των έργων στο αεροδρόμιο από το Δημόσιο και την ακόλουθη μείωση της κίνησής του», αναφέρει συγκεκριμένα ανακοίνωση της εταιρείας. 

Επιπλέον, η Fraport αναφέρει ότι είχε προτείνει μία σειρά λύσεων που θα επέτρεπαν την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου, ωστόσο τονίζει ότι το Δημόσιο αποφάσισε ότι τα έργα έπρεπε να υλοποιηθούν.

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Ασφαλής και πιστοποιημένος ο διάδρομος του αεροδρομίου «Μακεδονία»

Πιστοποιημένος και ασφαλής είναι ο διάδρομος προσγειώσεων και απογειώσεων στον αερολιμένα «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης υπογραμμίζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και προσθέτει ότι τα έργα στον κύριο διάδρομο του αεροδρομίου βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν προς όφελος όλης της χώρας.

Σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εκφράζει την έκπληξή της αναφορικά με τις αιτιάσεις που διατυπώνονται τις τελευταίες ώρες από αεροπορική εταιρεία, διαχειριστές αεροδρομίων και αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησής με τις οποίες γίνεται προσπάθεια να στοιχειοθετηθούν ευθύνες εις βάρος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενόχληση που προκαλείται από την υλοποίηση σχεδιασμένων και προγραμματισμένων ήδη από καιρό έργων στον αερολιμένα «Μακεδονία» και επίσης για την ύπαρξη του γνωστού σε όλους μας φυσικού φαινομένου της ομίχλης που σκεπάζει συχνά το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ τα έργα στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2017, χρονική περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας τα προβλήματα στις πτήσεις λόγω των καιρικών συνθηκών θα ήταν σίγουρα λιγότερα.

Παρόλα αυτά, προς διευκόλυνση της παραχωρησιούχου διαχειρίστριας εταιρείας που ανέλαβε τη διαχείριση του αεροδρομίου «Μακεδονία» ήδη από τον Απρίλιο 2017, σε συνεργασία μαζί της, καθώς και με τη σύμφωνη γνώμη των μελών της αεροπορικής κοινότητας αποφασίστηκε η μετάθεση της έναρξης των έργων για το τρέχον χρονικό διάστημα προκειμένου να μην δημιουργηθεί αναστάτωση στους τουριστικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδος κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε, τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι τα έργα είναι συγχρηματοδοτούμενα, δηλαδή υλοποιούνται και με κεφάλαια προερχόμενα από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τυχόν ακύρωσή τους θα επέφερε τεράστια οικονομική ζημιά και ανυπολόγιστες κυρώσεις στη χώρα μας.

Παράλληλα, πρέπει να επισημάνουμε στις τοπικές αρχές της Θεσσαλονίκης και στην τοπική κοινωνία, όπως αναφέρεται, ότι το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης κατόπιν της ολοκλήρωσης των έργων θα αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητά του και θα αναβαθμίσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών και των επισκεπτών.

«Το όφελος που θα αποκομίσει η ευρύτερη περιοχή είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο από το κόστος της πρόσκαιρης και παροδικής ενόχλησης που προκαλούν τα έργα, τα οποία εξάλλου ολοκληρώνονται εντός χρονικού διαστήματος τριών μηνών.

Επιπλέον, η απόφαση αεροπορικής εταιρείας να ακυρώσει για μια μέρα όλες τις πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», και να εξυπηρετηθεί από την Αθήνα, πέραν του ότι προκάλεσε ταλαιπωρία στους επιβάτες που ταξίδευαν από και προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, προξένησε και εύλογες απορίες καθώς σε κοντινότερη απόσταση από την Αθήνα, (απέχει 550 χιλιόμετρα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος), πλησίον της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δύο εναλλακτικά αεροδρόμια που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν. Συγκεκριμένα τα αεροδρόμια της Καβάλας, (απέχει 158 χιλιόμετρα από την συμπρωτεύουσα), άλλα και της Κοζάνης, (απέχει 124 χιλιόμετρα). Αναρωτιόμαστε λοιπόν μήπως υπάρχουν άλλοι σκοποί για την ενέργεια αυτή και παρακαλούμε τις εταιρείες να μην εμπλέκουν την ΥΠΑ στους εκάστοτε εμπορικούς σχεδιασμούς τους.

