Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Στα 12 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις για το 2019

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Στα 12 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις για το 2019

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Κρίνοντας ότι η ελληνική αγορά έχει momentum σ'' ό,τι αφορά την κατανάλωση μπύρας – στην οποία η χώρα μας μαζί με Ιταλία και Γαλλία έχει από τα χαμηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη – η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας αυξάνει τις επενδύσεις της στην Ελλάδα. Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη επενδυτικό πλάνο 48 εκατ. ευρώ την 5ετία 2015-2019, όμως για το επόμενο έτος τα κεφάλαια πως επένδυση αυξάνονται κατά 7 εκατ. ευρώ και φτάνουν στα 12 εκατ. ευρώ.

Όπως τονίστηκε χθες σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, οι επενδύσεις αφορούν περαιτέρω εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής στα δύο εργοστάσια που διατηρεί η εταιρεία στη χώρα μας, με έμφαση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.

Πιο αναλυτικά, τα επιπλέον κεφάλαια της επένδυσης του 2019 θα διοχετευτούν σε νέες κεφαλαιουχικές δαπάνες στις εγκαταστάσεις παραγωγής της (Σίνδος και Ριτσώνα), με στόχο την ανάπτυξη υποδομών για την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας της εταιρείας.

Συνάμα, μέρος των κεφαλαίων θα τοποθετηθεί σε εμπορικές επενδύσεις, καθώς και στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, ενώ θα υπάρξουν και νέα λανσαρίσματα.

Σύμφωνα με τα στελέχη της θυγατρική του ομίλου Carlsberg στην Ελλάδα, η χρήση του 2018 θα κλείσει με μονοψήφια αύξηση στον κύκλο εργασιών έναντι του 2017. Τα ίδια στελέχη υποστηρίζουν πως το συνολικό οικονομικό αποτύπωμα της δραστηριότητας της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα μέσω της φορολογίας, υπολογίζεται σε περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ την 4ετία 2015-2018.

Η εταιρεία στα δύο εργοστάσια στην Ελλάδα απασχολεί πάνω από 450 υπαλλήλους ενώ είναι συνδεδεμένη με πάνω από 2.000 συνεργάτες και προμηθευτές.

Εξαγωγές από την Ελλάδα

Αύξηση εξαγωγών κατά 17% ευελπιστεί να πετύχει το 2018 η εταιρεία συγκριτικά με το περυσινό έτος. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 7% της παραγωγής, που σημαίνει πως η ελληνική αγορά – και λόγω του τουρισμού – παραμένει εξαιρετικά σημαντική για την εταιρεία. Πλέον, η ανάπτυξη και η εξαγωγή των ελληνικών brands FIX Hellas και Mythos αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Αυτές οι δύο κυρίαρχες μάρκες – ορόσημα της εταιρείας ταξιδεύουν σήμερα σε περισσότερες από 35 αγορές, με σημαντικότερες τις Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, Βουλγαρία, Ισραήλ και Κύπρος.

Ο στόχος της εταιρείας για την επόμενη διετία – σ'' ότι αφορά τις εξαγωγές - είναι η υπέρβαση του ορόσημου του 1 εκατ. κιβωτίων, μέσω της ενίσχυσης των υφιστάμενων αγορών και της επέκτασης σε νέες αγορές και στόχο τις 40 χώρες.

Μιλώντας χθες στους δημοσιογράφους στην Αθήνα, ο Managing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Dejan Beko, τόνισε μεταξύ άλλων πως «έχουμε εμπιστοσύνη στις προοπτικές και τις ευκαιρίες του ελληνικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ είμαστε αποφασισμένοι να υποστηρίξουμε περαιτέρω την παρουσία μας στην Ελλάδα.

Είμαστε πεπεισμένοι πως η δέσμευσή μας για επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ το 2019 θα είναι καταλυτική για την επόμενη ημέρα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην Ελλάδα, με γνώμονα τους  χιλιάδες καταναλωτές που επιλέγουν τα προϊόντα μας καθημερινά.

Είναι επίσης ιδιαίτερα ευχάριστο για εμάς, να βλέπουμε τη σταθερή αύξηση της δραστηριότητας των εξαγωγών μας, ταξιδεύοντας τις εγχωρίως παραγόμενες ελληνικές μπίρες της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Mythos και FIX Hellas, σε περισσότερες από 40 αγορές - μέχρι τα τέλη του 2019- διεισδύοντας σε νέες αγορές.»

Η πορεία μεγεθών της εταιρείας την τελευταία 3ετία

Στην οικονομική χρήση του 2016 ο κύκλος εργασιών της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ανήλθε στα 146,8 εκατ. ευρώ, έναντι 127,3 εκατ. ευρώ το 2015 (+15%), ενώ τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1,82 εκατ. ευρώ, γυρνώντας από ζημιές 1,95 εκατ. το 2015.

Το 2017 ο κύκλος εργασιών έφτασε στα 148,4 εκατ. ευρώ με τη μικρή αυτή αύξηση (+1%) να έρχεται κυρίως λόγω της αύξησης στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) που στη μπύρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο του ΕΦΚ που εισέπραξε η εταιρεία κατά τη χρήση του 2017 –φόρος που αποδίδεται στο κράτος – ήταν 53,59 εκατ. ευρώ έναντι 47,18 εκατ. ευρώ το 2016. Ο όγκος πωλήσεων (το 2017) υποχώρησε στο 1,108 εκατ. εκατόλιτρα έναντι 1,124 εκατ. εκατόλιτρα το 2016.

Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν το 2017 στα 5,86 εκατ. ευρώ (από 1,82 εκατ. το 2016), ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 2,28 εκατ. ευρώ από ζημίες 1,14 εκατ. ευρώ το 2016, λόγω κυρίως της Μαρινόπουλος.

Ποια είναι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία

H Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι η δεύτερη σε μερίδιο αγοράς εταιρεία παραγωγής μπύρας στην Ελλάδα μετά την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, έχοντας ως μεγαλύτερη επιτυχία της την τελευταία 10ετία, το επαναλανσάρισμα της ιστορικής μπύρας FIX που ανέλπιστα, για την υπόλοιπη αγορά, κέρδισε αμέσως σημαντικά μερίδια.

Θυμίζουμε ότι προ 4ετίας ο δανέζικος κολοσσός Carslberg εξαγόρασε το 51% της εταιρείας, ενώ το υπόλοιπο 49% εξαγοράστηκε – όπως είχε συμφωνηθεί εξ αρχής – το Φεβρουάριο του 2018.

Διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα όπου παράγει τις μπύρες Μythos, Mythos Radler, FIX Hellas, FIX Dark, Kaiser και Henninger.

Παράλληλα, η εταιρεία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες: τη δανέζικη Carlsberg, τη μεξικάνικη Corona Extra, τις ιρλανδικές μπύρες της Diageo Guinness και Kilkenny, τη βελγική Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse, τον Ιρλανδέζικο μηλίτη Magners και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby σε δύο γεύσεις: μήλο και βατόμουρο. Επιπλέον, η Oλυμπιακή Ζυθοποιία παράγει και διαθέτει στην ελληνική αγορά σήματα όπως Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water.