Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd χαιρέτισε τη συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας για την προσωρινή μείωση των αμοιβαίων δασμών, η οποία αναμένεται να ενισχύσει τις κρατήσεις από την Κίνα προς τις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το investing.com
Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι ΗΠΑ θα μειώσουν τους επιπλέον δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές από 145% σε 30%, ενώ οι κινεζικοί δασμοί στις αμερικανικές εισαγωγές θα μειωθούν από 125% σε 10% για τις επόμενες 90 ημέρες, όπως ανακοίνωσαν οι δύο πλευρές τη Δευτέρα.
Η εμπορική αντιπαράθεση μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου είχε οδηγήσει σε δραστική μείωση του εμπορίου, με εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως η MSC και η Cosco, να αναστέλλουν τακτικά δρομολόγια ή να ακυρώνουν μεμονωμένα ταξίδια. Ορισμένες άλλες εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να στραφούν σε μικρότερα πλοία.
Η αναστολή των δασμών θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση των αποστολών προς τις ΗΠΑ, για τις οποίες προετοιμάζονταν κάποια κινεζικά εργοστάσια, ενώ αναμένεται να αυξήσει τις τιμές spot εκτός συμβολαίων. «Αναμένουμε αύξηση των κρατήσεων από την Κίνα προς τις ΗΠΑ, κάτι που θα μας βοηθήσει στην περίοδο αιχμής», δήλωσε η Hapag-Lloyd σε ανακοίνωσή της.
Η περίοδος αιχμής για τις θαλάσσιες μεταφορές είναι συνήθως από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο, όταν οι λιανοπωλητές των ΗΠΑ αποθηκεύουν προϊόντα για την εορταστική περίοδο, που περιλαμβάνει το Halloween, την Ημέρα των Ευχαριστιών και τα Χριστούγεννα.
Η Hapag-Lloyd συνέχισε τις δραστηριότητές της κατά τη διάρκεια της ύφεσης, προγραμματίζοντας ωστόσο τη μείωση του μεγέθους των πλοίων της - μια κίνηση που ενδέχεται να δώσει πλεονέκτημα στην εταιρεία σε σχέση με τους ανταγωνιστές της που μείωσαν τα δρομολόγια, εάν οι πελάτες βιαστούν να μεταφέρουν εμπορεύματα κατά τη διάρκεια της 90ήμερης αναστολής.
«Αρχικά, είχαμε σχεδιάσει να χρησιμοποιήσουμε μικρότερα πλοία για μεταφορές από την Κίνα στις ΗΠΑ, αλλά ενδέχεται να το αντιστρέψουμε εάν η ζήτηση είναι ισχυρή», δήλωσε η Hapag-Lloyd.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maersk, Βίνσεντ Κλερκ, δήλωσε ότι η εταιρεία αφαίρεσε το 20% της χωρητικότητάς της από τη διαδρομή Κίνα-ΗΠΑ σε δύο εβδομάδες και το μετέφερε σε άλλες διαδρομές. Η Maersk θα μπορούσε να επαναφέρει αυτή τη χωρητικότητα το συντομότερο δυνατό, εάν υπάρξει ζήτηση από τους πελάτες.
Ο μέσος χρόνος διαμετακόμισης στον Transpacific trading είναι 22 ημέρες, και οι πελάτες θα εκμεταλλευτούν το χρονικό περιθώριο των 90 ημερών για να στείλουν όσο το δυνατόν περισσότερα αγαθά στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής στην πλατφόρμα τιμολόγησης Xeneta. «Αυτό θα ασκήσει ανοδική πίεση στις τιμές των ναύλων», πρόσθεσε.