Οι κανόνες που έχουν επιβληθεί για την εν γένει συμπεριφορά των ιστότοπων που προσφέρουν στοιχήματα αθλητικού περιεχομένου, έχουν γίνει πιο αυστηροί και αφορούν σχεδόν κάθε… κίνηση τους. Για αυτό θα πρέπει να προσέχετε και να επιλέγετε τις Στοιχηματικές Εταιρείες που δραστηριοποιούνται Νόμιμα και με Άδεια στην Ελλάδα όπως είναι η Betsson, που έχει καταφέρει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να κερδίσει το ελληνικό απαιτητικό κοινό με το πολύ ωραίο lay out και τις εκπληκτικές αποδόσεις που προσφέρει.
Από τους κανόνες και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν για την εξασφάλιση μια άδειας λειτουργίας στην εκάστοτε χώρα, τους κανόνες για τα στοιχήματα που προσφέρουν καθημερινά στις πλατφόρμες τους, καθώς τους κανόνες αναφορικά με τους πελάτες και τα προσωπικά τους δεδομένα.
Το τελευταίο ειδικά είναι κάτι που… “τρέμει” κάθε ιστότοπος, στοιχηματικός και μη, έπειτα από την αυστηροποίηση της νομοθεσίας, με γνώμονα την προστασία των πολιτών από τους καιροσκόπους που μπορεί να διαρρεύσουν ή να χρησιμοποιήσουν προς ίδιον όφελος ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.
Κάπως έτσι την… πάτησε και η Sky Bet και είναι αναγκασμένη να πληρώσει ένα ιδιαίτερα παχυλό ποσό σε πρόστιμο.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου (UKGC) αποκάλυψε ότι επιβλήθηκε πρόστιμο στην Sky Betting & Gaming (Sky Bet) ύψους 1,17 εκατομμυρίων λιρών για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε πελάτες που… δεν είχε το δικαίωμα να το κάνει.
Η συγκεκριμένη ποινή με τη μορφή προστίμου, ήταν το αποτέλεσμα μια έρευνας που πραγματοποιήθηκε “εκτός ελέγχου άδειας”. Η εν λόγω έρευνα αποκάλυψε ότι η επωνυμία Sky Vegas είχε κοινοποιήσει μια προσφορά «Στοιχημάτισε 5£ και κέρδισε 100 δωρεάν περιστροφές» σε 41.395 πελάτες που είχαν επιλέξει αυτο-αποκλεισμό από το λογαριασμό τους καθώς και και 249.159 πελάτες που είχαν διαγραφεί από τη λίστα των ενημερωτικών newsletter για πληροφορίες μάρκετινγκ.
Η Sky Bet παραδέχτηκε το λάθος της στην Επιτροπή, στην οποία η θυγατρική της Flutter Entertainment είχε παραβιάσει τον κώδικα πρακτικής κοινωνικής ευθύνης 3.5.3 (2). Ο συγκεκριμένος κώδικας ορίζει ότι “οι κάτοχοι άδειας πρέπει, το συντομότερο δυνατό, να λάβουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να αποτρέψουν οποιοδήποτε υλικό μάρκετινγκ αποστέλλεται σε πελάτη που έχει κάνει αυτο-αποκλεισμό από το λογαριασμό του”.
Επιπρόσθετα, η έρευνα που πραγματοποίησε η UKGC έδειξε επίσης ότι η Sky Bet δεν συμμορφώνεται με το SRCP 5.1.11, το οποίο εκφράζει ότι “δεν πρέπει να έρθουν σε επαφή οι καταναλωτές με απευθείας ηλεκτρονικό μάρκετινγκ χωρίς την ενημερωμένη και συγκεκριμένη συγκατάθεσή τους” καθώς και να τους παρέχεται η επιλογή να αποσυρθούν από τέτοιες επικοινωνίες και να μην υπάρξει επικοινωνία στη συνέχεια.
Επί του θέματος, τοποθετήθηκε ο Andrew Rhodes, Διευθύνων Σύμβουλος της Επιτροπής, δηλώνοντας ότι “οι πελάτες που έχουν επιλέξει αυτο-αποκλεισμό, είναι πιθανό να έχουν κακές επιπτώσεις από τον τζόγο και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να τους αποστέλλεται άμεσο υλικό μάρκετινγκ που θα μπορούσε να τους δελεάσει ξανά ώστε να τζογάρουν”.
“Θα συμβουλεύαμε όλους τους παρόχους να μάθουν από τα δαπανηρά λάθη της Sky Betting and Gaming και να διασφαλίσουν ότι τα συστήματά τους είναι αρκετά ισχυρά ώστε να εμποδίζουν πάντα την αποστολή υλικού στους πελάτες που έχουν κάνει αυτο-αποκλεισμό και όσους έχουν επίσημα αρνηθεί τη λήψη οποιουδήποτε διαφημιστικού υλικού”, σχολίασε στη συνέχεια.
Κλείνοντας, ο Andrew Rhodes ανέφερε ότι “αυτό το πρόσφατο πρόστιμο θα ήταν πολύ υψηλότερο αν η Sky Betting and Gaming επέτρεπε σε οποιονδήποτε από τους αυτο-αποκλεισμένους πελάτες να στοιχηματίσει πραγματικά, να αποτύχει να συνεργαστεί και να μην είχε λάβει αποφασιστικά μέτρα με στόχο την αποτροπή της επανάληψης του συγκεκριμένου φαινομένου”.
Το πρόστιμο που επιβλήθηκε στη Sky Bet έρχεται σε συνέχεια των ρυθμιστικών μέτρων που ελήφθησαν κατά της 888 Holdings και της BetVictor, στις οποίες επιβλήθηκαν αντίστοιχες χρηματικές ποινές ύψους 9,8 εκατομμυρίων λιρών και 2 εκατομμυρίων λιρών αντίστοιχα, για αποτυχίες AML και υποχρέωσης εξυπηρέτησης πελατών.
Ενόψει της απόφασης που εκκρεμεί, αναφορικά με την αναθεώρηση του του νόμου περί τυχερών παιχνιδιών, ο Andrew Rhodes προειδοποίησε την ηγεσία των ιστοτόπων τυχερών παιχνιδιών ότι η επιτροπή θα σκληρύνει τη στάση της απέναντι στους παραβάτες των κανονισμών οι οποίοι δεν πληρούν τα πρότυπα κοινωνικής ευθύνης.