Ζεσταίνουν τις μηχανές τους για τα μεγάλα έργα οι εισηγμένες των κατασκευών

Ζεσταίνουν τις μηχανές τους για τα μεγάλα έργα οι εισηγμένες των κατασκευών

Οι παγκόσμιες αγορές κινούνται επιφυλακτικά  με εναλλαγές προσήμων εν αναμονή της επόμενης εβδομάδας στις 15 -16 Δεκεμβρίου των αποφάσεων της FED αλλά και της ΕΚΤ, δεδομένου ότι ο πληθωρισμός επιμένει και οι αρρυθμίες της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν έχουν υποχωρήσει. Οι πρώιμες πληροφορίες που έρχονται από το μέτωπο της επικινδυνότητας της παραλλαγής Όμικρον, παρά την υψηλή μεταδοτικότητα μιλούν για μάλλον ηπιότερη νόσηση,  που είναι και το ζητούμενο, γεγονός που ωθεί τις αγορές εκ νέου προς τα υψηλά τους. 

Στο πλαίσιο αυτό και οδεύοντας προς το τέλος της χρονιάς  με την εξαιρετική προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας που τρέχει με μεγαλύτερους ρυθμούς από το μέσο όρο της ευρωζώνης, ο τομέας των κατασκευών θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα την επόμενη χρονιά με τις μεγάλες εισηγμένες να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.  

Τον Ιούλιο της φετινής χρονιάς εντάχθηκαν  τα 12  πρώτα έργα  ύψους 1.42 δις ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης  με 36 ακόμα έργα να προστίθενται  τον Οκτώβριο ύψους 1,34 δις ευρώ Σε αυτά περιλαμβάνονται σημαντικά projects αναδάσωσης, ύδρευσης, συγκοινωνιών, ασφάλειας, κτιριακά, έρευνας και καινοτομίας .  Λόγω των στενών χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης  τα έργα δίνουν περαιτέρω ώθηση στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης με απαιτούμενο  τη συστηματική εποπτεία για να αποφευχθεί πιθανή μελλοντική χρονική υστέρηση.

 Τον μήνα Δεκέμβριο,  ξεκινά η διεκδίκηση τεσσάρων μεγάλων έργων  συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μάχη που θα δοθεί ανάμεσα στους τέσσερις μεγάλους εισηγμένους των κατασκευών (ΓΕΚΤΕΡΝΑ-ΑΒΑΞ-ΕΛΛΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ) και την εταιρεία Μυτιληναίος.

 Η αρχή των δημοπρατήσεων αναμένεται αύριο για την πρώτη φάση των υποδομών περί των 300 εκατ. ευρώ, που προωθεί η Lamda Development στον χώρο της έκτασης του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, σε διαγωνισμό που θα γίνει μέσω κλειστής διαδικασίας.

 Οι επόμενοι δύο  μεγάλοι διαγωνισμοί του Υπουργείου Υποδομών  που ακολουθούν αφορούν το Flyover της Θεσσαλονίκης και τον Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού προϋπολογισμού 680 εκατ. ευρώ περίπου. Τέλος εντός του Δεκεμβρίου αναμένεται και ο διαγωνισμός για την ανάθεση της Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα του έργου "Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.

Θέτουμε στο διαγραμματικό μας μικροσκόπιο, τις μεγάλες εισηγμένες  που διαθέτουν συνολικά ένα χαρτοφυλάκιο ανεκτέλεστων έργων συνολικού ύψους 9 δισ. ευρώ. 

ΓΕΚΤΕΡΝΑ 

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός Όμιλος της χώρας με ανεκτέλεστο 4,5δις ευρώ (μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις) και με ένα επενδυτικό πρόγραμμα που θα ανέλθει στα 6,5 δις ευρώ. Χθες ξεκίνησε η δημόσια προσφορά για το ομόλογο ύψους έως 300 εκατ. ευρώ  με ρήτρα αειφορίας, που θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου και με προτεινόμενο εύρος απόδοσης  2,3%-2,7%.Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκαν στα 700,7 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, με τη  λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA)  να διαμορφώνεται στα 212,7 εκατ. ευρώ. Τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου στις 30.09.2021 ανήλθαν σε 755,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 19,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με την 30.06.2021. 

ΓΕΚΤΕΡΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ 

Η γραμμή τάσης Κ100 ορίζει τη μακροπρόθεσμη ανοδική τάση της μετοχής από τα χαμηλά του Μαρτίου του 2020. Ο τίτλος στην παρούσα διόρθωση κράτησε τη στήριξη των 9,58 ευρώ. Επιστροφή πάνω από τα 9,92 ευρώ, θα επιτρέψει στη μετοχή την ανοδική διάσπαση πλέον των 10,20 ευρώ, που σε εβδομαδιαίο επίπεδο περιορίζει την κίνηση από τον Μάιο του τρέχοντος έτους. Υπέρβαση των υψηλών 10,64 ευρώ, θα ανοίξει το δρόμο προς τα υψηλά του Νοεμβρίου του 2007 στο επίπεδο των 13,60 ευρώ. Ισχυρή στήριξη παρέχει η γραμμή τάσης Κ100.

