Έρχεται νέα αύξηση στα ναύλα - Καθυστερούν οι παραδόσεις προϊόντων
Shutterstock
Shutterstock

Έρχεται νέα αύξηση στα ναύλα - Καθυστερούν οι παραδόσεις προϊόντων

Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού αισθάνεται τις επιπτώσεις από τις επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν, Χούθι, στα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. 

Οι τιμές των εμπορευματικών μεταφορών πρόκειται να κάνουν άλμα τη Δευτέρα, ενώ οι μεγαλύτεροι χρόνοι διέλευσης γύρω από την Αφρική διαταράσσουν και καθυστερούν τις παραδόσεις προϊόντων.

Τα πλοία δεν είναι σε θέση να επιστρέψουν εγκαίρως στην Ασία και οι εταιρείες μεταφορών ακυρώνουν δρομολόγια σε σύντομο χρονικό διάστημα, αμφότερα ως αποτέλεσμα εκτροπών πλοίων, ανέφερε η Honour Lane Shipping στους πελάτες της.

Τα ανοιξιάτικα ρούχα, τα υποδήματα, τα είδη σπιτιού, τα ηλεκτρονικά είδη, τα έπιπλα βεράντας και οι προμήθειες για πισίνες είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που βρίσκονται σε αυτά τα πλοία που έχουν αλλάξει πορεία.

Η βρετανική εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης Next προειδοποίησε πρόσφατα για καθυστερήσεις στα αποθέματα ως αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διάρκειας διέλευσης από τον ωκεανό. Η Ikea προειδοποίησε επίσης τον Δεκέμβριο για τις δικές της δυσχέρειες στην αλυσίδα εφοδιασμού ως αποτέλεσμα της Ερυθράς Θάλασσας.

Η MSC, ο μεγαλύτερος θαλάσσιος μεταφορέας στον κόσμο, ήταν η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία που δημοσίευσε τις τιμές για το δεύτερο μισό του Ιανουαρίου. Από τη Δευτέρα, οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων για τους πελάτες της MSC θα είναι 5.000 δολάρια για τα δρομολόγια στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, 6.900 δολάρια για την Ανατολική Ακτή και 7.300 δολάρια για τα δρομολόγια προς τον Κόλπο του Μεξικού.

«Πρόκειται πραγματικά για μια απροσδόκητα τεράστια αύξηση των τιμών», έγραψε η HLS.

Αναλυτές της Kuehne + Nagel δήλωσαν στο CNBC ότι 419 πλοία έχουν αλλάξει δρομολόγιο επί του παρόντος λόγω της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα. 

Ο όγκος των πλοίων στη διώρυγα του Σουέζ έχει μειωθεί κατά 61% σε μέσο όρο 5,8 πλοία την ημέρα, σε σύγκριση με τον όγκο πριν από τις επιθέσεις των Χούτι, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων logistics Project44. 

Η Αίγυπτος, η οποία είναι ιδιοκτήτρια και διαχειρίζεται τη διώρυγα του Σουέζ, χρεώνει μεταξύ 500.000 και 600.000 δολαρίων ανά διέλευση πλοίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τεράστιες απώλειες για μια χώρα που ήδη πλήττεται από την πτώση της τουριστικής βιομηχανίας και την εκτίναξη του πληθωρισμού.

Στο μεταξύ, η μεγάλης κλίμακας επίθεση της Τρίτης από τους Χούθι τροφοδοτεί τις προσδοκίες ότι η θαλάσσια οδός εκτροπής γύρω από το Κέρας της Αφρικής θα σταθεροποιηθεί περισσότερο.