ΓΔ: 896,04 -10,03 (-1,11 %)

Τζίρος: 83,50 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2018η
Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

ΓΔ: 896,04 -10,03 (-1,11 %)

Τζίρος: 83,50 εκατ. €   RT

Πληθαίνουν τα στοιχήματα για τη Volkswagen

Πληθαίνουν τα στοιχήματα για τη Volkswagen

Όταν τον Ιανουάριο παρουσιάστηκε το νέο business plan της Volkswagen Group, η στήλη δεν μπορούσε να μη σταθεί στο γεγονός ότι ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας σχεδιάζει  μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να γίνει ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως.

Όταν μάλιστα  ανακοινώθηκε ότι θα δαπανήσει 66 δισεκατομμύρια δολάρια για τον σκοπό αυτό και μέχρι το 2029 θα κυκλοφορήσει συνολικά 75 μοντέλα EVs, κατανοήσαμε ότι οι Γερμανοί είναι αποφασισμένοι να πάρουν τη σκυτάλη από την Tesla.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Herbert Diess, δεν μας είχε  εντυπωσιάσει μόνο με την αναφορά ότι ο όμιλος  στοχεύει να παράγει 1,4 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως έναντι 1,35 εκατ. μονάδων της Tesla ήδη από το 2023 και μετά, αλλά και με τον σχεδιασμό να  αφήσει την αμερικανική εταιρεία ακόμα πιο πίσω το 2025, παράγοντας 3 εκατομμύρια μονάδες BEV.

Προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι  υπενθυμίζουμε ότι η  Volkswagen:

- Έχει ολοκληρώσει  δύο δικές της πλατφόρμες για ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίες προσφέρουν μεγάλη αυτονομία, άφθονους εσωτερικούς χώρους και ικανοποιητική απόδοση,  ώστε να κάνει τη διαδικασία κατασκευής μεταξύ των εμπορικών σημάτων της πολύ πιο εύκολη και αποτελεσματική:Την  αρθρωτή πλατφόρμα Modular Electric Toolkit –ΜΕΒ- και την Premium-Platform Electric (PPE). Το compact διαστάσεων ID.3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με βάση τη MEB, ενώ ακολουθεί το ID.4,  το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV του γκρουπ.

- Προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς  την αναδιοργάνωση του εργοστασίου Chattanooga στις ΗΠΑ, με σκοπό ν? αναπτύξει τα κορυφαία EVs της εταιρείας για την περιοχή της Βόρειας Αμερικής.

-Αναδιοργανώνει το εργοστάσιο Emden ώστε το 2022  να ξεκινήσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ήδη το εργοστάσιο του Zwickau παράγει ηλεκτρικά οχήματα.

-Προχώρησε σε κίνηση- ματ, επενδύοντας τον Μάιο του 2020  1,1 δισ. δολάρια για να αποκτήσει μερίδιο στον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών Guoxuan High-Tech, με σκοπό την κάθετη ολοκλήρωση της αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων της και φυσικά το χαμηλότερο κόστος παραγωγής.

Το τελευταίο είναι  μια βασική συνισταμένη που απαιτείται για την επιτυχία στην κινεζική αγορά, όπου τα επίπεδα τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλότερα σε σχέση με άλλες χώρες, καθώς η πλειονότητα των οχημάτων πωλείται μεταξύ 20.000 και 40.000 ευρώ.

Η επένδυση αυτή μαζί με άλλες επενδύσεις ύψους 17 δισ. δολαρίων  στην Κίνα, της παρέχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα κλίμακας με προοπτικές το 2023 να φτάσει περίπου τις 450.000 πωλήσεις BEV στην Κίνα και 1,4 εκατ. παγκοσμίως.

-Προχώρησε σε σύμπραξη με την αμερικανική εταιρεία λογισμικών Microsoft για την ανάπτυξη λογισμικών αυτόνομης και διασυνδεδεμένης οδήγησης, διευρύνοντας τη συνεργασία τους στην άυλη πληροφορική (cloud), την οποία άρχισαν το 2018.

