Τα σπασμένα μάρμαρα και τα νέα fake news με την Ακρόπολη

Τα σπασμένα μάρμαρα και τα νέα fake news με την Ακρόπολη

Μαρμάρινα θραύσματα, από τα αμέτρητα που υπάρχουν στην Ακρόπολη εμφανίστηκαν ύστερα από διάλυση εργοταξιακού οικίσκου κοντά στο Ερέχθειο. Τα είχε τοποθετήσει εκεί για άγνωστους λόγους, ο μηχανικός που επέβλεπε την κατασκευή του, στα μέσα της δεκαετίας του ’70.

Τα θραύσματα, από τα γνωστά «διάσπαρτα» του Ιερού Βράχου, βαφτίστηκαν από την «Αυγή» καταστροφή μαρμάρινου γλυπτού στην Ακρόπολη με κομπρεσέρ. Το δημοσιογραφικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ δημοσιεύει ακόμη μια φορά fake news σχετικά με την Ακρόπολη.

Η προσπάθεια του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να βρει τρωτά τις εργασίες που διεξάγονται στον Ιερό βράχο, έχει ξεκινήσει ήδη από τότε που ανακοινώθηκε ότι το παλιό εργοταξιακό αναβατόριο θα αντικατασταθεί.

Προχώρησε με τις νέες διαστρώσεις διαδρόμων που, αν και έγιναν με ακρίβεια εκατοστού επάνω στις παλιές, βαφτίστηκαν «τσιμέντωμα». Και συνεχίζεται με κάθε έργο, ας είναι και το πιο μικρό, που γίνεται στην Ακρόπολη, μόλις τον ενημερώσουν όσοι έχουν αναλάβει «εργολαβικά» αυτό το καθήκον. Χωρίς διασταύρωση, που θα φώτιζε τη σωρεία fake news

Το γεγονός: στην Ακρόπολη αυτό τον καιρό γίνονται εργασίες στο πλαίσιο των υδραυλικών έργων που είναι αναγκαία ώστε να μην πλημμυρίζει η κορυφή του λόφου, όπου βρίσκονται και τα σημαντικότερα μνημεία. Τα έργα σχεδιάζονταν εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια και δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τις νέες διαστρώσεις.

Χθες σε χώρο του πλατώματος προς βορράν, έγινε αποξήλωση εργοταξιακού οικίσκου, που είχε κατασκευαστεί το 1975 για τα έργα του Ερεχθείου και έκτοτε παρέμεινε εκεί. Ο μηχανικός που επέβλεπε τότε (θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε το όνομά του) είχε τοποθετήσει τον οικίσκο επάνω σε ισχυρό στρώμα τσιμέντου. Ανάμεσα στη βάση του οικίσκου και στο στρώμα αυτό, βρέθηκαν χθες τοποθετημένα θραύσματα μαρμάρου. Επιστήμονας που συμμετέχει, είπε στο Liberal πως πρόκειται για «κομμάτια που ανήκουν στα πολύτιμα διάσπαρτα της Ακρόπολης».

Τι είναι τα διάσπαρτα; Είναι τμήματα μαρμάρου, μήκους- πάχους από εκατοστά μέχρι λίγα μέτρα. Προέρχονται από καταστροφές μνημείων της Ακρόπολης δια μέσου των αιώνων. Αρκεί να σκεφθούμε πόσες θραύσεις προκάλεσε η έκρηξη Μοροζίνι, που μετέτρεψε τόσους κίονες και υπερκείμενα αρχιτεκτονικά μέλη σε κομματάκια. Τα διάσπαρτα έχουν τύχει ιδιαίτερης φροντίδας, έχουν συγκεντρωθεί σε ειδικό σημείο, κοντά αλλά και μέσα στο παλαιό μουσείο. Κάποια τμήματα έχουν ταυτιστεί, γνωρίζουμε δηλαδή από ποιο σημείο ποιου μνημείου προέρχονται.

Είναι πράγματι πολύτιμα, και γι’ αυτό αναρωτιέται κανείς πώς και παραχώθηκαν ανάμεσα σε τσιμέντο και βάση οικίσκου. Αλλά και πώς ο επιστήμονας που τα παράχωσε δεν το είπε αργότερα, ώστε να αφαιρεθούν.

Εν πάση περιπτώσει, τα μάρμαρα ήταν ήδη κατακερματισμένα και καμία απολύτως καταστροφή δεν επήλθε από την απομάκρυνσή τους. Το κυριότερο: δεν βρέθηκε γλυπτό, αλλά αυτά τα κομμάτια μαρμάρου μικρών διαστάσεων. Τα οποία ουδείς γνωρίζει προς το παρόν, από πού προέρχονται αφού δεν έχουν μελετηθεί.

Μετά την αποξήλωση του οικίσκου, οι παριστάμενοι είχαν μια δυσάρεστη έκπληξη. Είδαν πως για την απορροή των υδάτων σε εκείνη την περιοχή, κάποιος είχε ανοίξει τρύπα στα τείχη! Αυτό έγινε όπως όλα δείχνουν την ίδια εποχή κατασκευής του οικίσκου, αλλά, χωρίς άδεια. Δεύτερο ερώτημα λοιπόν: ποιος το έκανε; Και γιατί;

Το τρίτο και κυριότερο ερώτημα είναι γιατί βαφτίστηκε καταστροφή γλυπτού η ανεύρεση μαρμάρινων θραυσμάτων;

Ας πούμε πριν κλείσουμε αυτό το ζήτημα πως βεβαίως και υπήρχαν δύο αρχαιολόγοι (μία κάθε μέρα) κατά τις δύο μέρες που διήρκεσε η αφαίρεση του τσιμέντου. Και ω του θαύματος! Ο υποκείμενος βράχος δεν έχει πάθει το παραμικρό! Εμφανίστηκε ξανά στο φως σώος και αβλαβής- για όσους διαμαρτύρονται για τις διαστρώσεις αυτό.

Το δεύτερο πρόβλημα που ανακάλυψε η Αυγή είναι το εξής, σύμφωνα με όσα γράφει: «Ο πολυδιαφημισμένος νέος ανελκυστήρας πλαγιάς, που εγκαινιάστηκε με δόξα και τιμή από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό,  δυστυχώς έχει αρχίσει ήδη να παρουσιάζει προβλήματα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, εδώ και καιρό έχει παρουσιαστεί πρόβλημα με την υπερθέρμανση ενός πηνίου, με αποτέλεσμα να σταματάει η λειτουργία του ανελκυστήρα έως ότου κρυώσει το συγκεκριμένο εξάρτημα».

Κύκλοι της ελληνικής εταιρείας που συνεργάστηκε με την ιταλική, είπαν σκωπτικά πως πρόκειται για μια πολύ σημαντική ανακάλυψη, που… δείχνει πολλά. Αλλά επειδή οι ίδιοι δεν γνωρίζουν να υπάρχει κάποιο πρόβλημα, θα παρακαλούσαν όποιον γνωρίζει ποιο πηνίο πάσχει, να τους ενημερώσει ώστε να το επιδιορθώσουν.