Η Maersk άρχισε να ανακατευθύνει τα πλοία κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη Νότια Αφρική στις 19 Δεκεμβρίου.
«Ψηλά» η μετοχή της Maersk: Αύξηση ναύλων λόγω παύσης των θαλάσσιων μεταφορών στην Ερυθρά Θάλασσα
Shutterstock
Shutterstock

«Ψηλά» η μετοχή της Maersk: Αύξηση ναύλων λόγω παύσης των θαλάσσιων μεταφορών στην Ερυθρά Θάλασσα

Η Maersk άρχισε να ανακατευθύνει τα πλοία κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη Νότια Αφρική στις 19 Δεκεμβρίου.

Ο ναυτιλιακός «κολοσσός» της Maersk είδε για δεύτερη συνεχή συνεδρίαση ισχυρή κερδοφορία στις ευρωαγορές, καθώς οι επενδυτές αξιολόγησαν θετικά την απόφασή της να παρατείνει τη διακοπή των εμπορευματικών μεταφορών στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.

Η δανέζικη εταιρεία βρέθηκε στην κορυφή του ευρωπαϊκού δείκτη Stoxx 600 με τις μετοχές της που είναι εισηγμένες στην Κοπεγχάγη να αυξάνονται κατά 4% στις πρώτες απογευματινές συναλλαγές, μετά την άνοδο 6,4% της Τρίτης. 

Οι αναλυτές της Goldman Sachs αναβάθμισαν κατά τη διάρκεια της νύχτας την αξιολόγησή τους για τη Maersk σε «ουδέτερη» από «αρνητική». Σε σημείωμά τους, ανέφεραν ότι η αύξηση των ναύλων είναι πιθανό να συνεχιστεί τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές διαταράσσονται, δημιουργώντας έλλειψη χώρου για πλοία κατά την πολυάσχολη περίοδο πριν από την Πρωτοχρονιά.

Η Maersk άρχισε να ανακατευθύνει τα πλοία κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη Νότια Αφρική στις 19 Δεκεμβρίου, επικαλούμενη απαράδεκτο κίνδυνο για το προσωπικό της. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η Ερυθρά Θάλασσα, όπου πλοία από διάφορους μεταφορείς και χώρες έχουν γίνει στόχος των ισλαμιστών Χούθι της Υεμένης.

Αλλά αυτό σημαίνει επίσης ότι δεν υπάρχει πρόσβαση στη διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου, η οποία προσθέτει περίπου 30% στα ταξίδια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, περιορίζοντας την παγκόσμια χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων.

Η αβεβαιότητα παραμένει παρά τις στρατιωτικές προσπάθειες υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για τον περιορισμό των επιθέσεων. Η Maersk είχε ξαναρχίσει τη διαδρομή στο Σουέζ, αλλά την ανέστειλε και πάλι τις τελευταίες ημέρες, αφού ένα από τα πλοία της έγινε στόχος πυραύλων και μικρών σκαφών.

Ο εμπορικός διάδρομος Ασίας - Ευρώπης είναι ο μεγαλύτερος που διαχειρίζεται η Maersk και οι τιμές των ναύλων σ' αυτόν έχουν περίπου τριπλασιαστεί από τα επίπεδα των αρχών Δεκεμβρίου, ανέφεραν οι αναλυτές της Goldman Sachs, ενώ «ο αντίκτυπος στις ετήσιες τιμές των συμβολαίων είναι πιθανό να είναι θετικός, αν και εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση της ασφάλειας».