To delivery αλλάζει διάσταση – Οι εταιρείες της πανδημίας γίνονται το επόμενο «Big Think» της αγοράς

To delivery αλλάζει διάσταση – Οι εταιρείες της πανδημίας γίνονται το επόμενο «Big Think» της αγοράς

To επόμενο «big thing» της αγοράς έχουν εντοπίσει οι εταιρείες υπηρεσιών delivery στη χώρα μας. Ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις που θέλουν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν παραδοσιακά στα τρόφιμα να στρέφονται σε νέες αγορές, οι μεγάλοι παίχτες της εγχώριας αγοράς delivery επεκτείνονται διαρκώς σε νέα προϊόντα. Αναλαμβάνοντας στην ουσία την παράδοση προϊόντων τρίτων εταιρειών που διαφημίζονται στις πλατφόρμες τους, η Efood, η Wolt και η Box μετεξελίσσονται σταδιακά σε εταιρείες που αναλαμβάνουν τις πωλήσεις μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων, προσφέροντας εναλλακτικές λύσεις και γρήγορες παραδόσεις στους καταναλωτές. Όσο διευρύνεται το πελατολόγιό τους και προστίθενται νέα προϊόντα στο πελατολόγιό τους, τόσο θα συμπιέζεται και το κόστος εξυπηρέτησης που αυτή τη στιγμή θεωρείται αρκετά υψηλό, αλλά εν πολλοίς δικαιολογείται από την σχετικά χαμηλή ωριμότητα της αγοράς.

Η Efood, το τελευταίο διάστημα, εισήλθε στην αγορά των φαρμακείων. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία σχεδιάζει να βελτιώσει την οργανωτική δομή των υπηρεσιών που αφορούν στα φαρμακεία. Τα προϊόντα αφορούν σε μωρά, μαμάδες, καλλυντικά μάσκες προστασίας, αντισηπτικά και συνταγογραφούμενα φάρμακα. Η γνωστή εταιρεία παράλληλα έχει κάνει deals και με ανθοπωλεία για την παράδοση λουλουδιών και με την Nakas προκειμένου να εξυπηρετεί 11 καταστήματα της εταιρείας σε Αθήνα, Ιωάννινα, Πάτρα, Καβάλα και Λάρισα.  Η εταιρεία σύμφωνα με πληροφορίες θα συνεχίσει να επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε τομείς που έχουν ζήτηση όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις.

Ένας ακόμη leader του κλάδου, η Wolt επεκτείνεται οργανωμένα και σταδιακά σε νέα προϊόντα εκτός τροφίμων. Η πιο πρόσφατη συνεργασία είναι αυτή με τα καταστήματα «Μουστάκας» όπου πλέον μπορούν να παραγγελθούν από την πλατφόρμα πάνω από 500 κωδικοί προϊόντων της εταιρείας. Η υπηρεσία σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμη σε Αθήνα, Κάτω Κηφισιά, Περιστέρι, Μοναστηράκι, Αιγάλεω, Πειραιά, Μελίσσια, Μαρούσι και Ελληνικό «Η γκάμα των προϊόντων που προσφέρουμε στους καταναλωτές συνεχώς αυξάνεται και θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται όχι μόνο σε επίπεδο γεωγραφικής κάλυψης, αλλά και των ίδιων των προϊόντων» αναφέρουν πηγές της Wolt στο Liberal Marketς. Η εταιρεία έχει ήδη συνάψει συνεργασίες με εταιρείες εσωρούχων (MED), οπτικών ειδών (Mark AaLen), ανθοπωλεία (Fleria) και μεταξύ άλλων και βιβλιοπωλείων (Ιανός).

Η πλατφόρμα της Cosmote, με την επωνυμία «Box», αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η μεγάλη ποικιλία που διαθέτει, καθώς εξυπηρετεί πολλά συνεργαζόμενα καταστήματα, σε συνδυασμό με τη γεωγραφική κάλυψη που συνεχώς εμπλουτίζεται και τις μοναδικές προσφορές που κάνει η εταιρεία δημιουργούν όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να αποτελεί μία πρωτοπόρο πλατφόρμα του κλάδου η οποία έχοντας την υποστήριξη του ομίλου ΟΤΕ μπορεί έχει όλες τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε πρωταγωνιστή μελλοντικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πλατφόρμα ετοιμάζει προσεκτικά και οργανωμένα τα επόμενα βήματά της που περιλαμβάνουν, εκτός από επέκταση των συνεργαζόμενων καταστημάτων και ενίσχυση της παρουσίας εκτός των Αθηνών και είσοδο σε εξυπηρέτηση καταστημάτων με διαφορετικά αντικείμενα εκτός από τα τρόφιμα.

 Η σκέψη υπάρχει και ο χρόνος θα δείξει πότε η πλατφόρμα θα επιλέξει να υλοποιήσει τη στρατηγική επιλογή δυναμικής επέκτασης στον νέο αυτό ανερχόμενο κλάδο, προκειμένου να καλύψει και άλλες ανάγκες του πολυπληθούς κοινού της. Σε αυτή τη φάση ήδη παρέχει υπηρεσίες από βιβλιοπωλείο και ανθοπωλείο.

«Flexibility» για να έρθει η …ανάπτυξη

«Να είσαι ξεκάθαρος στους στόχους σου, αλλά ευέλικτος στη διαδικασία υλοποίησής τους» λένε στις ΗΠΑ και αυτή είναι η ουσία των κινήσεων των εταιρειών delivery στη χώρα μας, οι οποίες βλέπουν μια αγορά να αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Έτσι λοιπόν προτιμούν από το να τρέχουν ασθμαίνοντας πίσω από τις εξελίξεις να τις συνδιαμορφώνουν.

Όπως αναφέρουν πηγές με βαθιά γνώση της αγοράς delivery η πανδημία του κορονοϊού δημιούργησε νέες καταναλωτικές συνήθειες και ενίσχυσε τις ήδη υπάρχουσες τάσεις. Έτσι λοιπόν οι ηλεκτρονικές παραγγελίες εκτινάχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας έως και 300%. Η αύξηση αυτή δεν αφορούσε μόνο το delivery φαγητού, αλλά και διάφορων προϊόντων.

Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη έρευνα της Convert Group σύμφωνα με την οποία ο ρυθμός ανάπτυξης των online αγορών στα ηλεκτρονικά supermarket αυξήθηκε 282% το πρώτο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα. Το ίδιο όμως συνέβη και με άλλα προϊόντα όπως προϊόντα για κατοικίδια (+248%), είδη περιποίησης (+175%), χαρτικά (+97%), είδη καθαρισμού (+97%) και προϊόντα περιποίησης. Σε αυτή τη λίστα αρκεί να προστεθούν λευκές συσκευές και είδη τεχνολογίας για να γίνει ακόμη περισσότερο κατανοητό πως οι Έλληνες ψωνίζουν πλέον…αλλιώς.

Τη στροφή αυτή των καταναλωτών βλέπουν οι εταιρείες delivery στη χώρα μας και με το βλέμμα στο αύριο προετοιμάζονται σήμερα, προκειμένου να θέσουν τις βάσεις για να αποκτήσουν μεγαλύτερο κομμάτι από το «Ελντοράντο» του…e- commerce.