ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2015η
Σάββατο, 8 Μαΐου 2021

ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

Οι φρεγάτες, η Lockheed Martin και το «αξιόμαχο» των Ελευσίνα και Σκαραμαγκά

Οι φρεγάτες, η Lockheed Martin και το «αξιόμαχο» των Ελευσίνα και Σκαραμαγκά

Την πεποίθηση ότι τα δύο μεγάλα Ναυπηγεία της Ελλάδας, Ελευσίνα και Σκαραμαγκάς μπορούν με την υλοποίηση των επενδύσεων εκσυγχρονισμού που σχεδιάζουν οι πιθανοί επενδυτές τους να ανταπεξέλθουν πλήρως στις απαιτήσεις για την ναυπήγηση των φρεγατών, εξέφρασε ο Jo De Pietro, Αντιπρόεδρος Προγραμμάτων Πλοίων Επιφάνειας της Lockheed Martin Rotary & Mission Systems.

Ή αμερικανική εταιρεία αμυντικών δραστηριοτήτων Lockheed Martin που το 2020 έκλεισε με πωλήσεις 16,3 δισ. δολάρια, θέλει να προσθέσει στα έργα της και αυτό του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ και δηλώνει ουσιαστικά πρόθυμη να συνεργαστεί και με τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας αν η Ελλάδα επιλέξει την αμερικανική πρόταση για την κατασκευή των τεσσάρων νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού. 

Η τοποθέτηση του εκπροσώπου της LM ,πρέπει να σημειωθεί ότι αναδεικνύει την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών που είναι σε εκκρεμότητα ώστε να προχωρήσουν η διαδικασία εξυγίανσης της Ελευσίνας αλλά και η διεξαγωγή των διαγωνισμών για το Σκαραμαγκά, ώστε να μπορέσει να ωφεληθεί η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και να κεφαλαιοποιηθεί η μεταφορά τεχνογνωσίας για την ανάληψη και άλλων  προγραμμάτων από τα δύο μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία. 

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Jo De Pietro, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής δημοσιογραφικής ενημέρωσης, στην πρόσφατη επίσκεψη της στη χώρα μας για την παράδοση της πρότασης της, κλιμάκιο της LM επισκέφτηκε και τα δύο ναυπηγεία, έχει κάνει αναλύσεις και για τα δύο και συμπέρανε ότι  Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις για τη ναυπήγηση των φρεγατών στην Ελλάδα. 

Βασική προϋπόθεση ωστόσο για την επίτευξη αυτού του στόχου,  παραμένει η υλοποίηση των επενδύσεων που σχεδιάζουν να υλοποιήσουν οι πιθανοί νέοι ιδιοκτήτες, του οποίους απέφυγε να κατονομάσει, ωστόσο είναι σαφές ότι στην Ελευσίνα οι δρομολογημένες διαδικασίες δεν αφήνουν ερωτήματα για το όνομα του επενδυτή καθώς η Onex Shipyards που στηρίζετε από τον DFC, κρατικό αμερικανικό οργανισμό χρηματοδοτήσεων είναι στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης. 

Ο κ  De Pietro σημείωσε ότι «μέσω του προγράμματος για τις νέες φρεγάτες δίνεται μια σημαντική ευκαιρία αναβίωσης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και η Lockheed Martin θέλει να δουλέψει και με τα δύο ναυπηγεία και με την ελληνική κυβέρνηση με στόχο αυτή η συνεργασία να αφορά όχι μόνο τα ναυπηγεία αλλά και όλη τη βιομηχανική βάση που θα τα υποστηρίζει». 

Η ψήφος εμπιστοσύνης για τα δύο ναυπηγεία υπό το πρίσμα της δρομολόγησης και ολοκλήρωσης των επενδύσεων που κρίνονται απαραίτητες από τον εκπρόσωπο της Locheed Martin δεν περιορίζεται στην εξυπηρέτηση του προγράμματος των φρεγατών καθώς όπως σημείωσε «μπορούν να εξυπηρετήσουν όχι μόνο το πρόγραμμα μας αλλά να καταστούν και κέντρα συντήρησης και αναβάθμισης όλων των πλοίων που χρησιμοποιούν τα συστήματα της Lockheed Martin στην περιοχή» 

Εκτενή αναφορά έκανε επίσης ο κος Jo De Pietro, με στόχο να αναδείξει τη σημασία του εξοπλιστικού προγράμματος για τη ναυπηγική βιομηχανία, στο παράδειγμα του ναυπηγείου Fincantieri Marinette Marine (FMM).  

Ανέφερε συγκεκριμένα ότι μέσω της συνεργασίας με τη Lockheed Martin για τη ναυπήγηση πλοίων του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού το FMM μετατράπηκε από ένα μικρό ναυπηγείο με 280 εργαζομένους σε μια μονάδα που σήμερα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει ταυτόχρονα οκτώ πολεμικά πλοία και να ρίχνει στη θάλασσα 2,5 πλοία το χρόνο. Σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού δε σημείωσε ότι πλέον κάθε ημέρα 2.500 άτομα περνάνε τις πύλες του Fincantieri Marinette Marine εκ των οποίων τα 1.400 είναι μόνιμο προσωπικό. Επίσης δεν παρέλειψε να αναφερει ότι οι συνολικές θέσεις εργασίας στο σύνολο της εφοδιαστκής αλυσίδας του προγράμματος που εκπονεί το συγκεκριμένο ναυπηγεία φθάνουν στις 12.500. 

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να σταθεί στο μείζον ζήτημα της μεταφοράς τεχνογνωσίας καθώς όπως δήλωσε «Δεν είναι μόνο οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός και οι υποδομές είναι και η εκπαίδευση και το προσωπικό, καθώς η κατασκευή της πρώτης από τις φρεγάτες στις ΗΠΑ θα επιτρέψει τη μεταφορά τεχνογνωσίας, καθώς σκοπεύουμε να φέρουμε εργαζόμενους των ελληνικών ναυπηγείων για να μάθουν τις απαραίτητες διεργασίες που απαιτούνται για να καλύπτονται οι προϋποθέσεις που θέτει το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό». 

Να σημειωθεί  ότι η αμερικανική πρόταση αφορά τη φρεγάτα MMSC-HN (Multi-Mission Surface Combatant-Hellenic Navy), μια ειδικά προσαρμοσμένη στις ελληνικές απαιτήσεις έκδοση των πλοίων μάχης LCS (Littoral Combat Ship), τα οποία ήδη χρησιμοποιεί το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών.   

Πρόκειται για πλοίο  με σχεδιαστικές προβλέψεις απόκρυψης από τα εχθρικά ραντάρ και άλλους αισθητήρες, μήκους 115 μέτρων και μέγιστου πλάτους 17,5 μέτρων και εκτόπισμα, που για την ελληνική υλοποίηση, θα φτάσει τους 4.500 τόνους.