Η «πράσινη» και ψηφιακή αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών

Η «πράσινη» και ψηφιακή αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών

Στην αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών εισιτηρίων , στην ανανέωση του στόλου με 1.300 λεωφορεία νέας «πράσινης» τεχνολογίας αλλά και στη δημιουργία 1.746 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και  Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην  εκδήλωση που διοργάνωσε στο σταθμό Μετρό του Συντάγματος το Υπουργείο σε συνεργασία με την ΣΤΑΣΥ. 

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας και ήταν αφιερωμένη στη βιώσιμη αστική κινητικότητα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εμπλεκόμενοι φορείς με τις αστικές συγκοινωνίες.

Όπως επεσήμανε ο κ. Παπαδόπουλος, στόχος είναι η μετατροπή των αστικών συγκοινωνιών σε έναν περισσότερο ελκυστικό και λειτουργικό δημόσιο χώρο ασφαλών μετακινήσεων ο οποίος να είναι και λιγότερο ρυπογόνος. 

Ο νέος σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει και τις «έξυπνες» συνδυαστικές μετακινήσεις, όχι μόνο μεταξύ των διαφόρων μέσων και γραμμών αλλά, για παράδειγμα και τον συνδυασμό μετακίνησης με ποδήλατο και μετρό. 

Σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση και τις εφαρμογές της ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στις ηλεκτρονικές αγορές εισιτηρίων του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ οι οποίες για το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2022 κατέγραψαν αύξηση 195,4%, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

Στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης» των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στην αγορά και δρομολόγηση 1.300 νέων λεωφορείων που θα λειτουργούν με ηλεκτρικό ρεύμα ή φυσικό αέριο, ενώ παράλληλα τόνισε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας διευκόλυνσης της ηλεκτροκίνησης, με βάση τον σχεδιασμό έχει προγραμματισθεί η εγκατάσταση 1.746 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του εξήρε τη συνεργασία της Περιφέρειας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την Περιφέρεια και τόνισε ότι στόχος είναι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αττικής να απολαμβάνουν ποιοτικές και ασφαλείς αστικές μετακινήσεις – και το κυριότερο - φιλικές για το σύνολο του πληθυσμού, με ιδιαίτερη έμφαση στην προσβασιμότητα των ΑμεΑ και των ηλικιωμένων»

Ο κ. Πατούλης αναφέρθηκε στη δημιουργία σύγχρονου κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας με συντονιστικό ρόλο για όλες τις βασικές οδικές αρτηρίες της Αττικής, στις εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις και διαγραμμίσεις που γίνονται σε κεντρικούς δρόμους της Αττικής, στην τοποθέτηση περισσότερων από 23.000 νέα Led φαναριών χαμηλής κατανάλωσης και επικαιροποίηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης έτσι ώστε να διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τα ΜΜΜ, εξοικονομώντας έως και 60% ενέργεια σε σχέση με το παρελθόν, στο φωτισμό επτά από τις μεγαλύτερες γέφυρες της Αττικής με νέα, τηλεδιαχειριζόμενα φωτιστικά LED χαμηλής κατανάλωσης και υψηλής απόδοσης για να ενισχυθεί η  οδική ασφάλεια, στη λειτουργία καμερών για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη «με τα αποτελέσματα να είναι εντυπωσιακά ως προς την αποτροπή των παραβιάσεων από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες.

Από τους υπόλοιπους ομιλητές, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Χ. Δαμάσκος αναφέρθηκε στην «πράσινη κατεύθυνση» που πρέπει να έχουν οι αστικές συγκοινωνίες με δεδομένα την κλιματική πρόκληση αλλά και τους όρους κλιματικής ουδετερότητας ως το 2050 που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα, είπε θα πρέπει να προσανατολισθούν και στους τομείς της ψηφιοποίησης και ηλεκτροκίνησης.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ κ. Γιάννης Γκόλιας  σε μια προσπάθεια σαφούς καθορισμού της βιώσιμης κινητικότητας αναφέρθηκε στις παραμέτρους ττις οποίες και προσδιόρισε ως: προσβασιμότητα σε όλους, ικανοποιητική μέση ταχύτητα μετακίνησης, ασφάλεια, αποτελεσματικότητα αλλά και η ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Ι. Ξιφαράς ανέφερε ότι η βιώσιμη κινητικότητα, με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, εκτός όλων των άλλων ενεργειών περιλαμβάνει την αύξηση του στόλου και τον εμπλουτισμό του με νέας τεχνολογίας οχήματα, τη συνεργασία με φορείς και επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα αλλά και την ένταξη της ηλεκτροκίνησης με πιό δυναμικό τρόπο στην κατεύθυνση της μείωσης της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.