ΑΒΑΞ 

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2021 ανήλθε σε 521,0 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 38,7% σε σχέση με 375,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Η λειτουργική κερδοφορία προ φόρων και χρηματοοικονομικών εξόδων του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2021 αυξήθηκε κατά 10,3% στα 25,2 εκατ. ευρώ  έναντι 22,8 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο του 2020. Το ανεκτέλεστο ανέρχεται στα 1,68 δις ευρώ.  Σημαντική συμβολή στην αύξηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου στο γ’ τρίμηνο του έτους είχε η υπογραφή της σύμβασης για τη νέα Γραμμή 4 του Αττικού Μετρό. Μειωμένα  τα ταμειακά διαθέσιμα κατά 10,1 εκατ. ευρώ, αλλά και  ο συνολικός δανεισμός και υποχρεώσεις από συμβάσεις leasing του oμίλου κατά 21,6 εκατ. ευρώ  στα 569,7 εκατ. ευρώ. 

ΑΒΑΞ   ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ

Η  εκ νέου κατάκτηση των 1,05 ευρώ, θα προσδώσει νέα δυναμική στη μετοχή μετά τη διόρθωση, προς τα τοπικά υψηλά των 1,30 ευρώ, που δυο φορές εντός του έτους αποτέλεσαν εμπόδιο για τη συνέχιση της κίνησης. Αδυναμία υπέρβασης των 1,05 ευρώ, θα επαναφέρει τη μετοχή προς τη στήριξη των 0,96 ευρώ, σημείο  απ΄ όπου διέρχεται και ο απλός κινητός μέσος των 50 εβδομάδων.

ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Το 2021 η ΕΛΛΑΚΤΩΡ υπέγραψε έργα συνολικού ύψους 366 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 166 μόλις στο γ΄τρίμηνο του έτους, ανεβάζοντας το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του Ομίλου στα 2 δισ. ευρώ.  Μόλις προχθές  η REDS, θυγατρική του ομίλου Eλλάκτωρ, μετά την ανάληψη της εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αλίμου για 40 έτη, ανεδείχθη νικήτρια στη μονομαχία μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας για την απόκτηση του δικαιώματος αξιοποίησης και εκμετάλλευσης της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου  με προσφορά ύψους 40 εκατ. ευρώ. Στο εννεάμηνο του 2021 ο κλάδος της κατασκευής παρουσίασε έσοδα 317,4 εκατ., μειωμένα κατά 15,2% έναντι εσόδων 374,5 εκατ. το εννεάμηνο του 2020 κυρίως λόγω μειωμένης κατασκευαστικής δραστηριότητας. Μετά την αύξηση κεφαλαίου και τη βελτίωση των EBITDA επήλθε σημαντική υποχώρηση στον δείκτη net debt/EBITDA στο 3,7x.

EΛΛΑΚΤΩΡ  ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ

Η μετοχή μετά τα «πανδημικά» υψηλά τον Ιανουάριο στα 1,77 ευρώ, διορθώνει πλαγιοκαθοδικά εντός του καναλιού ΑF,  με στήριξη τα 1,25 ευρώ και την ανοδική γραμμή τάσης Β2 από τον Μάρτιο του 2020. Το ανοδικό σενάριο, απαιτεί την ανοδική διαφυγή από το κανάλι και κυρίως την ανοδική διάσπαση της σημαντικής αντίστασης των 1,55 ευρώ, προκειμένου η μετοχή να επιστρέψει οριστικά στα προ της πανδημίας επίπεδα με στόχο τη ζώνη 1,85-1,92 ευρώ. Η ζώνη 1,25-1,19 ευρώ αποτελεί ισχυρή ζώνη στήριξης.

ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Οι νέες συμβάσεις έργων που υπέγραψε ο Όμιλος στο πρώτο εννεάμηνο του 2021 ανέρχονται σε 194 εκατ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων στις 30.09.2021 ανήλθε σε 419 εκατ. ευρώ, ενώ έως σήμερα ο όμιλος έχει μειοδοτήσει σε επιπλέον έργα ύψους 382 εκατ. ευρώ για τα οποία αναμένει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες συμβασιοποίησής τους. Η Intrakat  εκτός των σημαντικών  έργων που είναι σε εξέλιξη μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο δημοπρατήσεων έργων ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων έχει υποβάλει προσφορές και έχει προεπιλεγεί σε διαγωνισμούς συνολικής αξίας 2,5 δισ. ευρώ.  Ένα μήνα πριν, η κοινοπραξία Ιντρακάτ - Σιδηροδρομικά Έργα μειοδότησε στο έργο που αφορά τη β’ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ. 

Tην Τρίτη 07/12/21, παραδόθηκαν στην κυκλοφορία,τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του οδικού άξονα Θέρμης – Γαλάτιστας, τα οποία αποτελούν ένα πολύ σημαντικό τμήμα του έργου, τόσο για την οδική ασφάλεια όσο και για την ανάπτυξη της περιοχής. Η διοίκηση της εισηγμένης, δρομολογεί την κεφαλαιακή ενίσχυση της Iντρακάτ μέσω αύξησης κεφαλαίου  και για τον σκοπό αυτό έχει συγκληθεί έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων στις 17 Δεκεμβρίου. 

ΙΝΚΑΤ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΓΡΑΦΗΜΑ 

Από τα υψηλά του Σεπτεμβρίου ο τίτλος κινείται διορθωτικά, διατηρώντας την επαφή του στη ζώνη 2,03-2,15 ευρώ. Ενδεχόμενη ανοδική διαφυγή από την περιοριστική Γ από τα υψηλά των 2,61 ευρώ, θα προσδώσει ορμή στη μετοχή με στόχο νέα υψηλά δεκαετίας. Ισχυρή η στήριξη των 1,80 ευρώ στο ενδεχόμενης διόρθωσης.