ΓΔ: 927,29 1,46 (0,16 %)

Τζίρος: 62,81 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2053η
Τρίτη, 15 Ιουνίου 2021

ΓΔ: 927,29 1,46 (0,16 %)

Τζίρος: 62,81 εκατ. €   RT

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα τραβήξουν χειρόφρενο; - Τι εκτιμά η Stellantis

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα τραβήξουν χειρόφρενο; - Τι εκτιμά η Stellantis

H δήλωση του CEO τoυ κορυφαίου ευρωπαϊκού κατασκευαστή αυτοκινήτων Stellantis, Carlos Tavares, ήρθε να προστεθεί στις ρεαλιστικές απόψεις της βιομηχανίας και της αγοράς, που διατυπώνουν ενστάσεις για την ταχύτατη πορεία της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων. Με δυο λόγια, o Carlos Tavares είπε, ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν πρέπει να είναι η μοναδική λύση βιώσιμης κινητικότητας, την ώρα που παραμένουν ακριβά για τους καταναλωτές και επιβλαβή για το περιβάλλον.

Η Stellantis δεν είναι μια τυχαία αυτοκινητοβιομηχανία. Προέκυψε μέσα από μια συγχώνευση, που είχε αποτελέσει το πρώτο μεγάλο deal του 2021. Όπως είχαμε παρουσιάσει στο άρθρο με τίτλο: «FCA+PSA = Stellantis. Το πρώτο μεγάλο deal του 2021», η Fiat Chrysler Automobiles και το PSA Group, ολοκλήρωσαν μια συμφωνία της τάξεως των $52 δισεκατομμυρίων, συγχωνευόμενες  και δημιουργώντας την Stellantis.

H Stellantis, θα κατασκευάζει μέσω των γραμμών παραγωγής της, πάνω από 8 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Οι μάρκες που κυκλοφορούν κάτω από την ομπρέλα αυτού του πολυεθνικού γίγαντα είναι η Peugeot, η Citroen, η Opel, η Vauxhall, η DS Automobiles, η Fiat, η Chrysler, η Jeep, η Alfa Romeo, η Lancia, η Dodge, η Maserati και η RAM. Η Stellantis κατατάσσεται τρίτη, υπολειπόμενη κατά 20% στην πώληση οχημάτων, ακολουθώντας τα 10,8 εκατ. οχήματα του ομίλου της Volkswagen και τα 10,4 εκατ. οχήματα του oμίλου της Toyota.

O Carlos Tavares, σημείωσε ότι πρέπει να θυμόμαστε, πως η απόφαση για την επιλογή αυτής της τεχνολογίας δεν έχει ληφθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά από τις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς στα πλαίσια της ανάπτυξης της πράσινης ενέργειας. Επομένως, ήταν μια πολιτική απόφαση και όχι μια απόφαση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κυβερνήσεις σέρνουν την κοινή γνώμη πίσω από μια εντολή μετάβασης σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Και μας συστήνει να αντιληφθούμε, πως πρέπει να μετράμε τις εκπομπές του CO2 του συνολικού κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου και όχι μόνον αυτές από την εξάτμισή τους. Και αυτό διότι η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει ένα όχημα, αφήνει σε κάποιο άλλο σημείο του πλανήτη, ένα συγκεκριμένο ενεργειακό αποτύπωμα. Προτείνει δε τη χρήση πολλαπλών τεχνολογιών, χωρίς εμμονικούς αποκλεισμούς και δεσμεύσεις. 

Παρόμοιες ενστάσεις με αυτές του CEO της Stellantis, είχε διατυπώσει προ καιρό και ο Akio Toyoda, CEO του ομίλου της Toyota, η οποία κατασκευάζει τα εμπορικά σήματα Toyota, Hino, Lexus, Ranz, και Daihatsu. Ο Akio Toyoda, όπως είχαμε παρουσιάσει στο άρθρο «Το «θαύμα» της ηλεκτροκίνησης, το Apple Car, o Akio Toyoda και το μέλλον των εταιρειών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας», είχε αναφέρει ότι το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα καταρρεύσει, εάν η βιομηχανία μετατοπιστεί βιαστικά προς την ηλεκτροκίνηση. Η δήλωση είχε γίνει με αφορμή τις ανακοινώσεις της Ιαπωνικής κυβέρνησης για τη απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035. Ο Akio Toyoda υποστηρίζει ότι όσο περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κατασκευάζουμε, τόσο χειρότερα γίνονται τα πράγματα για το διοξείδιο του άνθρακα. Και αυτό δε γίνεται αντιληπτό από τις κυβερνήσεις, που επιδιώκουν να ξεφορτωθούν όσα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα.

Οι δηλώσεις του Ιάπωνα CEO, μας οδηγούν σε δυο συμπεράσματα. Το πρώτο είναι, ότι η μόδα των ηλεκτρονικών οχημάτων έχει ακόμα μακρύ δρόμο μπροστά της  και ότι δε θα πρέπει να βιαζόμαστε, ως προς το ύψος των προσδοκιών μας.

Ο CEO της Stellantis, έθεσε και μια άλλη παράμετρο. Αυτή, των κοινωνικών συνεπειών, υπό την έννοια της προστασίας της ελευθερίας της κινητικότητας για τις μεσαίες τάξεις, που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά 30.000 ευρώ, για να αγοράσουν ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, όταν σήμερα πληρώνουν τα μισά χρήματα για να αγοράσουν ένα συμβατικό σύγχρονο αυτοκίνητο. 

Με δεδομένο, ότι η προσιτή τιμή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιλογής στην αγορά οχημάτων, ακόμα και στην Ευρώπη της οποίας οι πολίτες είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα περιβάλλοντος, o Carlos Tavares εκτιμά ότι η ισορροπία τελικής τιμής μεταξύ συμβατικών και την ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αν και θα είναι δυνατή στο μέλλον, θα επιφέρει επιπτώσεις στα περιθώρια κέρδους των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων,  καθώς στην αναδιάρθρωση των δομών λειτουργίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο δρόμος της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, μπορεί να έχει τις ευλογίες των κυβερνήσεων μέσω των ευχολογίων για τη πράσινη ανάπτυξη, όμως υπάρχουν σαφέστατες αντικειμενικές συνθήκες, που θα φρενάρουν τον υπέρμετρο ενθουσιασμό και τις υπερβολικέ προσδοκίες. Και αυτό θα καθρεφτιστεί και στην πορεία των μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας.  

* Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.