7ος χρόνος, ημέρα 2147η
Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2021

O εκτροχιασμός των φορτηγών της Nikola (NKLA), δεν έχει τελειωμό

O εκτροχιασμός των φορτηγών της Nikola (NKLA), δεν έχει τελειωμό

Τον Σεπτέμβριο του 2020, στο έντυπο ένθετο Liberal markets, της εφημερίδας «Φιλελεύθερος», είχαμε παρουσιάσει την έκθεση της Hindenburg Research, που αποκάλυπτε το σκάνδαλο της Nikola Corporation (NASDAQ:NKLA), της επονομαζόμενης και Tesla των φορτηγών. Ήταν η στιγμή για το απόλυτο σορτάρισμα! Η μετοχή είχε κατρακυλήσει μέσα σε λίγα μόλις 24ωρα, από τα $65,90 στα $27,58 με ιδιαίτερη ευκολία καταγράφοντας μια απόδοση της τάξης του 58%. Η μετοχή συνεχίζει να υποχωρεί και μέσα στο 2021. Τι συμβαίνει;

Η Hindenburg Research είναι μια εταιρεία αναλύσεων που εστιάζει στην ελεγκτική λογιστική έρευνα. Ο σκοπός της είναι να ανακαλύπτει λογιστικές παρατυπίες, στρεβλές πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης, παράνομες και ανήθικες εταιρικές πρακτικές  καθώς και συναλλαγές που υποκρύπτουν παραπλάνηση ή χρήση εσωτερικής πληροφόρησης.

Ο τρόπος που λειτουργεί, θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την  Quintessential Capital Management, το αμερικανικό fund που αποκάλυψε το σκάνδαλο της Folli Follie και παλαιότερα της Globo. Οι επιτυχίες της Hindenburg Research είναι σημαντικές, διότι τις περισσότερες φορές μετά από τις αποκαλύψεις και καταγγελίες της επιλαμβάνεται η περίφημη SEC, που φέρει σε πέρας κάθε υπόθεση.

Το 2017 είχε αποκαλύψει ότι η Riot Blockchain’s (NASDAQ:RIOT), πραγματοποιούσε εξαγορές με σκοπό μόνο και μόνο τον πλουτισμό των insiders. Τον CEO εταιρείας, η SEC τον έστειλε στη φυλακή.

Το 2018 είχε αποκαλύψει ότι η Yangtze River Port & Logistics (NASDAQ:YRIV), με κεφαλαιοποίηση $2 δισ. ήταν μια εταιρεία φάντασμα, η οποία και διαγράφηκε από το Nasdaq αφού είχε απωλέσει το 98% της τιμής της μετοχής της.

Μέσα στο 2020 η HR, είχε οδηγήσει τις εταιρείες SC Worx (NASDAQ:WORX) και Predictive Technology Group (OTC:PRED) στην SEC, σχετικά με παραπλανητική δραστηριότητα στον χώρο των τεστ για τον κορονοϊό. Παράλληλα αποκάλυψε κρυφές συναλλαγές και κακοδιαχείριση των κεφαλαίων της HF Foods (NASDAQ:HFFG).

Όταν λοιπόν η Hindenburg Research τον Σεπτέμβριο του 2020, δημοσίευσε την αποκαλυπτική έρευνα για την Nikola Corporation (NASDAQ:NKLA), οδήγησε την SEC και το υπουργείο Δικαιοσύνης στα ίχνη αυτού του σκανδάλου. Η Nikola Corporation με έδρα το Phoenix της Arizona, έχει ως αντικείμενο την κατασκευή μεγάλων οχημάτων με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. Η εταιρεία κατασκεύαζε μόνο τα πρωτότυπα όπως το Nikola NZT, το Nikola One, το Nikola Two, το Nikola Tre και το Nikola Reckless, τα οποία δεν κατέληγαν σε κάποια μαζική παραγωγή και εμπορική εκμετάλλευση.

Όταν η NKLA, εισήλθε στο χρηματιστήριο  του Nasdaq, είχε κεφαλαιοποίηση της τάξης των $26,3 δισ. Από τότε ο ιδρυτής της Trevor Milton, πραγματοποιώντας παραπλανητικές κινήσεις, υπογράφοντας ψεύτικες συμφωνίες όπως με την USXpress, την Swift Transportation και την Bluegentech, υποσχόμενος  συνεργασίες με κολοσσούς όπως η General Motors  και διεξάγοντας δικαστικούς αγώνες με την Tesla για θέματα πατεντών και πνευματικής ιδιοκτησίας κατάφερε να εξαπατήσει τους μετόχους της εταιρείας, αποκομίζοντας κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων από μια εταιρεία που τελικά κατασκεύαζε κάποια πρωτότυπα και μόνο.

H έκθεση της HR, στην οποία χαρακτήριζε την εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων ως "περίπλοκη απάτη" και ισχυριζόταν ότι ο τότε πρόεδρος της είχε παραπλανήσει τους επενδυτές σχετικά με τις δραστηριότητες της εταιρείας, ήταν εμπεριστατωμένη και λεπτομερής. Όταν είχε αρχίσει η έρευνα της SEC, o Mίλτον είχε παραιτηθεί και  η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors είχε διακόψει τη συνεργασία που είχε ξεκινήσει με την εταιρεία.

Η SEC μετά από δική της ενδελεχή έρευνα, κατηγόρησε τον πρώην CEO της εταιρείας Τρέβορ Μίλτον, για επενδυτική απάτη επειδή επανειλημμένα έκανε ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις σχετικά με βασικές ενέργειες της Nikola Motor, συμπεριλαμβανομένου του ψευδούς ισχυρισμού  ότι η εταιρεία είχε λάβει προκαταβολές δισεκατομμυρίων δολαρίων για δεσμευτικές παραγγελίες φορτηγών. Όπως αποδείχθηκε η Nikola είχε μια μόνο παραγγελία για 800 φορτηγά.

Σήμερα η μετοχή της NKLA βρίσκεται στα $11,87, την ίδια στιγμή που τα περιουσιακά στοιχεία του Μιλτον εκτιμώνται στα $1,3 δισ.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.