Η Υπηρεσία μας, είχε έγκαιρα ενημερώσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες, με ΝΟΤΑΜ, για τις αλλαγές στο «Μακεδονία» λόγω των εργασιών στη διασταύρωση των δύο διαδρόμων προσαπογειώσεων.

Συγκεκριμένα ο τροχόδρομος 10L-28R έχει ελεγχθεί προτού πιστοποιηθεί και αποδοθεί για χρήση ως κύριος διάδρομος. Για την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών πτήσεων έχει εκδοθεί και δημόσια ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ΥΠΑ (www.hcaa.gr ή www.ypa.gr) ήδη από την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017.

Με την παραπάνω ανακοίνωση ενημερώθηκε η αεροπορική κοινότητα για τους εκτεταμένους ελέγχους που έγιναν και για τις δοκιμές που υλοποιήθηκαν με αεροσκάφος A-320 της Aegean Airlines προκειμένου να πιστοποιηθεί ο διάδρομος 10L-28R ώστε να λειτουργήσει ως κύριος διάδρομος απογείωσης – προσγείωσης αεροσκαφών.

Κατόπιν υλοποίησης των ελέγχων και των δοκιμών, αποδόθηκε ο διάδρομος 10L-28R προς χρήση. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκαν 15 πτήσεις αεροσκαφών στον ίδιο διάδρομο χωρίς καμία παρατήρηση από τους χειριστές των αεροσκαφών των αεροπορικών εταιρειών και από τις 23 Νοεμβρίου και ώρα 09:00 πμ οι πτήσεις πραγματοποιούνται κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αεροπορική εταιρεία που επιλέγει να μην χρησιμοποιεί το Αεροδρόμιο Μακεδονία επιχειρεί με ίδιου τύπου αεροσκάφη με αυτά που επιχείρησαν κατά την διάρκεια των ελέγχων και των δοκιμών όπου καταδείχθηκε η καταλληλότητα του διαδρόμου. Επίσης ίδιου τύπου αεροσκάφη, καθώς και διαφόρων άλλων τύπων, επιχειρούν καθημερινά από την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017 μέχρι και σήμερα χωρίς να έχει παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα οφειλόμενο στην καταλληλότητα του διαδρόμου.

Παράλληλα, για το θέμα της ομίχλης πρέπει να τονίσουμε ότι για την ΥΠΑ η ασφάλεια των πτήσεων είναι αδιαπραγμάτευτη και προς αυτή την κατεύθυνση εργάζεται όλο το στελεχιακό δυναμικό της.

Τέλος είναι απαραίτητο να ενημερωθούν, εκείνοι που όψιμα και αδικαιολόγητα διατυπώνουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης την ανησυχία τους, ότι με τόσο έντονα τα φαινόμενα της ομίχλης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» θα ήταν αδύνατη η προσγείωση ακόμη και με το σύστημα προσγείωσης ILS II.

Όσον αφορά το σύστημα προσγείωσης που λειτούργει τώρα, κατά την διάρκεια υλοποίησης των έργων, σας ενημερώνουμε ότι αυτό είναι το VOR ApproachΡαδιοβοήθημα στο Τρίλοφο της Θεσσαλονίκης».

Γ. Μπουτάρης: «Δεν μπορεί η πόλη να μείνει χωρίς αεροδρόμιο»

«Έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι. Να πάρουμε απόφαση να προσφύγουμε στο υπουργείο Μεταφορών», δήλωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, με αφορμή τα προβλήματα που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" με τη διασταύρωση των δύο αεροδιαδρόμων προσαπογειώσεων και τις ακυρώσεις των πτήσεων.

«Η Easy Jet ακύρωσε τις πτήσεις της. Δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι. Η μία εταιρία μετά την άλλη ακυρώνουν πτήσεις. Δεν μπορεί η Θεσσαλονίκη να μείνει χωρίς αεροδρόμιο και ο μόνος τρόπος πρόσβασης στην πόλη να είναι με το αυτοκίνητο» πρόσθεσε ο κ. Μπουτάρης μιλώντας στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.