Η Volkswagen στοχεύει μέσω της σύμπραξης αυτής σε μια ταχύτερη ανάπτυξη ασφαλών και άνετων υπηρεσιών αυτοκίνησης, αίροντας έναν από τους λίγους προβληματισμούς της στήλης τον Ιανουάριο όσον αφορά το στοίχημα της VW στην ηλεκτροκίνηση: Εκείνον της απουσίας μιας δυνατής  συνεργασίας με μια εταιρεία λογισμικού, προκειμένου  η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να εστιάσει στον τομέα και να διορθώσει τα προβλήματα της. Βλέπετε, η ικανότητα λογισμικού είναι πολύ σημαντική παράμετρος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η Tesla μέχρι πρότινος ήταν η μόνη εταιρεία που το κατανοούσε καλά.

Η ελβετική ψήφος εμπιστοσύνης

Το στοίχημα της  Volkswagen Group κέντρισε τον ελβετικό χρηματοοικονομικό κολοσσό UBS, ο οποίος  εκπόνησε μια  αναλυτική μελέτη πάνω στην ηλεκτροκίνηση και τις προοπτικές των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το συμπέρασμα αυτής της μελέτης;

H VW έχει αυξημένες πιθανότητες όχι μόνο να βρίσκεται στην κορυφαία θέση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνησης ήδη από το 2022, αλλά και να αποτελεί  σημείο αναφοράς για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.                                                   

Οι Ελβετοί μάλιστα είχαν την ευκαιρία να κάνουν κάτι που... δεν μπορέσαμε εμείς τον Ιανουάριο. Να αποσυναρμολογήσουν πλήρως ένα ID.3, ώστε να μελετήσουν οι μηχανικοί το τεχνολογικό υπόβαθρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW.

Η πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση ΜΕΒ έκλεψε την παράσταση, καθώς κατά τους Ελβετούς μηχανικούς  αντιπροσωπεύει ό,τι πιο  εντυπωσιακό έχει παρουσιάσει μία αυτοκινητοβιομηχανία πάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Μεταξύ των προτερημάτων της είναι ότι σε σύγκριση με τις αντίστοιχες μέχρι στιγμής προσεγγίσεις άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών που κατασκευάζουν αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, η ΜΕΒ είναι πλήρως ανταγωνιστική ως προς το κόστος, επιτυγχάνοντας κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης, την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών αλλά και την κατασκευαστική ευελιξία.

Μάλιστα  το ID.3 συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών καλύτερων μοντέλων παγκοσμίως όσον αφορά το κόστος της μπαταρίας, το οποίο ανέρχεται πέριξ των  100 USD ανά κιλοβατώρα. Αυτή η εξέλιξη εκτοξεύει τη δυναμική η VW έως το 2025 να εμφανίσει κόστος και περιθώριο κέρδους κοντά στα επίπεδα των σημερινών μοντέλων εσωτερικής καύσης.

Τέλος, σύμφωνα με τη μελέτη της UBS, η Volkswagen θα προσφέρει στους ιδιοκτήτες των ID. μια ασύρματη ενημέρωση λογισμικού κάθε 3 μήνες. Εκτός από τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του λογισμικού και των επιδόσεων του οχήματος, αυτές οι ενημερώσεις ενδέχεται να περιέχουν νέες λειτουργίες και επιλογές εξατομίκευσης.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω όχι απλά ενθουσίασε τους αναλυτές της UBS αλλά τους οδήγησε σε  αύξηση της τιμής στόχου για τον γερμανικό κολοσσό από τα 200 ευρώ στα 300 ευρώ.

(σ.σ:Περισσότερα για το στοίχημα της VW να πάρει τα ηνία από την Tesla μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

[email protected]

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.