ΟΛΘ: «Κλείνει το μάτι» σε Σερβία και ανοίγεται στη ναυπηγοεπισκευαστική

ΟΛΘ: «Κλείνει το μάτι» σε Σερβία και ανοίγεται στη ναυπηγοεπισκευαστική

Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) περνάει στη νέα εποχή. Στόχος της διοίκησης της εταιρείας είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει καταρτιστεί μια αναπτυξιακή στρατηγική, η οποία περιλαμβάνει από επέκταση των δραστηριοτήτων στη Σερβία, έως και τη ναυπηγοεπισκευαστική.

Στη Βόρεια Ελλάδα δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, η οποία βρίσκεται διεθνώς σε φάση ανάκαμψης, καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές αυξάνονται. Τα πλοία τα οποία αντιμετωπίζουν μηχανικά ή άλλα προβλήματα μεταφέρονται στον Πειραιά, μια διαδικασία ρυμούλκησης που κοστίζει. Αντίθετα, όσα από τα πλοία βρίσκονται σε θάλασσες κοντά στη Βόρεια Ελλάδα εφόσον αποκτήσουν εναλλακτική, θα μπορούσαν δυνητικά να προτιμήσουν τη Θεσσαλονίκη, από τον Πειραιά.

Ο λόγος είναι τα κόστη ρυμούλκησης. Επομένως η διοίκηση του ΟΛΘ βλέπει μια ευκαιρία στο συγκεκριμένο τομέα δραστηριότητας. Μάλιστα ενδεχόμενη επέκταση των δραστηριοτήτων θα ευνοήσει και όσα πλοία κατευθύνονται προς την Τουρκία και θα ενισχύσει τη θέση του ΟΛΠ στα Βαλκάνια. Άλλωστε ο πρόεδρος ΔΣ του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΘ αναφέρθηκε σε αυτή την προοπτική.

Εκτός όμως από τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, η διοίκηση της ΟΛΘ στοχεύει και στη… Σερβία. Όπως πληροφορείται το Liberal Markets, στόχος της διοίκησης της εισηγμένης είναι να ιδρυθεί δεύτερο dry port στη χώρα. Υπενθυμίζεται πως ήδη λειτουργεί αντίστοιχη εγκατάσταση στη Σόφια, όπου το λιμάνι παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις εμπορευματικών μεταφορών και εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με το dry port της Βουλγαρίας.

Υπενθυμίζεται πως η εισηγμένη κατέγραψε βελτιωμένα οικονομικά μεγέθη στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα τα ενοποιημένα έσοδα  ανήλθαν σε 37,4 εκατ. ευρώ (τα έσοδα της ThPA Sofia, που είναι το dry port στη Βουλγαρία, προσέγγισαν τα ? 0,4 εκατ.), τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σε 15,3 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε  8,1 εκατ. ευρώ.

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8,1%, από 217 χιλ. TEUs στο α' εξάμηνο του 2020, σε 235 χιλ. TEUs το α΄ εξάμηνο του 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 1.888 χιλ. τόνους σε 2.140 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και σκραπ. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από 15,2 εκατ. ευρώ το 2020 σε 17,5 εκατ. ευρώ το 2021, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 14,6%. Ο δείκτης περιθωρίου μικτού κέρδους βελτιώθηκε επίσης, από 43,9% το 2020 σε 47,1% το 2021, απόρροια αυξημένων εσόδων, βελτιώσεων στην αποδοτικότητα και καλύτερης διαχείρισης των φορέων κόστους, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.