Τηλεφωνικό κέντρο για συμβούλους εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών

Τηλεφωνικό κέντρο για συμβούλους εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών

Την έναρξη λειτουργίας του Τηλεφωνικού Κέντρου Υποστήριξης για συμβούλους του νέου εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, υπό τον συντονισμό της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ). Πρόκειται για μια ειδική υπηρεσία τεχνικής υποστήριξης για σειρά ζητημάτων όπως η διαδικασία υποβολής και επεξεργασίας των σχετικών αιτήσεων, στην ψηφιακή πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Από αύριο Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου, οι σύμβουλοι του εξωδικαστικού μηχανισμού (λογιστές, οικονομολόγοι, δικηγόροι, σύμβουλοι επιχειρήσεων κ.λπ.) θα μπορούν να απευθύνονται στο νέο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης για τεχνική υποστήριξη στο έργο τους.

Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν. Η νέα τηλεφωνική γραμμή είναι 211 1000 350 και είναι διαθέσιμη κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 10:00 - 18:00.

Επισημαίνεται ότι το τηλεφωνικό κέντρο προσφέρει υποστήριξη αποκλειστικά σε θέματα και ερωτήματα τεχνικής φύσης που συνδέονται με τη χρήση του συγκεκριμένου ψηφιακού εργαλείου, έχοντας ως στόχο την επίλυσή τους και, κατ? επέκταση, την επιτάχυνση της διαδικασίας υποβολής και ολοκλήρωσης των ηλεκτρονικών αιτήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω της πλατφόρμας του νέου εξωδικαστικού μηχανισμού, οι οφειλέτες μπορούν – για πρώτη φορά – να διευθετήσουν συνολικά, και σε έως 240 δόσεις, όλες τις οφειλές τους προς το Δημόσιο και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Για τις δε οφειλές τους προς τράπεζες και διαχειριστές δανείων, η διευθέτηση μπορεί να γίνει σε έως 420 δόσεις.

Με τη διαδικασία ρύθμισης συνολικά όλων των οφειλών, επιτυγχάνονται τα ακόλουθα:

1. Αναστολή των διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης, όπως είναι διαταγές πληρωμής, κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών κ.ά., καθώς και δεσμεύσεις και πλειστηριασμοί στην κινητή και ακίνητη περιουσία του οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της 1ης κατοικίας, καθώς και της επαγγελματικής στέγης.

2. Αποπληρωμή των οφειλών προς το Δημόσιο (ΑΑΔΕ, ΟΤΑ κ.λπ.) και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ, ΚΕΑΟ κ.λπ.) σε χρονικό διάστημα έως 20 ετών.

3. Διαγραφή μέρους της οφειλής, υπό τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που καθορίζονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (π.χ. ότι το ύψος του χρέους είναι μεγαλύτερο από την αξία της περιουσίας και υπάρχει και οικονομική αδυναμία εξόφλησης των χρεών τόσο από τον οφειλέτη όσο και από τους συνοφειλέτες και εγγυητές του).