ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2016η
Κυριακή, 9 Μαΐου 2021

ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

Volkswagen: Ψήφο εμπιστοσύνης ζητά ο CEO προκειμένου να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις

Volkswagen: Ψήφο εμπιστοσύνης ζητά ο CEO προκειμένου να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου βάσει πωλήσεων, βρίσκεται αντιμέτωπη με μία κρίση εξουσίας σήμερα, αφού ο διευθύνων σύμβουλος, Χέρμπερτ Ντίες, πίεσε για ψήφο εμπιστοσύνης στις προσπάθειες μεταρρύθμισης που καταβάλει, ζητώντας ανανέωση του συμβολαίου του πολύ πριν από τη λήξη του.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συγκαλεί σήμερα την Εκτελεστική Επιτροπή της προκειμένου να συζητηθεί το αίτημα του Ντίες για παράταση του συμβολαίου του, που λήγει κανονικά το 2023, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Ο Αυστριακός CEO, που βοήθησε στη μεταρρύθμιση της Volkswagen μετά το σκάνδαλο ντίζελ με ένα σχέδιο επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα ύψους 73 δις. ευρώ, έχει απογοητευτεί από τις παρεμβάσεις των ηγετών των γερμανικών σωματείων που μπλοκάρουν τις περικοπές δαπανών.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συνάντηση της επιτροπής της Volkswagen υπογραμμίζουν τις δυσκολίες μεταρρύθμισης μιας αυτοκινητοβιομηχανίας όπου οι εκπρόσωποι των σωματείων ελέγχουν τις μισές θέσεις του διοικητικού συμβουλίου και οι τοπικοί πολιτικοί διατηρούν μερίδιο με δικαίωμα ψήφου 20%, κάτι που τους επιτρέπει να καταψηφίζουν σημαντικές στρατηγικές προτάσεις μεταρρύθμισης.

Η Volkswagen έχει αξία 77,2 δισ. ευρώ, πολύ χαμηλότερη από την ανταγωνίστρια Toyota, που αποτιμάται σε 155,7 δισ. δολάρια και την Tesla, που φτάνει τα 555 δισ. δολάρια.

Και αυτό παρόλο που η Volkswagen πούλησε 10,96 εκατομμύρια οχήματα το προηγούμενο έτος – τα περισσότερα από οποιαδήποτε αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως – ενώ η Toyota έρχεται στη δεύτερη θέση με 10,74 εκατομμύρια οχήματα και η Tesla πούλησε μόλις 367.500 οχήματα στην ίδια χρονική περίοδο.

Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή η Volkswagen είναι λιγότερο αποτελεσματική και με υψηλότερες δαπάνες. Η γερμανική εταιρεία απασχολούσε 671.205 άτομα στο τέλος του 2019, πολύ περισσότερα από τους 359.542 εργαζόμενους στην Toyota στο τέλος του φορολογικού της έτους και τα 48.016 άτομα που απασχολούσε η Tesla το προηγούμενο έτος.

Πηγή: Reuters